Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
woldhoeve schreef:Als dit om een draver gaat, dan is dit helemaal fout. Wij hebben zelf draver en ze lopen ook onder het zadel. Dravers gooien hun hoofd omhoog door te veel teugeldruk.
Lees deze link goed door http://www.dravers.nl/joomla/index.php? ... 29:the-cms
MidnightPSan schreef:Als hij hard wil,zou ik hem juist hard laten gaan,maar wel zo snel als ik wil en iets langer dan dat hij wil, energie eruit, training er in.
ch_ntii123 schreef:MidnightPSan schreef:Als hij hard wil,zou ik hem juist hard laten gaan,maar wel zo snel als ik wil en iets langer dan dat hij wil, energie eruit, training er in.
Hoe harder ik hem laat gaan, hoe vaker hij het gaat doen...

spatter schreef:je schiet er niks mee op
omdat je paard zijn hoofd niet meer omhoog kan doen wil dat nog niet zeggen dat hij zijn rug WEL gebruikt
het is de omgekeerde wereld
jij moet hem zo goed met been en zit rijden dat hij met ruggebruik blijft lopen en netjes voorwaarts neerwaarts gaat lopen
ik weet hoe moeilijk dat is bij een paardje wat liever met zijn hoofd in de wolken loopt en het kan best zijn dat je paard jouw hulp nog nodig heeft en je dus niet al de teugels kunt loslaten
enige wat je echt kunt doen is training waarbij rug en buik spieren getraind worden waardoor hij sterk genoeg wordt om te kunnen dragen
spatter schreef:dit paard kan alleen maar vertragen als hij zichzelf gaat dragen, eerder kan hij het helemaal niet
het zou gemeen zijn om nu van dit paard te vragen om langzaam te gaan met een lage hoofdhalshouding
dus je moet je paard sterk maken
sterk maken op rugspieren, buikspieren en achterhand
op een andere manier gaat het niet
yildiz schreef:@ TS: Wat versta jij eigenlijk onder 'neckreining'?
Weet je ook zeker dat je westernzadel goed past (omdat je aangeeft dat hij onder een dressuurzadel beter loopt)?
tot die tijd zal ik deze dingetjes proberen:)