[WN] teugels overpakken van 2 naar 1 hand in de trail.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:11

Ik ben een oude Belg *D
(A = wandelbrevet, B= sportbrevet (dit heb je nodig om competitie te doen)) Q1 en Q2 zijn nieuwe levels die ze invoeren en die lager liggen dan "Beginners". Deze staan open voor alle leeftijden, alle paarden en zijn basic. Ik denk dat deze ingevoerd zijn omdat in België het niveau Beginners ook nog best zwaar kan zijn (ik heb er onlangs ééntje gezien en bij de beginners moest er een slalom langs kegels gereden worden met galopwissels - best zwaar voor een beginner)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:15

dat komt omdat iedereen maar beginners blijft rijden en niet doorstroomt naar hoger :P
en nu gaat iedereen in de Q-klasses starten en blijven ze daar hangen terwijl deze klasses zijn voor echt net nieuw beginnende ruiters

quarterH

Re: teugels overpakken van 2 naar 1 hand in de trail.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:41

B brevet nodig om te starten? ik heb in belgie gestart hoor en nooit een brevet gehaald...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:44

*je bent met terugwerkende kracht geschorst voor starten in Belgie* :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:46

haha ja denk t ook......
heb toen wel een heeeeele mooie jackpot trail buckle gewonnen, of moet ik die nu ook teruggeven? is intussen 'vintage' staat 1997 op :+ }> :Y)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:50

Neuh, oud ijzer mag je houden :P

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:51

pien ik ook hoor en nooit een brevet gehaald
ach, ik heb ook geen ruiterrijbewijs want dat hoefde niet als je M dressuur reed
hoe ik dat nu nog moet bewijzen weet ik ook niet

rom _O-

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:51

heyhey pas op he! is montana silversmith :-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:52

ok ok, oudijzer uit de bergen mag je houden :P

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:55

Brevetten komen er blijkbaar wel verplicht aan te komen - België kennende gaat dit natuurlijk traag ....
Ik denk dat binnen dit en kortelings het A-brevet verplicht zal worden om buiten te wandelen (allé dat heb ik toch al weten vertellen ..)Zou niet slecht zijn voor de veiligheid en om de basiskennis wat op te vijzelen. Dit is vooral nodig voor degenen die sporadisch eens op een paard kruipen en er direct mee buiten gaan wandelen -....no offence, maar een paard is nooit ten volle controleerbaar met alle scenario's vandien....
Betreffende de niveau's : mijn paard en ik zijn nieuw betreffende wedstrijdgebeuren - ik vind het zo verwarrend om overal wijs uit te raken :?
Voor mijzelf en mijn paard ga ik wijselijk in de lage levels starten - gewoon om ons te laten wennen en wat zelfvertrouwen te kweken, van zodra we onze draai vinden dan gaan we een stapje verder....Mijn paard is net 7, dus eigenlijk net volwassen maar mentaal is hij nog zo groen.....
Ik ben van het principe "stap voor stap komen we er ook wel - Colonel (mijn paard) is van datzelfde gedacht ;)