[WN] Tong over het bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 11:44

Hoi,

Gisteren de mond laten nakijken door de dierenarts.
Mond is goed en netjes.
Ze moet alleen boven nog twee tanden wisselen dus daar kan het probleem zitten volgens hem.

*D

Elles

Re: Tong over het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 18:23

Moderatoropmerking:
Uit dit topic heb ik een heleboel offtopic geneuzel en persoonlijke sneren verwijderd. Graag ontopic blijven en het topic niet verstoren met onderlinge slowchats.

Fjalar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 19:22

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 08:04

Wat een duidelijk filmpje!
Bedankt, daar ga ik zeker wat mee doen!

SilverSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 17:27

Ik heb ook pas een filmpje erover gezien, beetje saaie stem, maar het legt het wel goed uit. Op zoek naaar een goed passend bit lijkt me...

http://www.youtube.com/watch?v=AOKMewVCMHY

Edit: pardon, zie nu dat het andere linkje naar hetzelfde filmpje gaat.

morelia

Re: Tong over het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:19

Een passend bit is inderdaad net zo belangrijk als een passend zadel. Een ongebroken trens kan ook nog wel eens een oplossing zijn, dit kan niet knijpen, prikken in het verhemelte en geeft een redelijk gelijke druk op lagen en tong. Mijn paard heeft ook altijd haar tong aan de rechterkant uit haar mond laten hangen ( reden dat ze o.a te koop stond ) ze gebruikt haar tong dan als een soort buffer tussen het bit en de lagen aan de rechterkant. De meeste ruiters zijn rechts wat sterker ( toeval )? het probleem is er niet met een ongebroken trens of met een ongebroken shank. Het is dus even uitvogelen als het paard straks is uitgewisseld welk bit het beste past bij je paard.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 21:33

Moderatoropmerking:
In principe is het niet de bedoeling om te posten in oude topics. Je krijgt dan ook een waarschuwing in rode letters te zien wanneer je dit doet. Bij twijfel stuur je het beste een moderator een pb. :) Omdat hier alsnog een prettige discussie is ontstaan, kan dit topic openblijven. :)