Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
El_vis schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid ben ik een beetje aan het onderzoeken of er voor verschillende dingen plek en vraag is op de markt (paarden).
Dus de volgende vraag aan jullie: als je de kans zou krijgen een goed gefokte quarter te kopen van een NH-gerichte stal, waar het desbetreffende paard een goede basis heeft gekregen. (Dus geen stalondeugden, niet zal bokken, bijten, redelijk bom-proof is, de basis van het rijden kent, en netjes nageeflijk loopt). Ondanks dat het dier bijvoorbeeld geen wedstrijdervaring heeft, maar wel een nette, horsemanship of pleasure proef kan lopen. Zou je dan bereid zijn hiervoor extra te betalen, 'ondanks' dat het dier op een natuurlijke manier is opgevoed in plaats van op een 'normale' westernstal?
Mijn excuses, ik merk dat ik een beetje moeite heb de vraag duidelijk te formuleren. Maar samengevat dus: Zou zo'n net paard net zo veel/meer voor jullie waard zijn dan een paard met wedstrijdervaring, maar die nogal eens heftig/gevaarlijk uit de hoek kan komen?
Waarom wel/waarom niet? Wat zou er voor jullie allemaal op/aan moeten zitten?
Anya schreef:En dan heb je nog de die hard natural. Dan kom je uit bij bitloos, dekenloos, ijzerloos, brokloos, stalloos.. eigenlijk alles met het woordje loos. En dan is er mijn mijn optiek iets loos. Want dat begint op een religie te lijken.

El_vis schreef:maar ik zie ook veel mensen die 'problemen' met hun paarden hebben, zowel in de western wereld als in de engelse. paarden die nogal eens bokken of bijten, en ik ben gewoon benieuwd hoe men daar tegenover staat als ze een nieuw paard kopen.