[WN] Rijtechnische oplossing gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 14:32

@spatter: zijn zicht is goed. De hoek mijden is geen optie, straks verwacht hij dat we alle moeilijke dingen kunnen mijden en gaat hij nog meer protesteren.
Bovendien is de binnenbak al niet zo heel groot 8-) dan zou ik steeds op een cirkel moeten blijven rijden.

Ik denk dat ik mijn schriktrainingspeelgoed weer 's van de zolder ga sleuren }>

Toekie

Re: Rijtechnische oplossing gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 14:44

Ik bied me aan Yv :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 16:05

Toekie schreef:
Ik bied me aan Yv :')

Voor het spelen met de schriktrainingspeelgoed of dat jij in die andere hoek gaat zitten }> ?
krijg ik hem dalijk helemaal niet meer achter in die bak hahhahaha grapje :D !!
ik pb je even

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 16:10

Als schriktrainingspeelgoed. :+
Oke

Gabacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:30

He Yvette,

Ik weet nog wel een fijne instructrice, die 'aan huis' les komt geven.... Check www.huijbertshorse.nl

Groeten en tot snel?
Patricia

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 08:35

Hey Patricia :wave:

Geef je les ?! Dat wist ik helemaal niet !
Op het moment kom ik "om" in de "instructeurs/ helpers" ;) maar ik ga je website onthouden hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 08:48

Hou je ons op de hoogte hoe je dit probleempje uiteindelijk getackeld hebt straks MY4U? Altijd leerzaam!
Succes he!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 11:04

MissYvette4u schreef:
dan zou ik steeds op een cirkel moeten blijven rijden.

Correct, als je die dan steeds een stukje verlegt naar de enge hoek, gaat het daarna beter :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-10 11:20

Sonja schreef:
Hou je ons op de hoogte hoe je dit probleempje uiteindelijk getackeld hebt straks MY4U? Altijd leerzaam!
Succes he!

Ja zal ik doen :j bedankt

Gisteravond de start gemaakt met project "Bloedende Neus".
Ik had 3 hindernisstaanders midden in de bak gezet waar ik hem af en toe ineens slalommend doorheen stuurde.
Ha dan moest hij wel bij de les blijven }>

Zijn oortjes gingen nog richting de hoek maar hij bleef lopen waar ik hem heen stuurde en ondanks zijn pogingen om te versnellen of te verlangzamen deed "Bloedende Neus" z'n werk.
De keer erna bleef hij al beter in hetzelfde tempo lopen.
Ik heb gisteravond niet zo heel lang kunnen rijden maar ik ga elke dag steeds een stukje uitbreiden.

Een stalgenoot heeft gisteravond een klein stukje van ons in de linkergalop in die enge hoek gefilmd.
Het zag er helemaal niet zo slecht uit O:) hij steekt zijn neus naar voren maar hoofd bleef laag en hij bleef in hetzelfde tempo.
Ik was er toen al wel een paar keer langsaf gegaloppeerd. Het is even afwachten of we dit vol kunnen houden.....

En het scheelde dat mijn stalgenoten me aan het afleiden waren denk ik.

Rebel_Gloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:48

Ja ik vind het erg makkelijk om te roepen "het zit bij jou tussen de oren". Misschien heeft je paard in die hoek ooit iets heel engs ervaren daar, ook al was het niet ECHT eng, misschien in zijn beleving wel! Ik heb hetzelfde met mijn paard gehad, lag ook echt wel voor een groot deel aan mij, maar ook iets bij hem. Heb toen gewoon contra-conditionering gedaan. Die hoek maken tot DE hoek waar hij heen wilde, elke keer als ik aan het stappen en draven was, moest ie heel hard werken, behalve in die hoek. Elke keer als ie een aai kreeg, was t in die hoek. Ik stapte af en deed de singel los....in die hoek. Hij mocht wel eens los in de bak en dan lag daar zijn hooi of snoepje. Heeft voor mij erg geholpen, of het nou bij het paard lag of bij me zelf.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 14:47

Top Yvette!!
Lang leve de bloedende neus. :D

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:34

Leuk om te horen dat het al beter ging. Maar is het niet lastig zo om met een bloedende neus te rijden :+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 08:52

Nou en of was het moeilijk, maar 2 pakken zakdoeken in je neus doen wonderen :#
En het is heel fijn als je je paard met 1 hand kunt rijden.....

@Rebel-Gloe: aan wat jij zegt heb ik ook zitten denken. Hij heeft in principe niks in die hoek meegemaakt maar misschien dat hij van de zomer die lekkende waterslang (die door de muur in die hoek naar buiten gaat) eng vond. Er lagen immers wat donkere natte plekken bij. Maar ik heb hem daarna nog "normaal" langs die hoek kunnen rijden...... Of misschien weerkaatsing van geluid. Je zegt dus maak die hoek zo positief en leuk als het maar kan zijn oke dat gaan we ook proberen.

Gisteravond heb ik hulp gehad.
Ik wil nog teveel controleren maar na een paar rondjes hem op zijn eigen benen laten lopen ging het beter.
We hebben nog een hoop te oefenen maar ik weet nu wat ik verkeerd doe (zit toch bij mij hoofdzakelijk).