[WN] KNHS versus reining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: KNHS versus reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:32

Ik vind de KNHS gewoon een grote commerciele, subsidie opslokkende organisatie die kijkt naar hoe het meeste geld per lid binnen te kunnen krijgen.
Verder heb ik de indruk dat ze er alles aan doen om hun monopolie in de paardensport te vergroten.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:41

ik snap er helemaal niets meer van.

waarom moet je bij de KNHS zitten, om bij de FEI te komen en eventueel een OS te starten? wat een vreselijke omweg.
dan betaal je je dus als reiningruiter helemaal scheel aan contributie voor zowel KNHS, FEI of WEG.. 3 clubs. voor de gewone man is het dus al niet te doen. hoe goed die persoon dan ook is in de reining.. jammer.

het doel van de OS is toch om de beste sporters tegen elkaar te laten spelen? de weg er naar toe is lang, maar dat vind ik niet raar, met zulke omwegen.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:51

Citaat:
Verder heb ik de indruk dat ze er alles aan doen om hun monopolie in de paardensport te vergroten.

en met dit heb ik nu de meeste moeite!!!!!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 20:12

Ach laat toch gaan. Eerst moesten we er bij, toen weer niet, toen alleen de reiners, toen weer niet. Vermoeiend.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:09

Paintless schreef:

waarom moet je bij de KNHS zitten, om bij de FEI te komen en eventueel een OS te starten? wat een vreselijke omweg.
dan betaal je je dus als reiningruiter helemaal scheel aan contributie voor zowel KNHS, FEI of WEG.. 3 clubs. voor de gewone man is het dus al niet te doen. hoe goed die persoon dan ook is in de reining.. jammer.

het doel van de OS is toch om de beste sporters tegen elkaar te laten spelen? de weg er naar toe is lang, maar dat vind ik niet raar, met zulke omwegen.

WEG is geen club maar een "wedstrijd"
Het is jammer dat er bij de knhs ook veel bobo's zijn, het is ook jammer dat de regering eigenlijk de meeste druk legt om alles bij de Knhs te registreren.
Ik denk persoonlijk dat men alles onder een club willen onderbrengen gewoon om iedereen met een paard/pony te kunnen registeren en dan ....

emk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:01

Wij hebben het hele KNHS toch niet nodig ? En wij moeten ons er ook zeker niet toe laten dwingen.
KNHS vraagt overal geld voor en is vreselijk commercieel. Mocht de KNHS de monopolie verkrijgen, dan kunnen we inderdaad wachten op paardenbelasting, wegenbelasting voor trailers enz.enz.. Het einde is dan zeker zoek.
Normaal overleg of een zakelijke discussie kan al zeker niet bij de KNHS. Ik wil persoonlijk niks meer te maken hebben met de KNHS. Ze mogen van mij inderdaad ophoepelen.
Ik wil gewoon plezier beleven aan het westernrijden, mennen of de paarden in het algemeen.

Groetjes Ellen

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 23:32

macke schreef:
Paintless schreef:

WEG is geen club maar een "wedstrijd"

oohw.. :/ nog verwarrender.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:54

Grappig, heb juist van de week mijn lidmaatschap bij de KNHS opgezegd. Kost alleen geld en wat krijg je ervoor terug? Paar keer in het jaar een blaadje voornamelijk gericht op jeugdige manegeruiters. Laat maar...

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 09:57

Romkabouter schreef:
Nee, een jasje van de KNHS, daar zit je op te wachten.

Dit staat jou best wel goed hoor Rom!
Afbeelding
Uiteraard made by PK!

Wat? Is de WRAN of FNW nou nog niet aangesloten? Waarom duurt dat zo lang? Dat zou toch al in 2008 allemaal rond komen?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 10:01

Jammer dat de knhs een soort monopolie positie heeft en steeds meer die macht wil hebben.
De DER zit er ook al bij in.. Jammer!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 11:20

Pannenkoek schreef:
Dit staat jou best wel goed hoor Rom!

Alles staat mij goed 8-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:19

de WRAN is toch ook al aangesloten?

gaaf jasje.. over hokjes geesten gesproken. :P

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:36

Zie het probleem voor de KNHS niet. Ze kunnen de reiners wel sponsoren, maar moeten ze dan meteen alles betalen? Zag op een duits forum dat het Duitse reiningteam ook nog niet zeker is of het naar het WEG gaat. Ze hebben het geld nog niet bij elkaar. Dat kunnen ze dan toch ook in Nederland doen? Zolang de KNHS niets te bieden heeft voor de western ruiters zal deze groep niet echt groeien. En krijgt de KNHS ook niets hiervan terug. En zo is de cirkel rond.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:40

een KNHS kan nog niet eens een fatsoenlijke reining bodem leggen, dus als ze niet weten waar ze het over hebben, waarom moeten ze er dan bij aangesloten zijn?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 16:07

Paintless schreef:

Nee.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:47

Is dat eigenlijk de enige reden dat de reiners bij de KNHS zijn aangesloten? Uiteindelijk met het oog op de OS/WEG dus?

In het verlengde van deze discussie: de Federatie (waaronder de WRAN) is momenteel ook bezig met aansluiting, maar waar is dat dan op gebaseerd?
Ik zeg er vast bij dat ik dit niet aankaart om te rellen, maar het onderwerp kwam op de ALV van de DPHC ook weer naar voren omdat de KNHS een versnelde procedure wil over welke constructie dit zou moeten worden. Voor ik daar iets zinnigs over kan zeggen als lid zou ik toch graag wat meer informatie willen. Waar ik nog steeds mee worstel is het vraagstuk waarom de Westernfederatie bij de KNHS aangesloten moet zijn/worden. Wat zijn -WEDERZIJDS- de voordelen hiervan? Ik snap wat de consequenties zijn van het niet aansluiten maar dat vind ik eigenlijk een beetje een negatieve insteek :o . Hoe is de hele discussie over het aansluiten bij de KNHS eigenlijk ontstaan? Iemand enig idee?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:05

Romkabouter schreef:
Paintless schreef:

Nee.

waarom dan al die belachelijke regeltjes die het er niet makkelijker op gemaakt hebben???

goeie vraag mac! :j

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:32

Zoek even terug op bokt, er zijn de wereld berichten over ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:03

Over mijn vraag bedoel je? Help me eens op weg dan?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 00:32

Nee, als antwoord op paintless ;)

De discussie over aansluiten bij de knhs is ontstaan onder andere de dierenwelzijnsnota. Maar het is wel erg veel om allemaal te gaan herhalen.

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:32

Mac Vraag maar eens aan de betrokken bestuursleden van je vereniging of je de vergaderverslagen van de afgelopen jaren mag hebben van de gesprekken tussen WRAN/FNW en de KNHS........ ;)

O ja, Google maar eens op verticaal en horizontaal aansluiten...........dan wordt alles duidelijk :?

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:21

:D :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:47

:D :D

horizontaal ligt plat zo gezegd ;)
of toch horizontaal

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:38

Die post heb ik dus gemist ...

Er begint wel weer eea te dagen idd met de welzijnsnota: de overheid overlegt daarin alleen met de KNHS, correct? Mijn 35+ hersens hebben kennelijk niet alles opgeslagen wat me wel is verteld := !

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:57

Nou ja het is niet zo moeilijk. Er stond iets in de strekking van:
Citaat:
Dat die regels vooral in het leven zijn geroepen om te kunnen voldoen aan de eisen die de knhs zou hebben gesteld om verticale aansluiting mogelijk te maken.
Nu is eind 2009 door de knhs besloten dat alle gesprekken van de voorafgaande jaren van tafel worden geveegd en alleen een horizontale aansluiting wenselijk is.

Horizontale aansluiting betekent dat je als volwaardige tak van sport aansluit. Met een horizontale aansluiting blijft de belangenbehartiger (bijvoorbeeld de FNW die daarvoor in het leven is geroepen) autonoom. Er is dan een overeenkomst tussen de KNHS en de betreffende organisatie opgesteld waarin de samenwerking wordt geregeld.

Met een verticale aansluiting wordt je 'een' lidvereniging van de KNHS. Er is geen enkele sprake meer van autonomie. Je voegt je geheel naar de KNHS.

Met verticale organisatie geef je kortom je eigen identiteit op.