[WN] Outdoor Adventure/ Real Cowboy Holiday

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:22

Wat een enorm gaaf idee! In 2010 hoop ik naar Australia te gaan (en daar het liefst ook dergelijk werk te gaan doen) wellicht kan ik daarna voor een periode naar Amerika. Ik volg de vorderingen :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:29

ElCid schreef:
Kijk daar heb ik wat aan; typisch Amerikaans landschap gaat zeker lukken ;) , de rest ook. We gaan in overleg!!
Zoiets: ;) }>
http://www.ranchamerica.co.uk/images/re ... Kansas.jpg

http://www.f1point4.com/f1point4/images ... _1137w.jpg

Probleem is vaak dat dergelijke vakanties, zeker op de echte guest / dude ranches echt duur zijn. Zo'n $ 1500,- per week ex. vlucht is heel normaal. Wat wij willen proberen is om die prijs te drukken.

Kijk, hier heb ik ook wat aan! Lijkt me wel wat. Druk die prijs maar en ik ben van de partij! *\o/*

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:43

dit lijkt me echt heel gaaf
laat mij maar koeien kontroleren en kalfjes helpen

mijn grootste bezwaar aan al die vakanties is juist dat het handen vol geld kost terwijl ik best wat kan betekenen omdat ik landbouwschool heb gehad en niet terug deins om echt te helpen bij de koeien en ander vee
de hele dag te paard is ook geen probleem

Swift

Re: Outdoor Adventure/ Real Cowboy Holiday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:49

Ben ik nou de enige die het raar vindt dat je moet betalen om te werken?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:59

Een dergelijke vakantie staat zeker nog op het lijstje 'Things to do before you die'!! ;)

Wat al eerder is aangestipt is dat dergelijke vakanties meestal erg prijzig zijn. Behalve je verblijf zit er ook nog een vlucht en reis naar bestemming aan vast. Het zou mooi zijn als je net een wat scherper tarief kan hanteren of een all-in (dus inclusief vliegreis) maar ik weet natuurlijk niet wat ook echt te realiseren is? Een luxe vakantie? Mwow, is dat het echte 'cojboj-gevoel'? :n
Er zijn in ieder geval genoeg organisaties die dergelijke reizen organiseren, dus google eens goed rond en kijk wat de concurrentie doet! BV. http://www.drieheuvels.nl/wyoming.htm

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:55

swift als je werkelijk vol kan werken is het apart ja, maar de meesten zullen geen zin hebben om lange dagen te draaien(zoals dat nu eenmaal gaat op een veebedrijf) en ook werkelijk goed inzetbaar zijn
voordat je iemand hebt ingeleerd vertrekt hij al weer

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:44

spatter schreef:
swift als je werkelijk vol kan werken is het apart ja, maar de meesten zullen geen zin hebben om lange dagen te draaien(zoals dat nu eenmaal gaat op een veebedrijf) en ook werkelijk goed inzetbaar zijn
voordat je iemand hebt ingeleerd vertrekt hij al weer

Ik had er geen beter antwoord op kunnen geven! Bedankt.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:31

Tja ook ik ben zo iemand die best eens graag aan de andere kant van de plas gaat kijken, ervaren en helpen op een veebedrijf, maar ik pas ervoor om er geld voor te betalen :n .
Voor onderdak en eten prima, voor alle extra dingen ook, zeker voor lessen in dingen die je niet kunt en waar ze dus op voorhand niet veel aan je hulp hebben, maar te paard rondrijden en de koeien helpen afkalven, nou nee, daar zou ik geld op toe willen ;) .

Het is wel grappig, want zodra het in een ander land onder het mom van vakantie valt, wil iedereen best betalen om te werken, maar als ik morgen hier een oproep doe, wie er zin heeft om ons te betalen om ons hier op de boerderij te komen helpen met afkalven enzo, word ik erg hard uitgelachen denk ik :j

(Droomt verder over een betalende hulp.... :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:09

Ik denk dat als ik zo'n vakantie zou gaan doen, ik er méér uit zou willen halen dan alleen cattledriven. Dan zou ik ook serieus les willen hebben.
Zou dus max een weekje zijn denk ik, dat dit me zou kunnen boeien.
Tentje/luchtbedje interesseert me niet zo heel veel, maar slangen.... :D

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:41

Ben het met Susan eens. Zo is het wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:10

Mijn beste vriendin en ik willen heel graag eens aan zo'n cattledrive mee willen doen :)) Hopelijk volgend jaar al ergens van de zomer ofzo. En ik moet zeggen dat dit goed klinkt, qua prijs als gewone ranchhand vind ik het te doen (aangezien het vliegticket ook al duur is). En je kan zelf een autootje huren om na het werk wat ranches ed te gaan bezoeken. Dus ja, van onze kant is er heel veel interesse hihi :D

[edit] Is het idee dat je als 'gewone ranchand' ook zelf voor accommodatie moet zorgen? Als je dat wel zelf moet vinden zou ik het idd ook te duur vinden om te gaan betalen voor onze hulp op de ranch.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 09:03

Typische Hollandse zuinigheid zie ik hier weer voorbij komen in sommige posts ;) 8-) }>
Voor de ca. $ 100,- per week krijg je dus kost en inwoning, een paard met alles erop en eraan en begeleiding bij het "ranchwork" wat je doet.
Een "echte" cowboy, die dergelijke dingen dus "dagelijks" doet, heeft vaak zijn eigen zadels, etc, paard krijgen ze meestal wel van de ranch, maar soms hebben ze ook hun eigen paard.
Kost krijgen ze onderweg ook, deze lui mogen blij zijn als ze $100,- per week verdienen! Dan heb ik het overigens wel over mannen en vrouwen die precies weten wat ze wanneer moeten doen, die niet ingewerkt hoeven te worden, die , als het moet, 12 uur of meer per dag aan het werk zijn, geen goede plek hebben om zich te wassen, geen tent, iedere avond ongeveer dezelfde opgewarmde hap eten.
Als "cityslickers", wat wij toch allemaal zijn al komen we van het Nederlandse platte land, vraag ik me af of degenen die hier niet willen betalen voor zo'n vakantie het "echte" werk vol zullen houden. Als je denkt dat je dat kan moet je gewoon een paar ranches aanschrijven en solliciteren, in het "round- up" seizoen zoeken ze altijd wel mensen met veel koeien en rijervaring ( die dus ca. 12 uur per dag te paard willen/ kunnen zitten en aan ca. 6 uur slaap per nacht genoeg hebben om vervolgens met een paar centen "loon" naar huis te gaan). De vliegreis mag je ook dan zelf betalen.
Voor degenen die het gewoon leuk lijkt om er aan te proeven en dit een paar dagen te doen, met "normale" werktijden en pauzes en een goede maaltijd is bovenstaande geschikt en dat gaat niet voor niets, maar wel voor weinig.
Overigens is het prima mogelijk om tussendoor les te krijgen, fokkers en trainingstallen te bezoeken, etc. Al zal dat natuurlijk wel, extra, betaald moeten worden. Er is dus accomodatie, van bed roll tot volledig ingericht huis mogelijk, eten en drinken, paarden etc.
Normaliter liggen de prijzen, op dude en working ranches, rond de $200!per dag. Zonder reis, incl. vol pension.

Voor een prijs idee: Kijk en huiver ;)
http://www.doubleeranch.com/rates.html
http://www.frenchbroadriver.com/rates.htm
http://www.workingranchvacations.com/rates.htm
http://www.jxranch.com/lodgingrates.htm

En 2 algemene sites waar meerdere ranches te vinden zijn:
http://www.ranchweb.com/
http://www.workingranches.com/

Gewoon even snel bij elkaar gegoogled.

http://www.ranchwork.com/ ; hier kan je solliciteren als je graag op een ranch wil werken en dus geen behoefte hebt aan vakantie ;) .
Laatst bijgewerkt door ElCid op 21-07-09 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:07

ElCid schreef:
Voor de ca. $ 100,- per week krijg je dus kost en inwoning, een paard met alles erop en eraan en begeleiding bij het "ranchwork" wat je doet.

That's what I'm talking about :D Ik zou graag op de hoogte worden gehouden, ik denk dat degene met wie ik de plannen heb gemaakt dit ook erg leuk gaat vinden!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:17

Swift schreef:
Ben ik nou de enige die het raar vindt dat je moet betalen om te werken?

Dat is in Nederland op een zorgboerderij toch niet anders? Daar betalen de clienten ook om gewoon klusjes op de boerderij te mogen uitvoeren :D

Want je hebt toch niet de illusie dat wij als nederlanders net zo kunnen functioneren als de mensen die daar geboren en getogen zijn?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 10:58

Hier nog wat toevoegingen vanuit Amerika:
http://www.peacetreaty.com/ voor een beetje sfeerproeven

Citaat:
Er zijn verschillende ranchers en er zijn er die combineren koeien en paarden ,wat wil zeggen ze fokken koeien en paarden en het werk met de koeien gebeurd veelal te paard ,dus betekent dat deze paarden de hele dag tussen de koeien zijn wat dus ook een vorm van trainen is ,maar ook elke dag worden deze paarden daadwerkelijk getraind op hier veelal roping (doen ze hier meer dan cutting ) dus eigenlijk de hele dag working cowhorse en een uurtje per dag gericht trainen( heading and healing) maar ook kunnen deze jongens wel behoorlijk cutting en reining les geven ,veelal basis werk voor roping.
Op deze ranches kan dus iets geleerd worden over werken met koeien in de ruimste zin.
Verder hebben we ranchers zonder paardenfok maar wel veel koeien in de vrije ruimte waar dus toezicht moet zijn bij het kalveren, hier kan men heel zelfstandig met het ranchwork bezig zijn maar men moet wel iets van koeien en paarden weten.
Een programma kan inhouden :meehelpen met alles op een ranch en tussen door wat lessen in noem het maar .
Ook een meer verzorgde tijd met wat entertainment in de omgeving, een trail of iets is wel mogelijk maar kan alleen met groepen ,dus als men boekt met vier of meer personen en uiteraard moet een gids dan betaald worden ,maar met een groep is dat voordeliger.
Vooral basic, dus absoluut geen bubbelbaden en er zijn ook geen internet aansluitingen op de prairie, ook wireless werk hier niet.
Telefoontjes die je meebrengt vanuit NL werken hier ook niet.

Citaat:
Er is bijv. entertainment in de vorm van: er staat wel een auto om naar een nabij gelegen stad tegaan om wat uit tegaan en in de zomertijd (juni tot september) zijn hier ontzettend veel rodeo's en county fairs .

Wil men met een groep komen ,dan kan men gehuisvest worden in een woning met alles er op en er aan ,zelf boodschappen doen en koken, kosten per week per huis moeten we dan exact navragen.

Individueel kan ook,dan is het zien in welke groep je terecht komt.

Er kan ook een van te voren uitgezet strak programma gemaakt worden.

Maar ookmeer vrijheid en keuzemogelijheden
bijv: drie weken waarvan tien dagen volgens een programma en tien dagen vrij in te vullen

De reis is niet in begrepen vanwege de sterk wisselende tarieven ,maar wel verzorgen we het ophalen vanaf de airport. Wat ook een optie is invliegen naar bijv Kansas City of Denver en dan de Santa Fe train naar een van de ranches en uiteraard weer opgehaald en gebracht naar stations.

We doen geen plaatsingen voor werk vakanties van 3-6 maanden ,maar als men hier is mag men wel zelf iets regelen met ranchers hier.

Ik zal binnenkort ook een pagina inruimen op mijn website, waar info op komt en dan kan daar ook meer info gevraagd en evt. geboekt worden.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:52

Lijkt me erg interessant!
Staat ook nog altijd op mijn wishlist :j

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:28

@ Wendy: Op een zorgboerderij betalen de clienten niet zelf maar betalen wij met ons bealstinggeld. De clienten krijgen daar namelijk hun PGB van. Verder neem ik aan dat de vakantie gangers geen behandeling/professionele begeleiding nodig hebben...
Maar het viel me alleen maar op, het verbaasde mij dat iedereen er zo enthousiast op reageerde terwijl er in de begin post werd aangegeven dat er eigenlijk mensen nodig waren omdat er teveel koeien en kalveren dood gingen door het gebrek aan toezicht. Je doet dus (zwaar) werk en je betaald er voor. Hartstrikke leuk dat jullie daar allemaal zo enthousiast van worden! Ik wordt dat niet (misschien omdat ik weet hoe zwaar het helpen met kalveren kan zijn). Zo zie je maar weer dat iendereen een ander beeld van vakantie heeft :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:59

Swift schreef:
@ Wendy: Op een zorgboerderij betalen de clienten niet zelf maar betalen wij met ons bealstinggeld. De clienten krijgen daar namelijk hun PGB van. Verder neem ik aan dat de vakantie gangers geen behandeling/professionele begeleiding nodig hebben...

Uiteindelijk betaalt er iemand voor de clienten :D Dat was mijn punt. Ik weet heel goed hoe het zorgsysteem in NL in elkaar zit...
En ja, de vakantiegangers krijgen zeker wel professionele begeleiding lijkt me zo :D
Zoals ik al eens eerder zei: die stadsen uit nederland hebben toch echt niet de ervaring van een ervaren cowboy.
Ook worden er voorzieningen voor de mensen geschapen... dat moet toch ergens van betaald worden lijkt me zo :)
Vandaar de vergelijking :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:15

Heb je al enige indicatie wat eea via jullie gaat kosten? En waar in de USA het is, hoe de opzet is etc?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 16:21

Bravura schreef:
Heb je al enige indicatie wat eea via jullie gaat kosten? En waar in de USA het is, hoe de opzet is etc?

Dat is dus sterk afhankelijk van wat je wil en wanneer.
Als je mij, evt. per pb of via mijn website, stuurt wat je zou willen kunnen we daar wel een prijsje aan hangen.
Als je op een ranch wil meelopen met kost en inwoning, zonder entertainment of lessen, is dat veel goedkoper dan wanneer je bijv. les erbij wil, fokkers wil bezoeken, etc. Er staat in de quote in mijn post hierboven ook nog info.

We werken nu vanuit Kansas, evt. met de mogeijkheid om trips naar Colorado. Rocky Moutains, etc te doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:43

Aangezien dit topic niet meer een "interesse in?" topic is, maar de 'service' al beschikbaar is, verplaats ik dit topic naar EA-CO

WN-AM -> EA-CO

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 10:22

De service is nog niet beschikbaar; we zijn nog heel duidelijk in de "onderzoeksfase" , dus ik zou het op prijs stellen als dit topic terug mag naar waar het stond en relevant is; nl. voor mensen die geinteresseerd zijn in een western vakantie en hun ideeen daarover kunnen geven.
Ik ben bang dat op een algemeen forum dit niet tot zijn recht komt, de meeste engelse ruiters zullen zich weinig voorstelling kunnen maken hoe het is om met koeien te werken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:40

Na overleg met de TS is dit topic teruggeplaatst naar WN-AM.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 10:46

Bedankt!!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:50

Jaaaahhh dit lijkt mij echt stoer. Ik wil het ook heel graag doen maar stuiter toch steeds tegen de hoge prijzen. Maar dit klinkt heel erg aantrekkelijk. Ik ga dit even volgen.