Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
trickywonder schreef:En weet je wat oook heeel leuk is aan western?
Dat je zoveel verschillende onderdelen hebt.
In het Engels rijden kan je kiezen uit dressuur of springen.
en wisselde ik af en toe eens af met een buitenrit of longeren.
(tuuurlijk weet ik dat er nog wel meer te doen is. maar kort door de bocht valt dat toch gewoon onder het engels rijden)
Maar bij het westernrijden kan je zoveel meer!
Je kan bijv. trail gaan rijden.
(ook super leuke oefeningen voor een drukker paard. mijn draver kreeg ik echt gefocused als we wat leuke trail oefeningen deden in de bak. Die werd nieuwsgierig en heel rustig. omdat we al onze aandacht nodig hadden bij die oefeningetjes )
of horsemanship, pleasure, halter, reining, werken met koeien zoals cutting, enz enz.
En dat zorgt voor lekker veel afwisseling wat ik ook wel erg leuk vind!
cynthiar schreef:Verder is mijn fjord ook makkelijker te rijden geworden door het westernrijden, minder verzet en meer plezier door de andere oefeningen en losse teugel. Ook als ie heet wordt kan ik hem beter loslaten, en daardoor ontspant ie weer makkelijker.

mijnfjord schreef:Dankjullie, ik lees zoveel positieve reacties van jullie allemaal,
en niemand die meer anders wil...

Sonja schreef:Overijssel? Ligt er een beetje aan waar in Overijssel. Mehlika Nowak/Barry Schuurman zitten in het noorden maar geven ook op locatie les, Johanna Vellinga zit in Haarle en reist ook, ik zit in Holten maar reis niet en heb een wachtlijstje, Laja Schuurs zit in Halle, da's misschien ook nog wel bereikbaar.
't Is maar net wat je zoekt en wie bij je past.
Meteen alles aanschaffen is helemaal niet nodig.
Citaat:En wederom valt het me op hoe beroerd de meesten blijkbaar dressuurmatig hebben leren rijden....
petitparis schreef:
ik kan ook perfect een volte rijden zonder aan mijn binnenteugel te komen, maar moet toegeven dat de verleiding groot is om aan mijn binnenteugel te "trekken" om het zo te noemen.
Dat kan een dressuurruiter ook. Binnenhand vraagt slechts stelling, in combi met binnenbeen. Een dressuurruiter kan op een volte gewoon 'überstreichen' zonder dat er iets verandert...
binnen been vraagt stelling meer niet , in combi begeleid door de binnen teugel (al is dat als het goed is alleen in het "begin"
dan vertellen we m met de teugel dat die dat eeeccht wel wil.. eerder eigenlijk niet