[WN] Anky op reining show in Las Vegas

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Anky op reining show in Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:08

MariekeB

er zijn genoeg "domme" ruiters die alles doen wat anky doet
dus gaan ze nu ook maar allemaal in de mond trekken

tevens hebben veel dressuurruiters niet zo een hoge pet op van western omdat het volgens hun grof is
dat is het natuurlijk niet, maar anky bewijst dat alleen niet!!
anky bevestigd met deze proef hun vooroordelen!

ik vind promotie voor de western een goede zaak ,maar dan graag wel op een positieve manier en dus niet de "anky-way"

en dat is dus nou die negatieve stempel die ze drukt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:09

@ikdoemaarwat en @miss_montana Nou en , boeien dat ze geld heeft en goede paarden kan kopen.... Ze heeft voor die andere plek die ze heeft wel jaren en jaren en jaren moeten werken.
Ken de verhalen van Prisco die door tien dressurringen heen rende.
Nu heeft ze het makkelijker ( en niet makkelijk)
Heb je wel eens op zo'n goede gezeten? want dan kom je erachter dat dat absoluut niet makkelijk is. als je ook maar iets fout doet krijg je dat direct terug. En na een paar weken trainen met een beginner is die goede helemaal niet zo goed meer.

Ik herinner me echt heel goed toen ik een paard reed wat S dressur was ( duitsland zz licht) lang lang geleden. Dat was helemaal niet makkelijk, een L paard kon ik veel beter narijden.

Beetje kortzichtig trouwens dat je met een goed paard

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:09

Anky: (Y) Vet dat ze dit doet. Ik kan ook wel zien dat het er nog lang niet net western waardig uitziet, maar dit is wel promotie en toch ook weer mooi voor western. Het laat zien dat het toch echt anders rijden is als engels. En dat niet iedereen, zelf een olympisch kampioen, het zomaar even kan "na"doen.
Het schijnt nu dat ze een ander paardje heeft dat der wat beter ligt, ben benieuwd.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:10

ik vermoed dat de huidige eigenaren van dit paard ook niet erg blij zijn met dit filmpje
ze zullen toch gehoopt hebben dat hun paard extra in de kijker gereden zou worden, maar vast niet op deze manier
paard zal ook niet weten wat hem overkomt :(:)

als al die kleine meisjes haar gaan nadoen %) arm pony bestand in Nederland

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:10

Ik heb ook goede en meer ervaren western ruiters wel erger zien rijden. Dat zij nu Anky is maakt me niks uit. Ik had verwacht na zoveel jaren western lessen van goede trainers, goede paarden gereden te hebben, dat ze wel verder was, maar blijkbaar nog niet. So what? Je ziet echt veel erger dan dit. Moet je die allemaal verbieden om te rijden of afkraken.
Niet leuk voor het paard, maar als zij nou de enige zou zijn.......

Ik denk ook dat ze wel de druk voelt en gespannen was. Ze zal er wel van leren.

Overigens is het filmpje eronder ook erg leuk! Vind alleen de spin van het playmobil paard niet helemaal lekker, stapt niet over.........( hahahahahah )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:11

@ikdoemaarwat Is dat zo dat western zo'n negatief imago heeft bij dressuurruiters... Niet meer dan andersom denk ik zo :)
Er zijn ook betere filmpjes van anky in de omloop.
Western krijgt veel (positieve )aandacht en dat lijkt me altijd goed.
Ik kan me je standpunt wel goed voorstellen overigens. er zijn er vast bij die nu alla anky gaan Westernrijden.
Dat doen ze ook bij de dressuur. elke voordeel heb zijn nadeel helaas

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:15

spatter schreef:
ik vermoed dat de huidige eigenaren van dit paard ook niet erg blij zijn met dit filmpje
ze zullen toch gehoopt hebben dat hun paard extra in de kijker gereden zou worden, maar vast niet op deze manier
paard zal ook niet weten wat hem overkomt :(:)

als al die kleine meisjes haar gaan nadoen %) arm pony bestand in Nederland

Wat die kleine meisjes met pony's doen is vele malen erger al jaren en jaren dan dit. Ze doen idd alles na en mensen letten niet op als ze een pony ergens hebben staan en zonder begeleiding rijden. Ouders denken dat hun kind na een paar jaar les kan rijden en als ze een eigen pony krijgen mogen ze er al blij mee zijn. Heel veel zijn serieus hebben les etc, maar heeeeeeeeeeel veel helemaal niet en daar gebeuren dingen...............

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:16

Ik heb het filmpje halverwege maar weer weggeklikt. Ik vind het niet fijn zoals ze aan die mond rukt. Dat had iemand haar toch kunnen vertellen dat dat not done is.
En of het nou hobby is of niet, BN er, of niet. Niemand moet een paard zo in de mond rukken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:17

MariekeB schreef:
@Western krijgt veel (positieve )aandacht en dat lijkt me altijd goed.
Ik kan me je standpunt wel goed voorstellen overigens. er zijn er vast bij die nu alla anky gaan Westernrijden.

dit filmpje geeft absoluut geen positieve aandacht :n

en ja dat er heel veel ruiters nou ala anky western gaan rijden, dat mag van mij weg blijven
ik heb liever mensen in de sport die het ook echt leuk vinden dan alleen maar om anky na te apen
en apen ze nou iemand na die het goed doet dan juich ik het toe
maar dit.......nee :n

anky heeft misschien de top in de dressuur gehaald en dat deed ze goed, dan kan ze in mijn ogen beter: of terug gaan de dressuur in, of zorgen dat ze het goed gaat leren
(en met zulke naamsbekendheid en poen kan je aardig wat lesjes betalen! en met die ervaring die ze heeft zou ze snel moeten leren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:18

Ik denk dat Anky zelf ook niet heel blij is met dit filmpje. Ik denk dat 't mens gewoon strontzenuwachtig was, en dat kan ik me voorstellen want zij kan werkelijk nérgens meer eens gewoon anoniem een proef totaal verzieken, zoals wij allemaal al zo vaak gedaan hebben en nog steeds doen.

Het argument dat mensen haar nu na gaan doen daar kan ik alleen maar heel hard om lachen. Ik kan je hele stallen aanwijzen die stom op teugels zitten te tikken en grof zitten te bumpen omdat hun tweederangs goeroe die er lesgeeft dat zo doet. Maar nu het om Anky gaat in plaats van om pakweg een Henk, Walter, Jurgen of Dennis is het ineens oooooowwwwww zo fout? :=

Nee, ik had er ook meer van verwacht na zoveel jaren les van niet de minste. Maar om nou meteen zo hard te oordelen... Ik ga wel lekker rijden in die tijd, kan ik over een paar jaar misschien m'n eigen filmpje ernaast zetten en 'r een mailtje sturen met 'meid zo begon ik ook, maar kijk nu eens! Doorzetten hoor!' ;) Ik kan het alleen maar jammer vinden dat ze niet op snaffle'tje rijdt en dat ze (denk ik) zo zenuwachtig was...

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:23

Sonja schreef:
Ik denk dat Anky zelf ook niet heel blij is met dit filmpje. Ik denk dat 't mens gewoon strontzenuwachtig was, en dat kan ik me voorstellen want zij kan werkelijk nérgens meer eens gewoon anoniem een proef totaal verzieken, zoals wij allemaal al zo vaak gedaan hebben en nog steeds doen.

Het argument dat mensen haar nu na gaan doen daar kan ik alleen maar heel hard om lachen. Ik kan je hele stallen aanwijzen die stom op teugels zitten te tikken en grof zitten te bumpen omdat hun tweederangs goeroe die er lesgeeft dat zo doet. Maar nu het om Anky gaat in plaats van om pakweg een Henk, Walter, Jurgen of Dennis is het ineens oooooowwwwww zo fout? :=

Nee, ik had er ook meer van verwacht na zoveel jaren les van niet de minste. Maar om nou meteen zo hard te oordelen... Ik ga wel lekker rijden in die tijd, kan ik over een paar jaar misschien m'n eigen filmpje ernaast zetten en 'r een mailtje sturen met 'meid zo begon ik ook, maar kijk nu eens! Doorzetten hoor!' ;) Ik kan het alleen maar jammer vinden dat ze niet op snaffle'tje rijdt en dat ze (denk ik) zo zenuwachtig was...

amen _/-\o_

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:24

Tja, ik ken Anky niet persoonlijk :D , maar zou het niet zo zijn dat ze met haar showervaring haar zenuwen toch wel controleerbaar heeft?
Lijkt me niet zo'n sterk argument.
En dat anderen het ook zo doen, is ook niet een argument. Die moeten dat dan ook niet doen.
En omdat er zoveel ellende is die we niet zien, moeten we maar niks zeggen van de ellende die we wel zien?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:25

ikdoemaarwat schreef:
MariekeB schreef:
@Western krijgt veel (positieve )aandacht en dat lijkt me altijd goed.

dit filmpje geeft absoluut geen positieve aandacht :n

en ja dat er heel veel ruiters nou ala anky western gaan rijden, dat mag van mij weg blijven
ik heb liever mensen in de sport die het ook echt leuk vinden dan alleen maar om anky na te apen
en apen ze nou iemand na die het goed doet dan juich ik het toe
maar dit.......nee :n

anky heeft misschien de top in de dressuur gehaald en dat deed ze goed, dan kan ze in mijn ogen beter: of terug gaan de dressuur in, of zorgen dat ze het goed gaat leren
(en met zulke naamsbekendheid en poen kan je aardig wat lesjes betalen! en met die ervaring die ze heeft zou ze snel moeten leren)

Dan moeten heel wat bekende namen in de western sport ook heel snel hun spullen pakken en wegwezen, want wat die uitspoken....En niet alleen op shows! Hoewel de inrijarena soms al genoeg duidelijk maakt. Maar praat maar eens met een bekende naam of ga er kijken, ze staan nog achter hun methode's ook hoor! Wij zijn softie's. Dus ik weet niet waar je wilt beginnen, maar Anky is je minste probleem dan!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:31

er loopt idd ook genoeg rottigheid tussen

dacht je nou echt dat ik dat goed vond? ook niet hoor :n
maar anky heeft wel een naamsbekendheid en alles wat anky doet komt in de media terecht
en zo dus bij duizenden in paardrijdens nederland

tja en prima hoor als dingen in de media getoond worden,maar toon dan wel goede dingen
want half na-apend paardrijland maakt het er zo niet beter op :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:37

Maar ook Anky zal toch érgens haar ervaring op moeten doen, en ook 1000x iets moeten kunnen verkloten voordat het wél goed lukt...
Of dacht je dat bv Jurgen ook altijd al van die perfecte proeven neer kon leggen? Die heb ik ook wel eens zien stunten dat ik dacht 'wat doet dat joch in godsnaam op zó'n goed paard???'

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:39

Waar wil je beginnen?

Kids( jongeren/ouderen) met pony's zonder begeleiding raggen hun pony's ook dagelijks af. Vind het echt vreselijk om te zien.......

Heb ze op mijn vorige stal weleens dagen achter elkaar als wilden zien springen in de bak. nee, dat is lekker. Heb voorzichtig geprobeert te zeggen dat er echt een grondbalk moest liggen bijv. nee, ze deden het altijd zo en er gingen wat balken af en er werd wat geweigerd. Veel teveel springen dagen achter elkaar zonder voorbereiding of enige begeleiding ooit gehad te hebben met springen. ja, ze hielpen elkaar.

Of op veel te jongen pony's al van alles doen..veel te grote meiden op kleine pony's die even aangepakt moeten worden. Kan nog uurtje doortypen hoor.......Maar je kan amper wat zeggen.

Mensen die anti western zijn, hebben al hun mening. Als het ze interesseerd kunnen ze ook de goede dingen zien, maar of ze open staan???? Hangt van veel meer af.

Mensen die overstappen naar western en bij een trainer komen waar ze van onder de indruk zijn geloven alles wat ie zegt. ja, want het is western, dus men volgt braaf.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:52

sonja maar toch niet op zo'n grote show, kom nou!
eerlijk is eerlijk, ze is voorlopig nog een beginner, ik ken genoeg L2 ruiters die het beter doen op een paard met minder kwaliteit en die gaan ook niet in Las Vegas rijden
dat is het punt hier

we hebben het allemaal moeten leren maar zijn geen van allen op zulke shows begonnen en het is niet verstandig van haar om dat wel te doen

sp jij bent wel heel negatief, gelukkig zie ik hier hele andere dingen , kinderen met ouders die wel met verstand bezig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 09:57

Gaat ze naar de andere kant van de wereld om van ons gezeik af te zijn, nóg niet goed... :D

Spatter, beeld je het commentaar eens in als Anky zich inschrijft op een beginnerswedstrijd... Dat gaat ook niet mals wezen. Krijg je 't gezanik van een 'Olympische kampioene die hier lintjes probeert te roven, zieluuuuggghhhh'.... ;)

Dat mens kán het gewoon niet goed doen....

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:01

Sonja schreef:
Gaat ze naar de andere kant van de wereld om van ons gezeik af te zijn, nóg niet goed... :D

....

:)) _O- maar dan had ze daar ook een kleine show kunnen rijden, geen mens die haar daar herkent had in western outfit
nee, ze zoekt wel degelijk de publiciteit op en dat vind ik persoonlijk niet slim als je niet meer kunt laten zien als dit

kijk, ik begrijp best dat het een hele overgang is en ze heeft dit paard nog maar net, moet ondertussen ook nog haar dressuurpaarden rijden dus dat het niet meevalt snap ik ook wel
maar nogmaals, start dan niet op zo'n grote show

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:02

nou als niemand het van tevoren gezegd had had ik niet eens gezien dat dit anky was

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:03

Reining doet me eigenlijk niets.
Ik zag in het filmpje op de achtergrond grote gele letters: "Sams Town". Daar heb ik leuke herinneringen aan, daar hebben we vorig jaar met de camper gestaan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:05

orienta schreef:
nou als niemand het van tevoren gezegd had had ik niet eens gezien dat dit anky was

juistem! dus uit de media blijven is wel degelijk een optie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:06

Nuttige bijdrage +:)+
Ik hou eigenlijk niet zo van rose.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:06

Jammer. Erg jammer.

Niet dat ik het beter kan, maar mij valt op dat ze en erg korte teugels heeft en dus flink sjort en zichzelf cq het paard geen rust gunt voor ze de spins in zet. Gewoon hoppa en dan springt ie dus over.

Zoals al gezegd hier, ook al kan ze goed rijden en heeft ze een goed paard onder der kont, taste your luck eens op kleinere wedstrijden... Of neem eerst nog wat lessen voor je zoiets ten tonele brengt op een grote wedstrijd. Zeker zolang veel ruiters haar als grote voorbeeld zien. En in de dressuur is ze dat misschien, maar in de reining zeker nog lang niet.

Ik zou Anky heel graag eens een trail- of pleasure proef willen zien rijden!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:08

buitenzorg zoiets zagen we zondag ook hé, bij de beginners en daar gaven we ook comentaar op!