[WN] cowboy imago

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:15

Ik moet als echte dressuurmiep zeggen dat ik EERST ook makkelijk over western dacht.
Maar nu ik met mijn merrie les heb in western en veel lees op internet en over de verschillende takken van de sport informeer.
Voel ik mij nu een beginner terwijl ik al heeeeeeel lang rij :D
Maar als je het zegt tegen de mensen dan hebben die echt een beeld van lasso's en alleen maar galoperende paarden.

Popstra

Re: cowboy imago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:59

Ik vind die opmerkingen vaak veel over die mensen zelf zeggen! Oftewel BEKROMPEN!!

kimmylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:00

Wat ik ook altijd erg apart vindt is dat als ik zeg dat ik western rijd er automatisch een link met 'Line Dancing' gelegd wordt :?

Nu heb ik daar niets tegen, maar waar komt toch dat verband vandaan?????

Vind die amerikaanse dressuur wel een hele goede, die ga ik onthouden. Meestal zeg ik nu;"ja inderdaad, koeien, lasso's, slidings ...." Dat scheelt zoveel uitleggen. :Z

Het is wel goed dat Anky nu western rijd en zij zo als bekende amazone het wstern rijden meer in de picture brengt. Ik zou alleen wel Anky een trail, horsmanship proef o.i.d. willen zien rijden. Dan wordt er misschien wel een keer gekeken naar andere onderdelen. :D

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:23

kimmylee schreef:
Wat ik ook altijd erg apart vindt is dat als ik zeg dat ik western rijd er automatisch een link met 'Line Dancing' gelegd wordt :?

Geen idee hoe die dressuur breinen werken en zo'n link leggen? Zij doen toch ook niet allemaal aan Ballroom dansen of wel soms?!??!?

kimmylee schreef:
Het is wel goed dat Anky nu western rijd en zij zo als bekende amazone het wstern rijden meer in de picture brengt. Ik zou alleen wel Anky een trail, horsmanship proef o.i.d. willen zien rijden. Dan wordt er misschien wel een keer gekeken naar andere onderdelen. :D

Of dat gaat helpen, ik weet het niet. Ik heb met verbazing naar de 2 minuten reportage van de NOS zitten kijken over de demo die Rieky en Anky gaven. Het begon al met de aankondiging, het vreselijk arrogante gegniffel van de presentator irriteerde me al mateloos, maar daar na ging het eigenlijk van kwaad naar erger. Het wel bekende nummer Rawhide van Franky Lane kwam tevoorschijn en het koeien geloei en gejoel was weer niet van de lucht. Het was echt een aan-flui-ting!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dus als ze Anky al niet met een beetje respect kunnen behandelen als ze zich in een western zadel slingert denk ik dat er nog een lange weg te gaan is voor onze sport serieus wordt genomen!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:00

Persoonlijk vind ik het een gemiste kans, dat Horse Event.

Monty Roberts, die er voorgaande jaren was, is natuurlijk voor een hoop mensen een herkenbaar baken maar is ook een daarbij meteen een karikatuur als het gaat om de sport. Een echte cowboy.
Wel leuk hoe ze dat deden met Imke en Monty, dat wel.

Het zou zo leuk zijn als ze de veelzijdigheid van de westernsport eens lieten zien;
Van halter tot aan hunter bv. En dat allemaal in één ring, dan heb je in één klap een overzicht over de diversiteit van de sport.
En dan wel met mensen die de sport serieus nemen en niet uit het jargon klapperpistooltjes.
Niet dat Ed dat zo presenteerde overigens maar de keiharde muziek, joelende koibois en dito joelende lui van het Ariat team gaf het een echt BBQ sausje..... Precies wat de sport niet nodig heeft. :x

Niet elk jaar een onderdeeltje; vorig jaar was Karin van Bekkum er en zij kreeg behoorlijk wat commentaar in de losrij-ring van onwetend publiek over de manier van losrijden (en terecht naar mijn bescheiden mening) . Ze moet het gehoord hebben, dat kon bijna niet anders. Maar ipv het uit te leggen bleef ze heel arrogant in de rondte kijken. Zo zonde! Dan is een Imke Bartels toch een stuk benaderdbaarder....

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:08

"Oh dat is toch dat hele snelle" die opmerking krijg ik vaak. Want eerlijk is eerlijk het enige wat ze ooit op tv hebben gezien is toch 9 van de 10 keer reining. Dus dan leg ik ze uit dat er zoveel meer is dan alleen reining. En als ze echt geintereseerd zijn leg ik ze een paar dingen uit of laat ik het een en ander op youtube bekijken. De meeste mensen denken er te licht over. Ikzelf heb 13 jaar dressuur gereden maar ik vindt persoonlijk het western rijden zoveel moeilijker.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:13

Sommige opmerkingen die jullie gehoord hebben omg! :')
Mijn dochter vertelde laatst tegen een jongetje bij haar in de klas (die ook paardrijd) dat ze western rijd.
Hij zei toen dat ie ook altijd al eens zonder zadel en hoofdstel had willen rijden :?
Ach ja, hij was iig origineler als al die mensen die over pistolen en lasso's beginnen :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:20

Als ik zo'n opmerking krijg zeg ik altijd dat het inmiddels een Olympische sport is. 'Let maar op in London 2012.'

Ik weet wel dat dat alleen reining is en dat rijd ik niet eens, maar je wordt wel gelijk een stuk serieuzer genomen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:25

Ik ben dat boek van Vera Pauw aan het lezen en wat zij zegt klopt voor alle sporten: "Sport wordt pas serieus genomen als een nationaal team (of ruiter in dit geval) goed presteert op een eindtoernooi (in dit geval OS bijvoorbeeld). Ik denk dat ze daar helemaal gelijk in heeft :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:46

Adrienne schreef:
kimmylee schreef:

Geen idee hoe die dressuur breinen werken en zo'n link leggen? Zij doen toch ook niet allemaal aan Ballroom dansen of wel soms?!??!?

haha nou daar hoef je geen dressuur voor te rijden. Ik hoor ook geregeld zo'n opmerking en dan vooral van mensen die niets met paarden hebben.

Maar ik ga hem voortaan standaard beantwoorden met: "JA en dressuurruiters doen Ballroom dansen!"
:D Whoeha.

Maar de opmerking rodeo rijden heb ik nog niet voorbij zien komen. Dat wordt vaak gezegd door moeders die bij de dressuurles komen kijken van hun kinderen. "Kijk die doet aan rodeo rijden" Nou nee hoor, ik wil langer dan 8 seconde in het zadel blijven. Dank u.
Mooiste is als ze je dan vervolgens zien losrijden....en ze eigenlijk weer de verkeerde opmerking maken, "goh dat is toch veel makkelijker dan dressuur hè?"......Ja hoor..bij Anky ziet het er ook makkelijk uit ......:Z

Ja beetje jammer is het wel dat deze tak van sport nog steeds niet serieus genomen wordt....men lijkt wel te schrikken als je vervolgens verteld dat Anky deze sport ook al jarenlang beoefend.

Maar goed....heeeel langzaam aan..doen wij ons best om van dit imago af te komen toch? Maar dat valt niet mee.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 17:52

CounTree schreef:
"goh dat is toch veel makkelijker dan dressuur hè?"......Ja hoor..bij Anky ziet het er ook makkelijk uit ......:Z

Klopt. Dat is idd ook een veelgehoorde. Ben je in de bak bezig, plukje dressuurruiters aan de bakrand en de een na de ander roept: "Oh, maar dat kan mijn paard ook! Dat is makkelijk!"

Oke, stap maar op dan ;) De meeste nemen dat aanbod dan toch niet aan. Vreemd he?!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:05

ShadowPizza schreef:
:= Rare mensen heb je soms :) En een wit paard is ook áltijd het paard van sinterklaas! :) En een zwarte met witte ster op t hoofd is ook Áltijd black beauty! :j

zelfs mijn bonte zien ze aan voor paard van sintreklaas! (gelukkig alleen als ie in t land is :P )

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:50

Verschrikkelijk he!
vandaag had ik er nog last van.. toen ik men mentor vertelde dat ik NK Western riding had.. zijn reactie:

Wat is dat western riding? Ik heb vroeger ook wel eens cowboytje gespeelt maar daar is toch geen wedstrijd in te doen?

bah wat kan ik me DAAAAR op ergeren....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:58

XxNadiehxX schreef:
Verschrikkelijk he!
vandaag had ik er nog last van.. toen ik men mentor vertelde dat ik NK Western riding had.. zijn reactie:

Wat is dat western riding? Ik heb vroeger ook wel eens cowboytje gespeelt maar daar is toch geen wedstrijd in te doen?

En toen heb jij je mentor les gegeven? :D :+

En dit is wat je zei?: "Read my lips...NE-DER-LAND-SE KAM-PI-OEN-SCHAP-PEN WES-TERN RI-DING!!!...comprendes?" _O- :o?
Laatst bijgewerkt door CounTree op 14-09-09 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:00

CounTree schreef:
XxNadiehxX schreef:
Verschrikkelijk he!

En toen heb jij je mentor les gegeven? :D :+

Nee ik had opgeschreven wat ie op youtube moest opzoeken, was zo beledigd dat ik geen zin meer had om het uit te leggen. }:0

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:02

oh je had al geantwoord hihi. was nog aan het editten.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:02

het valt me wel op dat er hier mensen zijn die over dressuurruiters zelf net zo vervelend doen als dat er over ''hun'' western gedaan word. :o
het is toch een beetje wat de boer niet kent effect en dan wederzijds.....
zegt een western rijdende dressuurmiep.

veel mensen kennen het gewoon niet goed.
de eerste kennismaking is vaak op een manege waar engelse stijl toch het meest allerdaags is.
vaak pas jaren later gaan mensen eens verder kijken.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:04

CounTree schreef:
oh je had al geantwoord hihi. was nog aan het editten.

snelle jelle }:0

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:07

XxNadiehxX schreef:
Verschrikkelijk he!

Had je hem moeten uitleggen wat L2 rokje is.Denk dat men dan wel begrijpt hoe het in elkaar steekt dat western :z

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:09

Rob_H schreef:
XxNadiehxX schreef:
Verschrikkelijk he!

Had je hem moeten uitleggen wat L2 rokje is.Denk dat men dan wel begrijpt hoe het in elkaar steekt dat western :z

:o? ey, het bevorderd wel de doorstroom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:12

XxNadiehxX"
[quote="Rob_H schreef:
XxNadiehxX schreef:
Verschrikkelijk he!

:o? ey, het bevorderd wel de doorstroom![/quote]

Doorstroom? Naar wat, de H&M :?

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:13

Altijd als het woord L2 rokje voorkomt zit er IEMAND bovenop, he NIELS?

hihi

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:16

Niels de rokjes jager :D ;)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:17

Ik hoor alleen maar opmerkingen over rodeo, line-dancing en of die knop voorop lekker zit. En dan volgt de vraag hoeveel botten ik al gebroken heb. De vooroordelen................... zoals ik ze ook heb over dressuur...... Dat is weer niets voor mij. Zo'n verplichte rijbroek en laarzen (is in mijn ogen veel te stijf) }>.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 20:21

diandra schreef:
Rij sinds een jaar nu western na jaren Engels te hebben gereden.
Heet valt mij alleen op dat wanneer je verteld dat je Western rijdt, je vaak te horen krijgt."oh dat is dat cowboy gedoe, en jullie lopen dan zeker allemaal met een cowboyhoed op.
Niets is minder waar maar hoe gaan we hiermee om?

diandra

'Jullie' lopen en rijden toch ook (bijna) allemaal met een cowboyhoed op en grote sporen aan? Je ziet niks anders op een western-event of wedstrijd...
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 14-09-09 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt