[WN] rechtzitten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mystery1980

Re: rechtzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 08:40

paulette zorn is idd super (heb weleens een les van haar gehad ook), mijn instructrice geeft les in dezelfde lijn, dus dat zit wel goed, tijdens mijn les word ik echt goed gecorrigeerd. Het gaat mij er vooral om hoe ik mezelf controleer of ik wel rechtzit, terwijl ik geen les heb. Ik heb al een aantal nuttige tips gehad en dat gisteravond uitgeprobeerd, dit geeft al enige verbetering. Bedankt voor de reacties.

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:22

Ik heb een coördinatieprobleem tussen links en rechts, waardoor de beweging niet 100% correct wordt doorgegeven naar mijn spieren.
Dit is voor een buitenstaander niet direct zichtbaar, maar voor mij wel echt een probleem.Komt daarbij dat ik maar 1,62cm groot ben en Colonel is een ferme potige Quarter van 155cm.
Rechts is mijn slechte kant - gelukkig is het de goede bij Colonel. Ik oefen mezelf constant voor balans en probeer het echt te halen uit de minimale verschillen. Ik heb geleerd hoe ik bepaalde beperkingen moet compenseren, zonder daarbij mijn paard te storen en in verwarring te brengen. Ik denk ook voortdurend anatomisch - als ik dit doe, wat is de reaktie bij mijn paard, hoe gaat hij bewegen, wat is anatomisch het gevolg voor hem. Zo heb ik al vlug gesnapt wat ik mag en niet mag doen...Uiteraard is dit voor iedereen persoonlijk. Belangrijk is inderdaad een goede begeleiding en het stap voor stap te gaan bekijken.
Ik ga mijn beperkingen niet uit de weg, Colonel loopt momenteel even goed rechts als links (ik heb zelfs zijn slechte kant goed gebracht).
Als ik een ander paard rijd- dan voel ik dat mijn balans en hulpen oké zijn - zelfs met mijn eigen specifieke compensatie.