Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ElCid schreef:Kijk daar heb ik wat aan; typisch Amerikaans landschap gaat zeker lukken, de rest ook. We gaan in overleg!!
Zoiets:![]()
![]()
http://www.ranchamerica.co.uk/images/re ... Kansas.jpg
http://www.f1point4.com/f1point4/images ... _1137w.jpg
Probleem is vaak dat dergelijke vakanties, zeker op de echte guest / dude ranches echt duur zijn. Zo'n $ 1500,- per week ex. vlucht is heel normaal. Wat wij willen proberen is om die prijs te drukken.
spatter schreef:swift als je werkelijk vol kan werken is het apart ja, maar de meesten zullen geen zin hebben om lange dagen te draaien(zoals dat nu eenmaal gaat op een veebedrijf) en ook werkelijk goed inzetbaar zijn
voordat je iemand hebt ingeleerd vertrekt hij al weer
.
.
)
Hopelijk volgend jaar al ergens van de zomer ofzo. En ik moet zeggen dat dit goed klinkt, qua prijs als gewone ranchhand vind ik het te doen (aangezien het vliegticket ook al duur is). En je kan zelf een autootje huren om na het werk wat ranches ed te gaan bezoeken. Dus ja, van onze kant is er heel veel interesse hihi 
. ElCid schreef:Voor de ca. $ 100,- per week krijg je dus kost en inwoning, een paard met alles erop en eraan en begeleiding bij het "ranchwork" wat je doet.
Ik zou graag op de hoogte worden gehouden, ik denk dat degene met wie ik de plannen heb gemaakt dit ook erg leuk gaat vinden! Swift schreef:Ben ik nou de enige die het raar vindt dat je moet betalen om te werken?

Citaat:Er zijn verschillende ranchers en er zijn er die combineren koeien en paarden ,wat wil zeggen ze fokken koeien en paarden en het werk met de koeien gebeurd veelal te paard ,dus betekent dat deze paarden de hele dag tussen de koeien zijn wat dus ook een vorm van trainen is ,maar ook elke dag worden deze paarden daadwerkelijk getraind op hier veelal roping (doen ze hier meer dan cutting ) dus eigenlijk de hele dag working cowhorse en een uurtje per dag gericht trainen( heading and healing) maar ook kunnen deze jongens wel behoorlijk cutting en reining les geven ,veelal basis werk voor roping.
Op deze ranches kan dus iets geleerd worden over werken met koeien in de ruimste zin.
Verder hebben we ranchers zonder paardenfok maar wel veel koeien in de vrije ruimte waar dus toezicht moet zijn bij het kalveren, hier kan men heel zelfstandig met het ranchwork bezig zijn maar men moet wel iets van koeien en paarden weten.
Een programma kan inhouden :meehelpen met alles op een ranch en tussen door wat lessen in noem het maar .
Ook een meer verzorgde tijd met wat entertainment in de omgeving, een trail of iets is wel mogelijk maar kan alleen met groepen ,dus als men boekt met vier of meer personen en uiteraard moet een gids dan betaald worden ,maar met een groep is dat voordeliger.
Vooral basic, dus absoluut geen bubbelbaden en er zijn ook geen internet aansluitingen op de prairie, ook wireless werk hier niet.
Telefoontjes die je meebrengt vanuit NL werken hier ook niet.
Citaat:Er is bijv. entertainment in de vorm van: er staat wel een auto om naar een nabij gelegen stad tegaan om wat uit tegaan en in de zomertijd (juni tot september) zijn hier ontzettend veel rodeo's en county fairs .
Wil men met een groep komen ,dan kan men gehuisvest worden in een woning met alles er op en er aan ,zelf boodschappen doen en koken, kosten per week per huis moeten we dan exact navragen.
Individueel kan ook,dan is het zien in welke groep je terecht komt.
Er kan ook een van te voren uitgezet strak programma gemaakt worden.
Maar ookmeer vrijheid en keuzemogelijheden
bijv: drie weken waarvan tien dagen volgens een programma en tien dagen vrij in te vullen
De reis is niet in begrepen vanwege de sterk wisselende tarieven ,maar wel verzorgen we het ophalen vanaf de airport. Wat ook een optie is invliegen naar bijv Kansas City of Denver en dan de Santa Fe train naar een van de ranches en uiteraard weer opgehaald en gebracht naar stations.
We doen geen plaatsingen voor werk vakanties van 3-6 maanden ,maar als men hier is mag men wel zelf iets regelen met ranchers hier.
Swift schreef:@ Wendy: Op een zorgboerderij betalen de clienten niet zelf maar betalen wij met ons bealstinggeld. De clienten krijgen daar namelijk hun PGB van. Verder neem ik aan dat de vakantie gangers geen behandeling/professionele begeleiding nodig hebben...
Dat was mijn punt. Ik weet heel goed hoe het zorgsysteem in NL in elkaar zit...

Bravura schreef:Heb je al enige indicatie wat eea via jullie gaat kosten? En waar in de USA het is, hoe de opzet is etc?