[WN] Eerste westernles, waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Eerste westernles, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:52

Heel eerlijk: resultaten zeggen mij dus weinig. Ik ken ook verschillende mensen die heel erg goed les kunnen geven, maar die zelf niet (meer) actief zijn als ruiter in de wedstrijdsport.
En de stal met de mooie website waar ik eerder over schreef: die boeken zeker wel resultaten (zeggen ze op hun website, dus dat zal vast wel kloppen dan. De westernwereld is klein genoeg om dat soort dingen relatief makkelijk te kunnen checken, ook online) maar de manier waarop :n Als je daar zou gaan lessen, zou je waarschijnlijk meteen denken dat westernrijden dierenbeulerij is. En dat is zonde, want westernrijden is in essentie niet vriendelijker of onvriendelijker dan bijvoorbeeld de dressuur.
Het is alleen op sommige punten anders... :D

Anoniem

Re: Eerste westernles, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:01

Ik neem aan dat je ook in western geen Europees kampioen kan worden met een paard dat niet happy en gezond is. Misschien als uitschieter, maar niet meerdere keren. In die zin zeggen resultaten me dus wel iets :j Natuurlijk zijn er ook mensen die goed les geven maar zelf niet meer actief zijn als ruiter, maar hoe spoor ik (als leek) die op? Resultaten (zeker op EK's) zijn voor mij een tastbaar en begrijpelijk bewijs van iemands kunnen.

Ik ben het eigenlijk heel erg met je eens hoor, dat je niet alleen op basis van een website moet kiezen. Maar voor mijn gevoel doe ik dat ook niet, ook het telefoongesprek was erg fijn en ik las er hier op Bokt ook goede dingen over.
Als ik meer dan één les zou rijden zou ik ook zeker eerst op meer plekken gaan kijken en uitgebreider zoeken naar reacties van mensen die er al eens geweest zijn :j
Alleen omdat het nu hoogstwaarschijnlijk bij één les blijft vind ik het wel erg veel gedoe om op meer plekken te gaan kijken. Ik ben minstens 5 kwartier heen aan het reizen en 5 kwartier terug. Als je dan bij 3 of 4 stallen wil kijken ben je eerst een week kwijt met kijken voordat je beslist. Komt bij dat ik ME heb en zo'n dag reizen dus erg inspannend voor me is.

Er zit inderdaad een risico aan, misschien kom ik ergens terecht waar ik het niet naar m'n zin heb. Ik zal daar alleen nooit de conclusie aan verbinden dat western in het geheel dierenbeulerij is. Net zoals ik dat niet doe als ik een waardeloze dressuurruiter zie :)