[WN] Veiling wimpys little step ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 23:28

Er staat een telefoonnummer en een e-mail adres bij.
Bel ze op en vraag ze het hemd van hun lijf zou ik zeggen...
En waarom ze dit doen? Ik denk gewoon om geld te verdienen in een slechte tijd. Volgens mij willen ze gewoon 10.000,- euro voor die jaarling, dat blijkt toch uit alles. Ben overigens wel benieuwd of dit legaal is of niet.... Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. De voorwaarden zijn mij overigens wel duidelijk hoor. Veel duidelijker dan de wetgeving :-)

Hoe zit het dan eigenlijk met veilingen van sperma? Die zijn er toch ook met enige regelmaat?
Laatst bijgewerkt door dunnit op 19-07-09 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:37

dunnit schreef:
Er staat een telefoonnummer en een e-mail adres bij.
Bel ze op en vraag ze het hemd van hun lijf zou ik zeggen...
En waarom ze dit doen? Ik denk gewoon om geld te verdienen in een slechte tijd. Volgens willen ze gewoon 10.000,- euro voor die jaarling, dat blijkt toch uit alles. Ben overigens wel benieuwd of dit legaal is of niet.... Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee. De voorwaarden zijn mij overigens wel duidelijk hoor.

Waar vind je alle voorwaarden dan? Bij mijn weten is dat vele blz lang zo'n document. De "anwalt" is ook wel te vinden op google. :D
Ik zal morgen eens bellen met een mij bekende inspecteur van de LID, de "anwalt" etc. Ben erg benieuwd....

Over de site zelf gesproken....waar staan zij ingeschreven? (zoals hier KvK oid?) Vind het een beetje apart om paarden in je "warenkorb" te doen, zoals ik de site geloof. Ze zullen dan toch van een derde zijn (de eigenaar). Hebben die eigenaren ook een rechtsgeldende overeenkomst met de houders van de site???? Waar kunnen we dat dan vinden? }:)

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 23:43

Ik bedoel de voorwaarden zoals op hun site gepubliceerd.
En ja en 'warenkorb' vindt ik ook hoogst merkwaardig...
Ben ook wel benieuwd naar je telefoontje met die inspecteur,
publiceer je de uitkomst hier?

Ik zal ze morgen eens een mail sturen met nog wat extra vragen.

Ze adverteren er overigens op grote Duitse sites (wittelsbuerger , westerninfo) mee.
En die winkel is echt groot en bekend, neem aan dat die niet zomaar iets doen.
Maar goed zal eens mailen.
Laatst bijgewerkt door dunnit op 19-07-09 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:44

Zo, je zal een lot kopen en dat paard winnen.. Dat zou ik ook wel willen! :D Ben alleen bang dat mijn moeder het niet helemaal goed vindt :+
Succes dunnit (als je mee gaat doen)! :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:46

@Pien ja en??? In deze tijden waarin het gewoon moeilijk is paarden te verkopen, willen ze dus op deze manier zorgen dat ze wel hun bedrag ervoor krijgen. Uit het verhaal van Dunnit blijkt dat ze dus in feb al een geprobeerd hebben het paardje in een veiling te verkopen en wat dus niet genoeg opbracht. Daaruit blijkt toch wel dat zelfs de paarden met een super pedigree niet meer zomaar verkocht worden en ook niet meer voor de prijs die er vroeger zomaar even voor betaald werd.

dunnit schreef:
En waarom ze dit doen? Ik denk gewoon om geld te verdienen in een slechte tijd. Volgens willen ze gewoon 10.000,- euro voor die jaarling, dat blijkt toch uit alles.

En dat was dus precies wat ik bedoelde. Het idee is overigens niet eens zo nieuw, het gebeurd in Duitsland zelfs met huizen ;)

@Bravura, zover ik het gelezen heb hebben er meer websites info omtrent deze verloting op hun site staan. Op Wittelsburger schijn je er ook info over te kunnen vinden. Dat staat tenminste op deze site te lezen. Ik geloof dus niet dat deze site eigenaar van dit paardje is.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:52

Ja, staat op meerdere sites, die verwijzen naar bovenstaande link voor de verloting...

Als alles klopt heb ik er ook wel oren naar om een lot te kopen, maar niet voordat ik er zelf 100 % zeker van ben dat het geen oplichtingspraktijken zijn.

Dan loop je 100 euro mis, so what? Maarrr....als je dat paard toevallig ""wint", met de trailer naar, waar is het...Kreuth? gaat...en daar een ander paard te zien krijgt of het loterij-paard met vele gebreken, waar je dan uiteraard ook geen gezondheidsverklaring in DTSL bij krijgt om het uit te voeren (denk aan stallingskosten, dierenartskosten etc om het weer gezond te krijgen en wel te mogen exporteren uit DTSL).... En wat te denken van de invoer van een dergelijk paard, en je mag toch even over 9900 euro belasting gaan betalen of wat dan ook om het in NL te mogen importeren.... De eigenaar en het paard helemaal niet te vinden zijn.... En die anwalt die er over gaat van niets weet, of juist wel, maar de zaken kloppen toch niet en zijn niet rechtsgeldend? Wat doe je dan???? Ga je dan achter je 100 euro aan of achter dat paard aan? Gaat je dan misschien wel veel meer dan 10.000 euro kosten.... :=

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 23:55

Rina: hoe is de wetgeving mbt verlotingen van levende have bij jullie in DTSL geregeld?

Men moet toch ergens een rechtsdocument kunnen tonen die een ieder kan inlezen over de voorwaarden van verloting, eigendom etc. Die staan in 4 a 5 regels vermeld maar dat is geen rechtsdocument wat ondertekend en wel te lezen is.

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 23:59

Nou ik was het wel van plan om mee te doen, maar niet als het een bult gezeik oplevert, of als blijkt dat het niet legaal zou zijn.
Daar heb ik absoluut geen zin in. Maar goed, mocht het zo voorbestemd zijn, dan heb ik een heerlijke uitloopstal, grasbrokken en een paar vriendjes voor hem klaar staan :-)

raden jullie deelname af? (even los van die honderd euro natuurlijk, want dat ik die sowieso kwijt ben snap ik natuurlijk ook wel. Màar dat vindt ik niet erg)

Cassidy

Re: Veiling wimpys little step ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:02

Ik zou het gewoon doen, als je in het geval van winst de ruimte en middelen hebt om hem een goed tehuis te bieden (en dat zit denk ik wel snor :D).

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:04

@Bravura kwa wetgeving kan ik er je niets over vertellen, heb ik me nog nooit mee bezig gehouden.

Wat die loterij aangaat:
Als alle 100 loten verkocht worden gaan ze trekken. Worden ze niet allemaal verkocht hebben ze de mogelijkheid de loting te staken en krijgt iedereen z'n geld terug, min 10 euro verwerkingskosten (staat op de site te lezen). Waar je het paard zou moeten halen heb ik er niet uit kunnen halen, het paardje an sich staat nu in Oostenrijk. Dat is wel van belang omdat als je het daar weg moet gaan halen je idd niet zonder die gezondheidsverklaring kan. Binnen Duitsland is voor mij althans geen probleem :+

De rest van de rechtelijke dingen staan er idd niet op. Dus ook niet of het paardje al klinisch en/of rontgenologisch onderzocht is.
En het hoe en of met invoer enz naar NL kan ik jullie geen antwoord geven. Daarvoor moet je toch echt die rechtsanwalt benaderen. Die zou ook moeten kunnen zeggen of en hoe het diertje gekeurd is enz.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:07

Ik zie idd ook een oude verwonding en waarom zou hij geruind zijn? Ik bedoel, als je in eerste instantie wilt verkopen lijkt mij een hengst beter zodat de toekomstige eigenaar zelf kan beslissen wat -ie wil?

In ieder geval; succes Dunnit! ;)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:11

Ik heb de foto's nog eens zitten bekijken, maar naar een klinisch raport zou ik wel vragen. Dat linkerachterbeen lijkt idd of een wond te hebben of hij is geopereerd (OCD is dan wat in mij opkomt, hoeft natuurlijk niet maar het is wel een erg mooi vierkantje wat daar geen haar heeft. en hoeft geen probleem te zijn maar heeft wel met zijn waarde te maken).

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 00:12

@bravura
je hebt sowieso 99 tegen 1 je honderd euro verspeelt.
Mocht jij die ene zijn dan ga je hem inderdaad halen.
In kreuth, of Oostenrijk waar ie geloof ik in de opfok staat.
Zie je iets wat je niet bevalt... Wienershnitseltje bestellen voor de lunch, deurtjes van de trailer dicht houden en lekker naar huis gassen. Je hoeft hem niet te nemen. Ze kunnen je toch niet dwingen? Als je mee doet met zoiets dan weet je dat er risisco's zijn. Wil je dat niet? Niet meedoen...

Het is overigens modder, net als op zijn rug, geen wond.
(het glas is bij mij gelukkig altijd halfvol ;-) )
Laatst bijgewerkt door dunnit op 20-07-09 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:21

Grrrr dunnit nou moet ik weer die pagina openen, ik had em net dichtgegooit (ik heb een megatrage verbinding) :+

Meis das een hele hoop maar geen modder ;) Ik heb de foto opgeslagen op mijn PC en geopend met een fotobewerkingsprogje, en dan is het duidelijk te zien.
Maar goed het is zo wie zo beter te checken of er een keuringsraport bijzit. Het sluit een hoop uit.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:24

Het is wel een ontzettend mooie jaarling.. Heerlijk koppie! :+:
Ik zou er echt voor gaan als al je vragen beantwoord zijn.

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 00:29

Uiteraard, zonder keuringsrapport gebeurt er niks!
Maar goed.... Het is een loting. 99 % kans dat je NIET wint dus hè?!

welterusten :-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 00:31

Hey je mag 3 loten kopen max, das dan een kans van 3 op 100 :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 01:15

Anya schreef:
... Maar ik vind inderdaad dat het schandalig is dat dieren verloot worden. Net zoals varkens als huwelijkskado worden weggegeven...

Even afgezien van het feit of ik wel/niet voor/tegen verloten ben: ik vind een varken als huwelijkscadeau (waar ik waarschijnlijk niet om gevraagd heb :\ !) wel heel wat anders dan geld inzetten op een dier (in dit geval veulen) wat ik blijkbaar graag zou willen hebben en waarvoor ik bereid ben om er 100 € op in te zetten!
Citaat:
Dieptriest zoiets. Het is niet voor niets dat dit in een wet terecht is gekomen. Dus tenminste vind ik dat je dit niet moet stimuleren door er aan mee te doen...

Ik heb al gegoogled, maar kan (nog) niet vinden of zulke verlotingen in Dld toegestaan/verboden zijn :\ .

*Edit: heb volgende gevonden:

15. Was tun bei Verlosungen von Tieren?
    Der Deutsche Tierschutzbund lehnt die Versteigerung oder Verlosung von lebenden Tieren ab, weil die Gefahr, dass Tiere dadurch Stress und damit Leiden ausgesetzt sind, befürchtet werden. Zudem kann nicht kontrolliert werden, ob der Gewinner mit dem Tier artgerecht umgeht und dieses im Sinne des § 2 TierSchG angemessen pflegt und unterbringt.
    Leider ist eine solche Veranstaltung nicht von vornherein zu verbieten, wenn gewährleistet ist, dass die Veranstaltung für die Tiere stressfrei abläuft und der künftige Besitzer das Tier artgerecht hält oder gegebenenfalls an ein Tierheim oder Zoofachgeschäft abgibt.

Sie haben folgende Vorgehensmöglichkeiten:

Prüfen Sie zunächst, ob tatsächlich lebende Tiere verlost werden.

Rufen Sie beim zuständigen Amtsveterinär an und fragen Sie nach, ob die Veranstaltung bekannt ist, da das Heranziehen von lebenden Tieren zu Schauveranstaltungen und ählichem nach § 3 Nr. 6 TierSchG verboten ist, wenn damit für das Tier Schmerzen, Leiden oder Schäden verbunden sind. Das Veterinäramt muss sich vom stressfreien Ablauf der Verlosung überzeugen.

Mobilisieren Sie die örtlichen Tierschützer, da auch diese Kunden des Supermarktes sein dürften.

Machen Sie der Geschäftsleitung des Supermarktes klar, dass mit dem Tierschutz in der Verfassung eine solche AKtion nicht mehr zeitgemäß ist und mehr Kunden verprellt als anlockt. Machen Sie auf die Rechtslage aufmerksam (insb. auf § 3 Nr. 6 TierSchG) und kündigen Sie an, dass Sie die Verlosung - so sie stattfindet - aufmerksam beobachten und sich eine Anzeige wegen Verstoßes gegen das Tierschutzgesetz vorbehalten werden bzw. der Veterinär bereits informiert ist.

Bron: http://www.tierschutzbund.de/523.html#c22780

Volgens mij is het verloten van dieren in Dld dus niet verboden!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:15

Nee, zo te zien niet...maar het paardje staat nu in Oostenrijk? :+

Ik blijf het, ongeacht of men nu 100 euro kwijt is, een grote gok vinden. Die 100 euro ben je hoogst waarschijnlijk toch kwijt als je mee doet, dat is gewoon een gok waar je voor kiest als je mee wilt doen.
Gewoon alles er om heen, zoals ik al eerder aangaf....
En, Dunnit, op het moment dat je het paard wint, ben je officieel eigenaar, dus zomaar even laten staan is er niet bij....al klopt er misschien niets aan het dier. Dan sturen ze je wel alle rekeningen van de onkosten die je maakt. Kun je een rechtzaak aanspannen. }>
Heb trouwens nog geen gehoor gekregen bij de LID-inspecteur, zal haar straks nog eens bellen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:30

Ben weer wat wijzer.... alles moet notariëel vastgelegd zijn (ook in DTSL of Oostenrijk), dus dat moet op te vragen zijn bij:
Rechtsanwalt Dr. Langhofe (wat hoogstwaarschijnlijk alleen een advokaat is en geen notaris). Aangezien daar niets over te vinden is, vraag ik mij of of eea wel zo geregeld is, en dan pas dus rechtsgeldig is. :?
De advokaat zit in Oostenrijk, het paard staat in Oostenrijk, de eigenaresse woont in Oostenrijk. Dus waarom geen verloting in Oostenrijk?
Hoe kan men een paard, waarvan alle partijen zich in Oostenrijk bevinden, rechtmatig en rechtsgeldig verloten in Duitsland?

Kijk eens naar die mooie "Palm-eilanden" in Dubai, waar zoveel mensen voor miljoenen de boot in zijn gegaan.... Ik vind de hele verloting ongeloofwaardig. Een advokaat kan zonder notariële akte wel een naam benoemen die het paard wint, terwijl er niets van te controleren is dat het paard überhaupt wel verloot is.
Al stel ik mij aan de andere kant de vraag, waarom zou het niet rechtmatig zijn als dat paard minimaal 9000 euro (90 loten) moet opbrengen. Maar waarom werd het paard bij 500 euro minder op een veiling dan niet gegund? Die 500 verschil is de eigenaar nu ook misschien kwijt aan de advokaat?
Verder kun je geen rechten ontlenen aan een gewonnen dier (dus op voorwaarde keuring zal ook niet opgaan - en wat moet je met een keuring van een jaarling....daar heb je nog maar weinig aan omdat het dier in de groei is)

Ik vind het allemaal maar vaag.

Spreekt/schrijft er iemand goed duits en is diegene bereid daar eens wat telefoontjes over te plegen en de uitkomsten hiervan op Bokt te zetten? Ik heb telefoonnummers van de rechtsanwalt en de eigenaresse.

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 09:40

Heb net even met ze gebeld. Het paard is helemaal gezond. Nooit geopereerd en er zijn röntgen foto's. En die tonen aan dat ie goed is, aldus de man die ik sprak. Transport; in overleg. Of uit Oostenrijk of uit kreuth. Daar staan ze met hun bedrijf binnenkort op een wedstrijd. Vanmiddag plaatsen ze nieuwe, duidelijkere foto's op hun site. Hij kreeg erg veel vragen naar meer foto's....
Verder vertelde hij dat het in Oostenrijk niet illegaal is om op deze manier een paard te verloten/verkopen. Nu wil ik vooral nog weten of ik, als ik meedoe, in overtreding ben. Want dan doe ik het uiteraard niet. Mochten jullie nog iets willen weten; bel hem aub zelf even. Stuur een pb voor nummer, of beter nog... Kijk op zijn site

overigens: cowboytack is in Oostenrijk gevestigd. Ze adverteren alleen op duitse sites; logisch want die markt is heel groot

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:42

succes voor degene die meedoen.

als het merrie of hengst was geweest had ik wel meegedaan.

good luck!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 09:49

dunnit schreef:
Heb net even met ze gebeld. Het paard is helemaal gezond. Nooit geopereerd en er zijn röntgen foto's. En die tonen aan dat ie goed is, aldus de man die ik sprak. Transport; in overleg. Of uit Oostenrijk of uit kreuth. Daar staan ze met hun bedrijf binnenkort op een wedstrijd. Vanmiddag plaatsen ze nieuwe, duidelijkere foto's op hun site. Hij kreeg erg veel vragen naar meer foto's....
Verder vertelde hij dat het in Oostenrijk niet illegaal is om op deze manier een paard te verloten/verkopen. Nu wil ik vooral nog weten of ik, als ik meedoe, in overtreding ben. Want dan doe ik het uiteraard niet. Mochten jullie nog iets willen weten; bel hem aub zelf even. Stuur een pb voor nummer, of beter nog... Kijk op zijn site

overigens: cowboytack is in Oostenrijk gevestigd. Ze adverteren alleen op duitse sites; logisch want die markt is heel groot

In overtreding voor de Oostenrijkse of NL wetgeving?
Ik blijf die inspecteur bellen tot ze opneemt, dan hoor je het voor NL. :D
Die site van die man....je bedoelt daarmee Cowboytack?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:17

Het lijk tmij, dat als je in het buitenland iets wint, je je prijs gewoon mee naar Ned. kan nemen, met in acht neming van in dit geval de regels die gelden voor het vervoeren van een dier van land X naar Nederland :) .

dunnit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 10:19

Oostenrijkse uiteraard. Ben benieuwd naar je telefoontje met de inspecteur? Vraag gelijk eens over veilen/loten van sperma op deze manier als je wilt