[WN] Hoe oud waren jullie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 19:15

Mag je dan wel gelijk L2? Je moet toch in principe in de L5 beginnen tenzij je alnwedstrijdresultaten hebt behaald?

Ik ben overigens in 2005 met western rijden begonnen maar eigenlijk sinds 1,5 jaar echt serieus met de reining begonnen.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:15

Ik ben begonnen in 1988 met paardrijden op een gewone engels manege. Ik was toen 13. In 1992 eigen paard gekocht en daarmee begonnen met western, naar aanleiding van Riecky Young en de Future Guys die toendertijd verschillende demonstraties hebben gegeven bij ons op de manege.
2 jaar later ook weer dressuur en springen erbij gedaan maar na weer 4 jaar toch weer volledig western gaan rijden. Nooit wedstrijden gereden vanwege geen vervoer hebben.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:19

Begonnen met rijden op m'n 11e, nu dus bijna 31 jaar geleden, over gestapt naar western zo'n 17/18 jaar geleden. Laatste jaren zeer weinig gereden door wachten op opgroeien veulen/zadelperikelen/verkoop paard/aanschaf 'project'paard.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 20:43

Vroeger als ukkie 4 jaar lang achter andere paarden aan gehobbeld in de 'dressuurles'.
Toen als 12 jarige nog 1 jaar op voltige gezeten en daarna heeeeel lang niks....Mijn ouders vonden het te duur en mijn belangstelling voor paarden nogal ongezond :+
Daarna tot mijn 31ste af en toe een buitenrit...Anderhalf jaar geleden een groen paardje van basis engels naar basis western beleerd (uiteraard met veel hulp ;) ) maar dat was uiteraard niet echt een succes :o
Ben van paard verwisseld maar wel in de western blijven hangen, hopelijk kunnen we ooit eens een wedstrijdje starten maar dat heeft nog geen prioriteit. Eerst (eindelijk) maar eens fatsoenlijk leren rijden :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:30

Niels schreef:
Moet je dan wel gelijk L2? Je moet toch in principe in de L5 beginnen tenzij je alnwedstrijdresultaten hebt behaald?

Ik ben overigens in 2005 met western rijden begonnen maar eigenlijk sinds 1,5 jaar echt serieus met de reining begonnen.

yup
goed in de regels lezen
bij ieder onderdeel word pas bij L2 aan gegeven dat je met een hengst mag starten
bij inschrijving geven ze aan dat je L5 moet starten, maar na een beetje informatie inwinning kom ik toch op L2 uit

had wel verwacht dat jij dit wel zou weten ;)

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 08:43

rijd vanaf 1982 paard (was toen 6) altijd recreatief en soms onderling wedstrijdje maar geen wedstrijdambitie. Eerst op manege later op eigen paard..
sinds 2007 overgestapt naar western bij JD Ranch
maar door omstandigheden na zwangerschap/bevalling in 2008 nog niet gereden.. |(
hoop binnenkort toch echt weer te kunnen starten :o want mis het ontzettend...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 09:15

begonnen met ponyhobbelen in 1970 toen ik 5 jaar was
een eigen paard gekocht toen ik 21 jaar was en serieus begonnen met engelse dressuur
doorgereden tot M2 op wedstrijden
op mijn 28ste overgestapt op westernrijden, dus in '94
wanneer ik precies ben begonnen met wedstrijd rijden weet ik niet, ergens tussen mijn zwangerschappen in want ik weet dat ik tijdens mijn laatste zwangerschap op 6 maanden nog een onderlinge wedstrijd gereden heb
toen al het kroost er uit was serieus begonnen met WRAN wedstrijden
na 1 wedstrijd beginners ging ik ook gelijk door naar de amateurs
nu ben ik met mijn huidige paard op L3 niveau

_Jenny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 12:23

Ik ben in april 2009 begonnen met engels rijden maar ik rij nu denk ik 3 maanden western.
Het is soms best verwarrend om als beginner engels en western te rijden.
Ik weet ook niet of ik met het western doorga.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 14:26

Ik rij nu 12 jaar paard, 6,5 daarvan dressuur op de manege daarna heb ik een eigen pony gekregen en ben overgestapt op western.
Ik reed nog geen jaar western en had al wedstrijden gestart.
Ik ben gestart in de Beginners en rijd nu (nog) steeds Youth.
Volgend jaar nog in de Youth en dan door naar de amateur

mijandap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:26

Rij nu 3 jaar paard en gelijk Western. Heb vorig jaar oktober een eigen 3-jarige Quarter gekocht en heb daar op 30 augustus mijn eerste wedstrijdje mee gereden in Vrouwen polder.

In de L5 natuurlijk, 11 oktober is de volgende wedstrijd :D :D

MSQuincyTE

Re: Hoe oud waren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:29

18 jaar geleden ben ik begonnen met rijden, rij nu 10 jaar western, sins 2 jaar rij ik wedstrijden, nivo L4

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:15

rommulus schreef:
Niels schreef:
Moet je dan wel gelijk L2? Je moet toch in principe in de L5 beginnen tenzij je alnwedstrijdresultaten hebt behaald?

yup
goed in de regels lezen
bij ieder onderdeel word pas bij L2 aan gegeven dat je met een hengst mag starten
bij inschrijving geven ze aan dat je L5 moet starten, maar na een beetje informatie inwinning kom ik toch op L2 uit

had wel verwacht dat jij dit wel zou weten ;)

Dat weet Niels ook wel, de vraag is of JIJ wel in de L2 mag starten. Aangezien je daarvoor dus wedstrijdresultaten moet hebben of je trainer moet aangeven dat jij in de L2 hoort. Het is niet paard afhankelijk in welke klasse je rijdt, het is ruiter afhankelijk in welke klasse je rijdt ;)

Ik ben net als vele hier ook ooit lang geleden in de engelse sport begonnen. Ehhh zal iets in de richting van 1980 geweest zijn. Ik ben in 1994 overgestapt naar de westernsport omdat mijn paardje met 1.60 in de dressuur te klein was. Vanaf 1995 wedstrijden en tegenwoordig rijdt ik in de L2 (of ik er hoor is een ander verhaal :+ )

cowpuncher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:11

MissFreubel schreef:
Ik ben benieuwd hoe lang jullie westernbokkers al western rijden en hoe lang jullie wedstrijden rijden en op welk niveau jullie nu zijn. Ikzelf bijvoorbeeld ben nu 35 en ongeveer 3 jaar bezig. Ik wil volgend jaar eens kijken of ik wedstrijden kan gaan starten. Beter laat dan nooit toch....

ik was 30 toen ik begon met Engels, had wel altijd ambities in western , na 2 jaar verhuisd naar het buitengebied en daar een pinto veulen gekocht en een draverruin van 10, heb eigenlijk pas een maand of 5 les van Jeen de Boer, totaal geen wedstrijd ambitie,s just want to ride,

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 11:13

klopt daar moet ik idd ook nog een verklaring voor hebben ;)

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 06:32

Ben begonnen met hobbelen op shetlanders toen ik zo'n 6 jaar was en later voor iedereen moeilijke ponies/paarden gereden (zo tot mijn 30e), wel altijd engels. In '93/'94 westernlessen gehad bij de Blacks Ranch in Soest maar daarnaast reed ik ook nog engels. Daarna eigenlijk een beetje rondgereden met zowel engels als westernzadel maar beide niet serieus.
Zo'n 3 jaar geleden (ik was 37) serieus western opgepakt met mijn arabiertje maar geen wedstrijden gestart, inmiddels is de arabier verkocht en sinds december 2008 heb ik een paint. Ben dit jaar in mei voor het eerst gestart bij de Paints beginners en Beverwijk voor het eerst gestart bij de WRAN. Ik start in de L3 omdat mijn trainer, die ook WRAN jury is, niet vond dat ik in de L5 of L4 thuishoorde.

beertje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 10:58

ben begonnen met paardrijden op mijn 15 jaar op een manege. en op mijn 17 jaar heb ik stage gelopen op de blacks ranch, sindsdien ben ik gek op het western rijden. voor mijn 18e verjaardag kreeg ik mijn eerste paard. een quarter, daarmee heb ik in de l2 gereden en heb nu sinds 10 maanden een paint gekocht van 2 en een half ben nu bezig met hem inrijden en hoop volgend jaar weer te kunnen wedstrijd rijden met hem.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:03

Ik ben in 2002 begonnen met paardrijden, heb eerst engels gereden voornamelijk dressuur, ook springen en 4/6tallen gedaan. In April 2008 ben ik overgestapt naar de westernsport en rijd ben in November 08 begonnen met wran shows in de L2, en in Maart 09 ben ik NRHA shows gaan rijden.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 19:33

ik ben op knol gezet zodra ik 4 was ofzo. dat is 26 jaar geleden. in '89 ben ik op rijles gegaan, maar dat was maar kort. toen ik 18 was ben ik door gegaan tot de manege failliet ging. toen ben ik western gaan rijden. daar heb ik eigenlijk alleen maar eigen paardjes gereden. door omstandigheden en niet een geschikte manege nog nooit een officiele wedstrijd gereden. wel onderlinge.
hoop volgend jaar te kunnen starten in de L5

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:06

ik rijd sinds 1982/1983. Ben engels begonnen en heb tussen mijn veertiende en achttiende een pauze gehad. Hierna weer engels. Ook wedstrijden gesprongen en gedressuurd, viertal en achttal gereden. Sinds 2006 western gaan rijden. Drie of vier keer amateur gestart bij de wran.. Nu met een jong, zelf beleerd driekwart paintje van 4 jaar in de L3 bij de wran.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 09:29

Ik rij sinds 1982 paard. Eerst dressur, toen 15 jaar drafsport, vervolgens heb ik enkel- en tweespan gemend en heb in 2002 de overstap naar western gemaakt.

Paardje wedstrijdklaar gereden en besloot in 2005 te gaan scheiden van mijn man :D , dus moest paardje helaas verkocht worden...

Sinds 2007 hebben mijn vriend en ik weer een haflinger. Gekocht toen hij 2,5 was. Is nu 5. In 2008 ben ik L5 gestart en nu (1,5 jaar later) zijn we L4 + 32.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:43

Ik rijd nu 6 jaar western.
Halter met mijn paard al 5 jaar.
Hij is nu 6 jaar, dit is mijn 3e jaar wedstrijden.
Vanaf het moment dat hij bereden is ging ik ongeveer wedstrijden rijden.
Ik rijd nu de L3.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:00

Ik ben in 1983 begonnen met paardrijden op de Hollandsche Manege in A'dam.
Na 13 jaar hetzelfde rondje te rijden ben ik er in 1996 even uit geweest en in 1997 overgestapt op western rijden.
Ik ben niet fanatiek wedstrijd gericht maar, wil wel volgend jaar gaan starten.

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:31

In mijn jeugd altijd op paarden van vriendinnen gereden, nooit les. Zo'n 20 jaar geleden les gaan nemen op manege paarden, maar al direct met een western insteek. Op het moment dat de Western Stables Hazerswoude werd opgericht daar mee naar toe gegaan.
Daar ook mijn eerste quarter gekocht. Helaas is zij na een paar jaar geblesseerd geraakt, maar heeft nog een mooie carriere als fokmerrie gehad.
Tijdens zwangerschap en kleine kinderen bijna 10 jaar niet meer gereden en nu sinds bijna 2 jaar weer de trotse eigenaar van een quarter ruin. Vind het heerlijk om met hem buiten te rijden, maar ook om te oefenen voor wedstrijden.
Start op dit moment L5 met hem en de bedoeling is dat mijn dochter van 11 volgend jaar met hem gaat starten.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:34

Ook ik ben net als vele hier ook ooit lang geleden in de engelse sport begonnen. Op m'n 6e begonnen met ponyrijden (was in 1972). Op m'n 21e kocht ik in 1988 m'n eerste eigen pony (Silvester).
Met hem heb ik eerst dressuur gereden (tot L2 bij de paarden). Toen rond 1992 overgestapt naar de westernsport omdat ik in de dressuursport telkens heel minderwaardig werd aangekeken omdat ik met een Haflinger reed. Vanaf ca. 1994 wedstrijden gereden; de laatste jaren wat minder door twee kleine kinderen en tegenwoordig rijdt ik in de L2.
Inmiddels zijn we 21 jaar verder en heb ik Silvester nog steeds.

juffie69

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:57

Ik ben als kind begonnen met paard rijden. Heb voor het eerst kennis gemaakt met western rijden rond mijn 25e. Ben er een tijd uit geweest toen weer op een manege engels gereden 1 keer in de week en nu sinds 1,5 jaar trotse eigenaresse van een American Paint. Ben nu 39 en wie weet ga ik volgend jaar een wedstrijdje proberen.