Ook in Nl strengere maatregelen voor vervoer paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 20:52

hoi,

ja, Francis..zo heb ik het ook begrepen...

Bij ons is vanmiddag ook nog bezoek (met paarden) geweest & mag dus

moet idd niet gekker worden
Verder hoop ik dat het niet ''doorslaat'' naar varkens, want dat zóu wel degelijk problemen kunnen geven voor de volksgezondheid Verdrietig en wie weet wat de ''regeltjes'' dan worden...

groetjes

vertigo

Berichten: 204
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Moerbeke, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 21:30

Hoi,
Je mag inderdaad wel nog een paard transporteren. We hebben vandaag half Nederland doorkruisd ( Van Apeldoorn via Breda naar België), en nergens problemen gehad.

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 22:40

Ja, wij kregen vanochtend via een werknemer van de AID (een toezichthouder) groen licht om gewoon met de trailer te vertrekken. Mocht dus gewoon, zolang je maar van niet-pluimveebedrijf naar niet-pluimveebedrijf gaat en zolang het maar geen samenscholing (dus wedstrijd of zo) is.

En ja, wij hebben dus heerlijk met Flash bij Jolanda met Colinda gereden Haha! en heel gezellig gepraat. Op een gegeven moment stond Flash tussen Cody en Colinda in, hij wist wel naar wie hij moest kijken, namelijk naar de dame en niet naar de ruin Knipoog
Hij was erg braaf hoor, ondanks dat het lente is en de hormoontjes best wel kunnen gaan kriebelen.

Ook Jolanda met Colinda nog zien rijden, goh, Colinda gaat het echt goed doen hoor! Wij vinden dat Jolanda heel knap werk heeft verricht!!

Groetjes, Gisela

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38814
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 23:42

Weet iemand hoe het zit met vervoeren naar Duitsland? Dat kon ik niet echt vinden op de site. Ik woon buiten het gebied.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 00:34

Voor zover ik weet zijn de Duitse grenzen nog niet dicht. En ik kruis vingers en tenen dat dat zo blijft, want over twee weken heb ik daar een show!!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 08:55

Nanouk had gebeld met het ministerie van landbouw en visserij voor de meest recente info.
Haar werd verteld dat ze niet met een lege trailer door het gebied mocht en zeker niet met een volle.
Vandaar dat wij bovenlangs (afsluitdijk) zijn gaan rijden.
Ze zeiden ook dat ze niet in staat waren om het internet up-to-date te houden omdat het zo snel veranderde allemaal.
Ik zou dus, om het risico te mijden, eerst even een belletje geven voordat je in de auto stapt.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-03 14:14

Het is dus weer eens lekker duidelijk allemaal Boos! Maar ik ga maar gewoon af op de info die op de site staat. Trouwens, marienheem komt ook al langzaam in zicht???????

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-03 00:21

Mariènheem ligt nog goed in compartiment C. De mensen die naar de wedstrijd komen uit Zuid Holland, Zeeland en Noord Holland kunnen ook via de Flevo Polder A6, die ligt ook net buiten de besmette gebieden.

De andere compartimenten zijn helaas buitengesloten, tenminste tot nu toe. Er kan nog een boel veranderen. Laten we hopen dat het stopt en niet alleen voor de paarden eigenaren in dat gebied, maar ook voor de mensen die weer geconfronteerd worden met ruiming van hun bedrijven. Het is weer eens diep triest. Inenten die handel, deden ze vroeger ook. Gelukkig schijnt het tenminste met de varkens goed te zijn afgelopen.