Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jos schreef:poging 3 om dringend hulp te bieden.
was hij voor de castratie ook zo met rijden ?
Branca schreef:Hmm.. je zou zeggen; mafkezen dus... niet stabiel enz.
Jammer dat de TS zich dan niet verdiept heeft in de bloedlijnen (als dat zo is).. daar kan je al veel van achterhalen.
Ik vind het wel vreemd om dan die moeder te kopen en haar te gebruiken als fokmerrie, terwijl ze ongewilde karaktertrekken vererft.
Algemeen gesproken vind ik dat paarden die niet alles op een rijtje hebben staan in hun bovenkamer, beter af zijn in de paardenhemel ipv ermee verongelukken. Zo eentje zou ik ook nooit verkopen.
Als ik goed begrijp heeft Ice aan beide ouderkanten een moeilijk karakter?
Misschien moet TS dat eens ff uitzoeken?
Sonja schreef:Misschien vreselijk eigenwijs hoor, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat een paard dit niet als reactie ergens op doet, of hij moet echt niet fris in z'n bovenkamertje zijn en voor dergelijke paarden zie ik echt maar 1 uitweg; safety first.
Is het met grondwerken wel braaf en werkwillig? Ook als er écht gewerkt wordt, bijvoorbeeld aan dubbele lijnen en/of met bijzetje en er dus 'druk' gezet wordt?
Wat gebeurt er als je d'r op gaat zitten in een roundpenn, zodat als 'ie gaat rennen 'ie na 10 minuten nog steeds nergens is? Is het echt "paniekrennen" wat 'ie doet? Of is het stout of intimiderend rennen?
Lichamelijk echt alles uitgesloten? Osteopaat erbij gehad ook? Desnoods eens een bioscan oid laten doen?
En, misschien heel gekke vraag; gebeurt dit ook als je er zonder zadel op gaat zitten en aandraaft?
paris20 schreef:ik hoorde deze dingen pas toen ik hier op bokt een foto plaatsde van mijn paard, ik had een beetje zitten kijken op internet maar kwam dit soort verhalen echt niet tegen.
toen ik dit allemaal hoorde had ik niet gelijk iets van afmaken die gestoorde knol en dat heb ik nog steeds niet, ik vind dat iets overdreven.
ik kwam dus ook hier om te kijken wat ik kon doen om iemand te vinden waarmee ik dan dus eerst gesprekken enz enz zou voeren en gaan kijken naar het probleem, dan stap voor stap verder gaan.
Zelf weet ik heus dat dit niet binnen een maandje opgelost is maar ik heb wel het gevoel dat veel mensen mij een beetje als dombo zien
het was mischien niet slim om dit paard te kopen maar mischien ook niet, wie weet wat er met hem gebeurd was als ik hem niet genomen had? lekker bij een grof persoon die het er wel even in zou slaan?
sorry maar ik wil het gewoon proberen, er is al zo veel verandert sinds ik hem heb, en dat is nog maar vrij kort.
zoals hanks-withe als zij het is geen slecht paard er is denk ik iets missgegaan maar wat?
Dat is niet echt snugger.. dan zou je het leed van de hele wereld wel op je nek kunnen halen!?Citaat:wie weet wat er met hem gebeurd was als ik hem niet genomen had? lekker bij een grof persoon die het er wel even in zou slaan?
Branca schreef:Hmm.. je zou zeggen; mafkezen dus... niet stabiel enz.
Jammer dat de TS zich dan niet verdiept heeft in de bloedlijnen (als dat zo is).. daar kan je al veel van achterhalen.
Ik vind het wel vreemd om dan die moeder te kopen en haar te gebruiken als fokmerrie, terwijl ze ongewilde karaktertrekken vererft.
Algemeen gesproken vind ik dat paarden die niet alles op een rijtje hebben staan in hun bovenkamer, beter af zijn in de paardenhemel ipv ermee verongelukken. Zo eentje zou ik ook nooit verkopen.
Als ik goed begrijp heeft Ice aan beide ouderkanten een moeilijk karakter?
Misschien moet TS dat eens ff uitzoeken?
Sonja schreef:Maar die stress komt alleen bij draven? Stappen gaat wel goed? Beetje sturen, beetje controleoefeningetjes doen etc?
rapido schreef:Hanks-white met alle respect maar ik zou zo een merrie met dit karakter zelfs geeneens voor de fok gebruiken!
romeorowan schreef:Zou het kunnen zijn dat hij het eng vindt dat er iemand op zijn meest kwetsbare plek zit, nl. de schoft/rug. Daar vallen de roofdieren paarden aan.