Moondancer schreef:Ik zou hem ook castreren als ik jou was , bij ons op stal staat ook een hengst ,
iedere keer als ie naar buiten gaat hou ik mijn hart vast , hoop niet dat ie ooit
uitbreekt , zo onberekenbaar als de pest en gillen als een grote , heeft al een paar paarden
te pakken gehad nadat ie was uitgebroken , ruinen , dus arme shet straks....
En de eigenaar kan niet eens op hem zitten, dat accepteert ie niet!(hij is 5 nu)
Puur omdat zijn baasje het leuk vind om een hengst te hebben , nou hier
is weinig leuks meer aan , het is gewoon zielig voor het beestje , een wandelende hormonenbom.
Dit is wel een extreem voorbeeld , maar zo kan het bij jou ook gaan.
Nee , als je geen intenties hebt om hem als dekhengst te houden , eraf die ballen!
Zulke ken ik ook en ook bij de quarters helaas............Ik zou daar niet snel een dekking van nemen, omdat ik hem niet goed kan beoordelen dan. tenzij het echt een topsportpaard is en je een topper wil fokken waarbij karakter een minder grote rol gaat spelen voor mezelf. Maar dan nog............Er zijn toppers met wel hele goede karakters en dat verkoopt beter.
Mocht iemand dan wel gaan fokken of er een dekking van willen, krijg je altijd weer problemen en is het altijd de schuld van het paard............Meestal was het dan lekker goedkoop!
TS, het is niet persoonlijk denk ik de voorzichtigheid, want als mensen je niet kennen, is het via i-net niet te beoordelen hoe jij het doet verder. Maar je kan beter negatief zijn, zodat alleen de geschikte zich nog aangesproken voelen om wel een (dek)hengst te houden. Er wordt al genoeg aangerommeld daarmee. daarnaast is een ruin of merrie goed houden, goed opvoeden en goed rijden al knap genoeg voor velen!!!!