Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanW schreef:Maar nogmaals dan: wat heb je (niet aan 1 iemand persoonlijk gevraagd) aan een volle staart, als je die nooit ziet? (buiten de paar shows per jaar dan, als men die al rijdt?)Dat vraag ik me echt oprecht af en is dus niet sarcastisch bedoeld!
Btw een volle staart is net zo goed mogelijk zonder vlecht, maar dat verschil weet je nu niet, want dat duurt evengoed een aantal jaar
spatter schreef:voor de winter kan ik me nog iets voor stellen maar voor in de zomer vindt ik het dierenmishandeling , zeker als hij ook op de wei staat
heb je zelf wel eens een mep gehad van een zwiepende vlecht, dat is echt niet leuk
dodyg schreef:mij is altijd gezecht dat je de vlacht iedere dag of om de dag opnieuw moet maken omdat de haren dan afbreken is dit zo???
Biieniie schreef:En als ik persoonlijk mag kiezen tussen elke dag een doffe vieze staart of 1x per week een mooie schone glanzende staart waar ik naar sta te kijken. Kies ik toch echt voor het laatste. En ja na het genieten ; gaat de vlecht er gewoon weer in.
Bedenk even dat als ze gevlochten zijn er minder troep erin blijft hangen en dus ook minder jeukende en irriterende dingen dus ook weer fijner voor je paard.
Jeddah schreef:Wat betreft de staat vol houden enzo, een aantal jaren geleden, toen ik Halter nog geweldig leuk enzo vond, was ik lid van een groot Amerikaans Halter mailinglijst waar ook echt de "big names" op kwamen posten. Daar was toen ook een vraag over staarten en waar het uiteindelijk op neer kwam, was dat de meeste trainers inmiddels ervaren hadden dat hoe minder je eraan doet, hoe mooier de staart uiteindelijk wordt en vele deden er bewust geen vlechten meer in. (dit zijn dus geen rijdpaarden of reiners, maar wel World Show Halter paarden)