[WN] Klacht indienen bij de WRAN?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Klacht indienen bij de WRAN?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:54

Wat een ongelofelijke blunder van de WRAN (en als de jury ook niet heeft gezien dat dit niet kon, vraag ik me af wie de jury was?).

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:06

Het is niet de wran "op zich" denk ik :\

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:25

Als de houder van een show een show wil organiseren die onder de WRAN valt, behoort hij toch aan een aantal eisen te voldoen? Is er dan niemand bij de WRAN die op zijn mindst controleert of de accomodatie in orde is?

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:25

Ook wij waren op deze show aanwezig, en zijn ook om dezelfde reden als catalyst niet gestart, mijn paard stond ingeschreven voor 4 reining patterns in totaal, en wij hebben ons dus ook per direct uitgeschreven.

Het verhaal ging al, dat wij vertrokken waren, en ook wij mochten dit jaar niet deelnemen aan het NK, dit ging als een lopend vuurtje terwijl wij gewoon nog OP HET TERREIN aanwezig waren!!!!!

Ik snap dat je nooit iedereen tevreden kan stellen, en ik wil ook niet gaan zeuren over kleine foutjes, maar tapijt snippers in een bak, terwijl de hele zaterdagavond reining op het programma staat hadden wij niet verwacht! Als er jackpot klasses en jubileum trophees worden verreden ga je uit van een degelijke bodem....Ik vind dit echter een grove fout die voorkomen had kunnen worden.

Het klopt dat reining uitgeschreven MOET worden om een WRAn show te oragniseren, maar op deze manier werkt het duidelijk niet.

voor de overige onderdelen was het echter een super show.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:34

Ach het was gisteren blijkbaar dreigementen dag. Op een andere show hoorde ik een dreigement richting de jury dat er een jurykaart afgenomen zou worden als.....

Ik ben gelukkig niet lid van deze door verkeerde mensen gerunde club.

Jammer dat het NK een show is waar een ieder zo naar uitkijkt het hele jaar. Je zou er uit principe al niet moeten/willen starten.
Het is blijkbaar allang tijd voor vers bloed aan het roer!

Ik ben bang dat een protestbrief helemaal niets uithaalt, want die wordt door dezelfde personen behandeld. :n Vergeefse moeite lijkt mij.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:54

Jeetje! :roll: ,..Wat vreselijk onprofessioneel van deze wedstrijdorganisatie ,om op zo'n bodem een reiningwedstrijd te organiseren,....Tsjonge Tsjonge,....en dan ook nog de klachten niet netjes afwerken? Tss,..:n

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:08

Pff, ik zou in dit geval (waarin jij dus volkomen gelijk hebt) en dan met zo'n dreigement over het NK echt zoiets hebben van 'weet je wat, zak in de ****** met je NK' en gewoon niet starten. :n Lekker naar het Quarter EK. ;)

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 14:09

cowhorse Leuk he zo`n roddel... terwijl je er nog gewoon was om te laten zien dat je ook een gezellige bakrandridder was..
I`ve got evidence :+ *-:)

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:02

Ja ik vond het gewoon heel jammer dat het zo moest.
Regina organiseert normaal zulke goede en leuke wedstrijden!
En deze locatie was verder gewoon helemaal geweldig.
Wij hebben bij ons op stal 2 buiten bakken, 1 van 20x40 met witzand en 1 van 45x70 met zwartzand een hele goede bodem.
Wij willen deze zomer een leuke onderlinge wedstrijd voor iedereen organiseren, dit lijkt mij dan toch beter dan 2 geweldige binnenbakken maar met zo'n bodem!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 15:07

Vooral de stroefheid en de arrongatie waarmee e.e.a NIET werd opgelost stoorde me enorm.Geef toch gewoon de mensen de keus om al dan niet te starten.Startgeld terug,als je het financieel moet hebben van die paar mensen. Ik heb altijd geleerd dat positieve reclame veel beter is dan negatieve reclame.Dat duur namelijk veel langer voordat dat vergeten is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:15

Sann_e schreef:
Wij hebben bij ons op stal 2 buiten bakken, 1 van 20x40 met witzand en 1 van 45x70 met zwartzand een hele goede bodem.
Wij willen deze zomer een leuke onderlinge wedstrijd voor iedereen organiseren, dit lijkt mij dan toch beter dan 2 geweldige binnenbakken maar met zo'n bodem!

Spins zou toch echt daar moeten kunnen? Zeker omdat het zo hard was in de inrijbak moet dat geef problemen geven. Waarom de snelle circkels niet zouden kunnen is mij een raadsel?

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:30

Wat cowhorse al zei, door de bodem blijven die achterbenen zo vast staan, waardoor ze niet meer mee kunnen draaien.

En voor de cirkels werdt het toch wel een beetje glad, onze hengst kreeg geen grip op die snippers in de cirkels!

En voor de stops was het weer te stroef, al met al een zeer slechte bodem voor de reining

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 15:39

De stops kan ik helemaal mee inkomen, daarmee krijg je blessures.
Circkels is ,denk ik, per paard afhankelijk. Mijn paard heeft voldoende grip op de snippers, maar we hebben die dingen zelf dan ook in onze bak zitten.

Spins hangt er vanaf. Ik vond de inrijbak hard genoeg waardoor het niet te stroef werd. Ze moeten zich alleen niet kunnen ingraven.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:14

dit is gewoon echt te erg. kijk, als het nu een rassenshow was geweest kon je een klacht indienen bij de aqha zelf ofzo...
fijn he, zo;n eigen vereniging die nergens bij hoort?

ze willen toch zo graag bij die engelse vereniging horen (knhs ofzo?) dien daar een klacht in over de slechte leiding van de wran ofzo....

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 16:54

Ik vind dit echt te zot !
En voor mij al weer de zoveelste bevestiging dat de WRAN gewoon niet deugt!

Epigram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:07

Echt zonde geld! Denk je dat je voor een wedstijd komt... Erg jammer dat het zo gegaan is voor jullie!

Je zou altijd een klacht in kunnen dienen, dan geef je in ieder geval aan dat er een probleem is. Als je niets van je laat horen, gaan dit soort dingen gewoon door!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:17

bij wie wil je de klacht indienen?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:35

catalyst1 schreef:
Ik had dus besloten me uit te schrijven,want de gezondheid van mijn paard gaat voor alles, en om mijn paard te schoolen,kies ik liever een locatie die dichter in de buurt is en een stuk goedkoper en waar ik WEL kan stoppen.
Na ruim een uur van onduidelijkheid,bleek dat uitschrijven geen optie was.Het WRAN bestuur was gebeld en een ieder die niet startte ( en dus ook geen inschrijfgeld zou betalen) kon de deelname aan het NK wel vergeten

WAT???
waar staat in het regelboek dat je een dergelijke sanctie op kan leggen?
Je bent namelijk wel op komen dagen en je hebt een geldige reden om niet te willen starten. Dus die regel geldt niet.
Ik neem aan dat niet het hele wran-bestuur is gebeld, maar dit mag absoluut niet zo maar gebeuren.
Zeker niet bij een bodem die volkomen niet geschikt is voor reining.

Ik ben ook al eens tegen dit probleem aangelopen (plicht om alle onderdelen uit te schrijven ondanks een m.i. toen te zware bodem. De tip die ik toen kreeg was: uitschrijven en op het formulier melden dat de bodem ongeschikt is.
Ook dat is al te gek voor woorden. Je gaat je paard toch niet wagen aan een dergelijke bodem.
In één woord schandalig als dit de eis is geweest. Daarvoor in de plaats had betrokken bestuurder in de auto moeten stappen en ter plekke moeten komen kijken..
Laatst bijgewerkt door Anya op 13-07-09 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:39

Sann_e schreef:

Er is ook niks mis met die lokatie.. Je moet er alleen niet willen reinen.
En ik ben het wel eens met Niels dat die bodem voor cirkels niet uit hoort te maken.
Spins, stops is niet geschikt inderdaad.

cowhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:51

smax schreef:
cowhorse Leuk he zo`n roddel... terwijl je er nog gewoon was om te laten zien dat je ook een gezellige bakrandridder was..
I`ve got evidence :+ *-:)

Ik ben een nog betere bakrandridder dan ruiter overigens,.... maar meedoen is toch leuker!.... :D :Y)

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:22

catalyst1 schreef:
Ik vind trouwens ook dat een wedstrijdleiding hier duidelijk over moet zijn.Ik vind het, als L2 ruiter, na 2 jaar wedstrijden rijden nog moeilijk om een bak in te schatten.Ik kan me voorstellen dat je als L3 ruiter niet goed kan inschatten wat zo'n bak met je paard doet. Ik heb zelfs al van iemand gehoord dat ze niet eens tapijtsnippers had zien liggen ( geen reiner gelukkig).

En in de L4 word geen reining uit geschreven gelukkig, want ik vind reining dus gewoon niet leuk

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:27

Cassidy schreef:
Wat een ongelofelijke blunder van de WRAN (en als de jury ook niet heeft gezien dat dit niet kon, vraag ik me af wie de jury was?).

Peter Wittermans en Miranda Bouterse waren de jury

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:29

Regina geeft nooit geld terug op onderdelen, dus ook niet op andere wedstrijden. Vind ik ook wel apart, want ik kon ook een keer niet komen en moest wel betalen, anders mocht ik niet meer meedoen aan WRAN wedstrijden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:40

Miranda rijdt zelf reining, dat is dan toch wel apart

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:54

Het is jammer want de volgende keer zullen er minder inschrijvingen zijn en het kost veel bloed zweet en tranen om een wedstrijd goed te organiseren.
Zou het constructief aanpakken en inderdaad een officiele klacht indienen, die moet behandeld worden. En vragen of de Wran ook bereid is de belangen van de leden te vertegenwoordigen, naast de belangen van de wedstrijd organisatie. Denk trouwens wel dat wanneer een jury de bodem adequaat acht, dat als regel geldt. In Aken werd op de Achterberg bodem in 2005 ook de reining niet afgelast.