[WN] Van wie krijgen jullie les? En waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Re: Van wie krijgen jullie les? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:02

Non-pro is gewoon engels voor amateur. Dat niveau heb je dus al :D

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 20:04

Okay, dat is dan ook weer uit de wereld!!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:05

Ik les bij Willem Odendaal en ben zeer tervreden. We zijn met stappen vooruit gegaan en mijn paard is een stuk rustiger met rijden. Ze kon eerst nog al eens van kabouters schrikken. En hij is niet duur.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:30

susan schreef:
cowpuncher schreef:
ik krijg les van Jeen de Boer, hij traint niet alleen mij maar de hele combinatie, stapt ook regelmatig op om dingen te laten zien,
hij heeft alles in Texas geleerd en behandeld paarden zoals het hoord niet ruw maar duidelijk, ik had nog nooit les gehad in westernriding, en ben nu al aardig op weg vind ik, wat mij aan hem bevalt is dat de les begint bij het opzadellen tot het afzadellen.
hij is niet duur en neemt de tijd.

mvg

Gerhard

_O- _O-

*kruip weer terug op stoel*

*en pleurt er weer af*
_O- _O-
Nou, dat dacht ik dus ook! Maar net als Paintless hield ik me maar wijselijk stil....als ik wil zeggen wat ik vind, heb ik ws gelijk een ban te pakken :x

Non-pro is idd Engels voor Amateur. Amateur was in de Wran en volgens mij ook bij de Paints (DPHC). AQHA en ApHC gebruiken dit niet (meer).

On topic: ik les bij Anneke de Jong en dat bevalt mij prima! Wij begrijpen elkaar ;)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:33

ach MF dat heb ik IRL al eens gedaan waaarna je broertje het fijntjes af maakte :D

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 21:42

haha idd! dat was toch werkelijk ook verschrikkelijk :r vandaar dat ik zeg: ik hou me maar stil ;)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:11

Ik heb ook les op Trainigsstal madepolder, 4 lessen gehad inmiddels met manege paarden om zelf ook een beetje het gevoel te krijgen en vanaf september gaan zowel mijn paard als ik in actieve training.
Ik heb elke keer les gehad van Jeanet (weet de achternaam niet) en ben erg blij met de manier waarop zij les geeft. Ze weet dat ik altijd engels heb gereden en legt duidelijk uit hoe de hulpen precies verschillen met het engels rijden en hoe ik mijn benen/handen anders moet gebruiken! verder is ze heel geduldig (is ook fijn)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 22:14

Ik heb ook een tijdje bij Jeanet gelest (zelfde als Delaja), maar nu niet meer..
Maar ligt aan mij, niet aan haar :j

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 08:51

Heb eerst de basiswestern (eerst 25 jaar Engels gereden :o ) geleerd van Ariette Buchter, maar toen ik toch meer de kant opging van Pleasure, Trail en HMS ben ik in goed overleg overgestapt naar Silva v.d. Wal en dat bevalt Rose en mij prima! Zij is geen onbekende in de westernwereld, dus hoe goed ze is ga ik niet allemaal vertellen hoor :D , dan willen jullie allemaal bij haar lessen en wordt het véééél te druk :+
Nee hoor, geintje, ze is gewoon een topvrouw die weet waar ze mee bezig is en elke kombinatie tot een twee-eenheid maakt! +:)+

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:36

@sanhatchet: je hebt nog niet zo lang geleden al een keer eerder een zelfde soort topic geopend zag ik:
San_Hatchet @ [WN-AM] Trainers in het Noorden.
daarom was ik benieuwd of je nu zelf al een trainer hebt gevonden of dat je nog op zoek bent?

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 20:57

Sinds begin dit jaar les ik met eigen 5-jarige QH bij Mireille van Soldt. Te Leusden = Amersfoort.
Is 20 minuten rijden met de trailer van mijn stal te Doorn. En ook een van de weinige mensen die lesgeven in omgeving Utrecht. (ze doet echter alleen prive les met eigen paard, geen lespaarden)
Toots is in opdracht van vorige eigenaar ook door Mireille ingereden. Mij ligt haar manier van lesgeven gewoon goed, daar gaat het uiteindelijk om. En ik merk dat ik iedere les duidelijke opdrachten met bijbehorende oefeningen krijg, daar kan ik weer een paar weken verder mee.

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:05

Sarah de Weerd: zij kwam toevallig op mijn pad. Sarah is heel goed in het trainen van paarden. Ook is ze heel goed in het showen van paarden, halter ed....
www.sarahsshowhorses.nl

Nu net een les van Paulette gehad! Beviel ook goed. Kijkt inderdaad echt naar je houding ed. Is inderdaad confronterend. Ik rijd een jong paard, had er pas 4 keer op gezeten en wil het graag goed maar met rust aanleren. Ik hoop dat ik hier in Paulette een goede heb gevonden.

Overigens is het niet zo dat ik Sarah hierin niet goed vind. Zij heeft het vaak druk met wedstrijden en trainen van paarden.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:11

who the (piep,piep) is Jeen de Boer.
En ehhh cowpuncher cow boy is geen beroep in Nederland,zeker niet op je 40ste met kinderen,dat heet midlife crisis.

belluh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:55

udo's place in liempde

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 00:01

@MPS _O- _O- _O- _O- :') ik zeg geloof ik ook maar niets meer.

Oja toch, ik les bij Barry Schuurman. Hij kan het goed uitleggen, en we kunnen ook heerlijk discuseren over het waarom en hoezo op een bepaalde manier (aangezien ik nogal een klassiek engelse achtergrond heb).

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:03

Ik sluit me aan bij Dropje, ik les ook bij Silva , helemaal werelds. Sinds ik me aan haar goede zorgen toevertrouwd heb gaat die van mij als een speer :D en geloof me, heb een hoop problemen gehad.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:56

Ik les bij Saskia Banning. Of naja dat probeer ik, want er is al weken op een rij steeds iets tussen gekomen, dus de eerste les moet nog steeds komen :+ Hopelijk kan ik volgende week wel eindelijk.

Ik heb voor Saskia gekozen, omdat ik goede verhalen hoor over haar en het is ook nog het meest dichtbij om naar haar te gaan. Ik ga in de eerste les kijken welke disciplines het worden, maar sowieso eerst de basis even opnieuw (heb 2 jaar geen les meer gehad ofzo) en daarna zal het wel horsemanship, trail en mss een beetje pleasure worden.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:28

Ik les bij roel op de flaming star ranch in hamont.
Ben pas 3 weken aan het oefenen en ben nog best in de dressuur aan het rijden :+
Paardje reageert er meer ontspannen op en vind het leuk ik vind het ook leuk ;)
Hij legt mij ook duidelijk uit.
Maar hoe veel verscillende onderdelen heb je in de western(wel offtopic sorry)

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:29

capopjekop : Saskia geeft goed les! En het is ook een hele leuke fanatieke meid. Je zult het vast wel leuk vinden.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:45

sibbe schreef:
Ik les bij roel op de flaming star ranch in hamont.
Ben pas 3 weken aan het oefenen en ben nog best in de dressuur aan het rijden :+
Paardje reageert er meer ontspannen op en vind het leuk ik vind het ook leuk ;)
Hij legt mij ook duidelijk uit.
Maar hoe veel verscillende onderdelen heb je in de western(wel offtopic sorry)

Tientallen! Waarvan een heel aantal niet in nederland wordt uitgeschreven. Wat hier wel op bijna alle shows uitgeschreven word zijn de showmanship, trail aan de hand, trail, pleasure, horsemanship, reining, western riding, hunter under saddle, hunt seat equitation en soms hunter hack en barrelrace. En dan heb je andere wedstrijden voor de koeien onderdelen als cutting, working cowhorse en teampenning. Volgens mij heb je dan alle onderdelen die er in nederland worden uitgeschreven. Het ligt ook een beetje aan wat voor show je start (dus wran, aqha of apha bijvoorbeeld)

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:02

Oke!! cecile.

ik kan nog lang google en info vinden :D :D dan

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:15

Ik les ook bij barry schuurman en dat bevalt prima!!!

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 17:51

sibbe schreef:
Oke!! cecile.

ik kan nog lang google en info vinden :D :D dan

En op youtube kun je allemaal filmpjes bekijken van alle onderdelen ;)

xxShowxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:21

Hoi allemaal

Ik en mijn paardje lessen bij angelique ferdinandus.. zij is een erg fijne trainster vind ik persoonlijk geeft duidelijk en rustig les kijkt goed naar de combinatie paard/ruiter en is altijd even positief!!!
Is nu sinds kort weer met haar eigen stal begonnen in zwarte waal samen met arienne hollaar is zeker de moeite waard om daar eens een kijkje te gaan nemen is een erg leuke locatie met erg leuke mensen!!!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:54

noodgedwongen heb ik inmiddels mijn eerste les van een dressuurjufvrouw gehad
het beviel trouwens erg goed
het is engels maar toch veel op de manier zoals ik ook westernles heb gehad

er zit hier maar 1 goede in de buurt maar zijn stijl wijkt zoveel af van de mijne dat ik het nu eerst zo probeer

helaas zitten de trainers waar ik graag les van zou willen hebben te ver weg om daar op regelmatige basis langs te gaan