[WN] starten in Duitsland ???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 17:11

Ik ben net terug van een wedstrijd in Overath afgelopen weekend. Ik heb van tevoren met de organisatie gebeld, en zij hadden én van overheidswegen én binnen landelijk bestuur géén beperkende maatregelen doorgekregen, dus we waren welkom. Gewoon via Arnhem de grens over gegaan, en geen problemen gehad. Geen AID'er, Politie of wat voor controle gezien, niet aan de grens, en niet aan de grenzen van het toezichtsgebied (waar ik dus wel in zit). De vervoersverboden die in Duitsland wel plaatselijk gelden, gelden voor zover ík weet alleen voor AI gevoelige dieren.
Geen problemen dus.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 20:37

Nou dan hoop ik dat er geen al te gekke dingen gebeuren en kan onze merrie LEKKER gedekt worden Bloos

Hoe heb je het gedaan in Duitsland Francis? Je maakt me erg nieuwschierig!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:35

In de Amateur Mares waren 7 merries (verder allemaal aged mares, Dot was het enige 'kindje') en werd Dot één keer eerste en één keer tweede geplaatst (dat zijn weer drie puntjes erbij ) De merrie die een keer voor en achter haar stond, is twee jaar geleden Europees Kampioen geworden.
In de Open was ze de enige twee jarige, maar we gingen dus wel voor het Grand en Reserve. Helaas waren er toen twee extra merries (anders had Dot dus kans gemaakt op het Grand) en die werden dus Grand en Reserve.
Later heb ik de judges nog wel gesproken, omdat ik graag wil weten of ik dingen kan verbeteren. Beiden vonden ze Dot erg mooi, vooral haar 'pretty dished babyface' en ze vonden ook allebij dat ik haar goed showde, ze er goed bij stond en ik haar goed in showconditie had. Haha! Niet echt dingen die ik moest verbeteren, ze heeft gewoon nog wat tijd nodig. Maar goed, ze is dus ook pas twee...
De judge die haar in Amateur op één zette, zei dat 'ie er nog wel getwijfeld had om Dot het Reserve te geven.
De merrie die het Reserve wel kreeg, was overigens 4 jaar geleden (EK is ééns in de twee jaar) Europees Kampioen. De eigenaar van de merrie die het Grand kreeg complimenteerde me ook nog met Dot. Ook hij zei dat ze er volgend jaar wel zou staan, en dat ze het mooiste hoofd had van al de paarden in de ring Pling
Ik vond het dus wel heel erg leuk om dit allemaal te horen! *LOL* Ik weet nu dat ik op de goede weg ben met haar.
Al met al een lekker weekend dus!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:49

Dat klinkt allemaal wel heel positief. Gefeliciteerd.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 09:23

Gefeliciteerd Francis, hartstikke leuk om te lezen, vooral leuk omdat je haar ook zelf gefokt hebt! Kan me heel goed voorstellen dat je een leuk weekend hebt gehad.

Op naar de volgende!!

Semmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 07:22

Hi,

Even voor de reiningrijders op bokt:
Ik heb vorig jaar met een regio reiningwedstrijd meegedaan (NRW-NRHA) en vond het echt super. Veel klasses(geeft je de kans om meerdere keren te starten), ook voor beginners met veel deelnemers en hele goede gemoedelijke sfeer. Ook voor dit seizoen heb ik weer een paar wedstrijdjes in duitsland op m'n kalender geplaats.

Een kalender kan je vinden op nrha.de en ik dacht dan onder de gewenste regioonalgruppe.
Veel plezier