[WN] waar op letten bij aankoop QH of paint??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:50

dofuzz schreef:
een QH van 9/10 jaar oud die nooit geshowed is mag m i niet meer kosten dan 1000 à 2000 € . Of het moet een supergefokte merrie zijn die een reeks zéér succesvolle nakomelingen in de sport lopen heeft, dan wordt het al snel 100.000 à 200.000€

Jeetje, dan moet ik eens gaan kijken waar jij je paarden haalt..
Ik zoek nu al even naar een (rasloos) paardje en kan al niets braafs en gezonds vinden in die prijsklasse, kan je nagaan wat een raspaard moet kosten...

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 18:16

Wat een domme en kortzichtige opmerking zeg dofuzz.... :n
Het ligt er maar net aan wat voor een paard het is, en idd geshowd zijn heeft zeker niet alleen maar voordelen, eigenlijk meer nadelen als ik er zo over nadenk!
Ik heb ook een paar paardjes te koop staan en ik had ooit een reactie van een 'kenner' uit Tjechie, die vond 2000,- teveel voor een broodmerrie met super bloedlijnen en een Producer was van een Money-earner en een Point earner!
Zij vond 1200 euro wel genoeg......... :roll:
Tja het ook idd 'wat de gek ervoor geeft' maar je kunt het ook overdrijven en de mensen tegen de schenen schoppen........ >;)

DubbelFun

Re: waar op letten bij aankoop QH of paint??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:15

Ik denk dat de koopsom van een broodmare direkt in verband staat met hoevéél punten en geld haar kinderen opgebracht hebben.
In Amerika kan dat een stuk hoger liggen dan in Europa, laat staan in NL.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:31

Soir,echter ik denk zomaar dat men in Europa desondanks dat nog niet bereid is on zoveel geld uit te geven voor een westernpaardfokmerrie. Alhoewel misschien in Italie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:36

Er zullen er idd niet veel zijn, maar die het dier op zijn waarde kunnen schatten zullen ook de veulenprijs weten te rekenen en dat is dan meestal al meer als wij simpele zielen voor een kompleet rijklaar paard kwijt willen zijn ;)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 16:29

heb een aantal maanden geleden nog eentje verkocht die absoluut niet kon dienen voor de sport. hij (4-jarig QH ruintje) is voor 950€ naar Italie gegaan. In dit geval heb ik het credo "cut your loss" gehuldigd en het eerste bod aangenomen.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:09

'Ik denk dat de koopsom van een broodmare direkt in verband staat met hoevéél punten en geld haar kinderen opgebracht hebben.
In Amerika kan dat een stuk hoger liggen dan in Europa, laat staan in NL.'

Daar heb je gelijk in DD maar 1250,-????????? :n

Tja Dofuzz, is wel heel wat anders dan een goede, geen wereldkampioen, broodmerrie die al wat gepresteerd heeft in de fokkerij!
Maar dan nog....naar Italie :?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:21

bnb schreef:
'
Maar dan nog....naar Italie :?

Daar zijn ze gek op paardenvlees! ;)

(of is het paardevlees zonder n... :\ )

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:28

het zou inderdaad kunnen dat ie nu salami is. Er is verder ook niet gevraagd naar keuringen of i d. men zij gewoon dat zij inkochten voor italie

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:32

Dan heb je nog best een nette prijs gehad als hij voor salami bestemd was :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:49

Citaat:
'Ik denk dat de koopsom van een broodmare direkt in verband staat met hoevéél punten en geld haar kinderen opgebracht hebben.
In Amerika kan dat een stuk hoger liggen dan in Europa, laat staan in NL.'

bnb schreef:
Daar heb je gelijk in DD maar 1250,-????????? :n

Helaas worden maar al te veel merries hier tot fokmerrie gebombardeerd als ze niet meer onder het zadel kunnen. Of dit foktechnisch zijn weerslag heeft middels genetische gebreken doorvererfen laat ik zelfs nog in het midden.
Dat zal er toe bijdragen dat per definitie hier voor fokmerries dus niet veel geboden wordt.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:14

Wanneer is in jouw ogen een merrie een fokmerrie??
Onze merrie was goedgekeurd en helemaal sound, goede foundation bloedlijnen en correct gebouwd.Lijkt mij toch wel wat meer waard dan 1250,-

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:19

dofuzz schreef:
het zou inderdaad kunnen dat ie nu salami is. Er is verder ook niet gevraagd naar keuringen of i d. men zij gewoon dat zij inkochten voor italie

Tja zo ga je dus met je dieren om!
Moet er toch niet aan denken dat ik mijn dieren zo afsta, dan maar geen geld!!! En dat voor een lousy 950,- euro!!
Geef ik ze nog liever weg aan iemand die niet zo vermogend is om een paardje te kopen maar er wel goed voor is.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:18

dofuzz schreef:

Ach ja, het is maar een dier en money counts......