[WN] Vraagje L5

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-09 11:24

Pienb schreef:
ik vind het erg zot hoor.
dat is toch geen trail dan?

als je het hek open laat dan lopen toch alle koeien weg?
Dat lijkt me toch echt een 0 score

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:30

Pienb schreef:
ik vind het erg zot hoor.
dat is toch geen trail dan?

ik zou nu mijn mening over de l5 kunnen geven maar ach weet je
laat ik het gewoon eens niet doen :x 8-)

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:32

Misschien vind je het zot, maar er zijn zat ruiter/paarden combinaties die in de L5 nog niet eens in de buurt van het hek komen, omdat het paard het hek eng vind. }>

In de natuur ga je ook in galop, dat hoeft ook niet in de L5 en buiten stap ik over een boomstam heen en ga ik niet in draf eroverheen. Je kunt dus niet alles in vergelijk trekken moet hoe het buiten gaat.

Regels zijn regels, zodat het voor een ieder hetzelfde is!!!!! :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:42

Miss_Fancy schreef:
Misschien vind je het zot, maar er zijn zat ruiter/paarden combinaties die in de L5 nog niet eens in de buurt van het hek komen, omdat het paard het hek eng vind. }>

en daarom is het te zot!!!!
ik ga toch ook geen reining doen als mn paard niet kan stoppen en spinnen?
en dus ook geen trail als mn paard bang is voor de bruggetjes en hekjes..... dit slaat toch echt helemaal nergens op ongeacht het level.

'ik kom meedoen aan horderennen maar kan helaas niet over de hordes springes dus haal die maar weg'
'ik wil schoonzwemmen maar durf niet onder water te blijven dus bedenk maar iets boven water'
'ik doe springen met mn paard maar hij vind springen niet leuk dus leggen we de balken gewoon op de grond'

en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen....

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:51

susan schreef:

Sorry hoor, maar misschien kun je ook gewoon iedereen op zijn eigen niveau waarderen.
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om een wedstrijdje te rijden en zijn ook blij als ze dan in de L5 kunnen beginnen. *D

Niet iedereen is op een paard geboren en er zijn genoeg mensen die niet de middelen hebben om al heel jong met paard rijden te beginnen, dus misschien een beetje meer eerbied voor mensen in de L5 zou absoluut gepast zijn. :))

En verder zal ik me hier niet meer over uitlaten, want blijkbaar zijn jullie allemaal zo super, dat commentaar leveren wel heel simpel is!

Achterom

Re: Vraagje L5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:53

Natuurlijk is het simpel (nou ja, ik doe het zelf niet). L5 is immers een instaplevel. Zo is het gewoon ook bedoeld.
Op het moment dat het te simpel wordt voor de combinatie halen ze snel genoeg punten om door te gaan naar een wat zwaarder level toch?

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:54

Pienb: Stel je paard gaat thuis wel heel goed door het hek, maar op wedstrijden spelen de zenuwen van de berijder op. Zoiets werkt door op het paard. Ja ik ben zo'n ruiter mijn paard stond aan het einde van de les netjes naast het hek. Tijdens de wedstrijden begon ik te denk o laat ze alstublieft het hek normaal benaderen. Nou toen kon ik het wel schudden.
Maar het is wel een goede training voor mij. Dus maar in jou ogen mag ik dan geen trail starten. >;)

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:54

nee hoor ik ben ook niet super maar als je niet kunt of durft te galloperen hoor je wat mij betreft gewoon niet op wedstrijd thuis, ga dan nog maar even oefenen...
en ja ook bij mij gaat het fout door de zenuwen in de galop soms bij het hek enz, hoort er bij part of the game...
Laatst bijgewerkt door hobbelheks op 08-07-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:55

Miss_Fancy schreef:
susan schreef:

Sorry hoor, maar misschien kun je ook gewoon iedereen op zijn eigen niveau waarderen.
Sommige mensen vinden het gewoon leuk om een wedstrijdje te rijden en zijn ook blij als ze dan in de L5 kunnen beginnen. *D

Niet iedereen is op een paard geboren en er zijn genoeg mensen die niet de middelen hebben om al heel jong met paard rijden te beginnen, dus misschien een beetje meer eerbied voor mensen in de L5 zou absoluut gepast zijn. :))

En verder zal ik me hier niet meer over uitlaten, want blijkbaar zijn jullie allemaal zo super, dat commentaar leveren wel heel simpel is!

Helemaal mee eens.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:56

susan schreef:
nee hoor ik ben ook niet super maar als je niet kunt of durft te galloperen hoor je wat mij betreft gewoon niet op wedstrijd thuis, ga dan nog maar even oefenen...
en ja ook bij mij gaat het fout door de zenuwen in de galop soms bij het hek enz, hoort er bij part of the game...

Kan best galoperen maar ja je moet ergens beginnen. Maar er zijn altijd mensen die het beter weten.

Alline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:57

Pienb schreef:
Miss_Fancy schreef:

en daarom is het te zot!!!!
ik ga toch ook geen reining doen als mn paard niet kan stoppen en spinnen?
en dus ook geen trail als mn paard bang is voor de bruggetjes en hekjes..... dit slaat toch echt helemaal nergens op ongeacht het level.

'ik kom meedoen aan horderennen maar kan helaas niet over de hordes springes dus haal die maar weg'
'ik wil schoonzwemmen maar durf niet onder water te blijven dus bedenk maar iets boven water'
'ik doe springen met mn paard maar hij vind springen niet leuk dus leggen we de balken gewoon op de grond'

en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen....

Tsja, mijn paard is ook bang voor hekken, behalve die van mij thuis. Dus hoe moet ie anders aan hekken wennen als ik niet gewoon ga starten en zoveel mogelijk hekjes probeer te doen?
Het is niet voor niets l5, voor een l1 ruiter kan ik me jou mening voorstellen hoor, maar ik vind dit wel heel zwart/wit. Volgens jou moet je dus alles al perfect kunnen voordat je wedstrijden start..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:09

er is een groot verschil tussen 3 keer weigeren en perfect...zitten nog heeeeeel veeel stappen tussen.....

je zou het ook op clinics ed kunnen proberen of een oefen tournooi.....

of gewoon de conclusie trekken dat je paard wellicht gewoon niet geschikt is voor trail als ieder nieuw kleurtje reden is tot weigeren....

er is niks mis met een begin level, ook wij zijn ooit begonnen.
maar er moet wel een ondergrens zijn.
als je bij wijze van spreken net op een paard kunt blijven zitten waarom dan een tournooi doen?
als ik amper kan zwemmen ga ik toch ook niet meedoen aan een zwemwedstrijd? maar zorg (als ik dat wil) dat ik eerst beter kan zwemmen voor ik naar een wedstrijd ga.....

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:14

WIe zegt dat iemand in de L5 net op het paard kan blijven zitten? Die van mij heeft sinds kort moeite met het hek, tijden andere wedstrijden in Oosterwolde liep zij ze wel. Het ligt op dat moment aan mij. De rest van het trailparcour liep ze perfect. Dus ongeschikt voor de trail is ze niet.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:17

ken je de term 'bij wijze van spreken' ?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:18

Heel jammer, maar ik ben het met Pien eens :\

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:21

Romkabouter schreef:

Nu schiet mij iets te binnen maar hou mijn mond :x

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:22

volgens mij is dit een forum waar we nog gewoon een 'vrijheid van menignsuiting' hebben dus ik zouz eggen, spit it out!

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:26

Nee is off topic heeft niets met L5 te maken maar iets wat ik heb gezien zondag. 8-)

En ik heb mijn mening gezegt en ben er duidelijk in.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:28

Mag ook per PB :P

En ik kan het heus wel hebben hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 08-07-09 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:30

Denk dat de desbetreffende persoon het wel door heeft wat ik bedoel.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:31

Er van uitgaande dat ik dat ben aangezen je mij quote: Ik heb geen idee :D

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:34

Ik quote het niet. Dus heb geen persoon aangewezen. : ;) Ik gaf alleen een reactie

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:35

als het over mij gaat post maar hoor hoe beroerd het soms gaat ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:36

Berwicowa schreef:
Romkabouter schreef:

Nu schiet mij iets te binnen maar hou mijn mond :x

hier quote je rom...dat bedoelde hij.....

en nee, je bent dus niet duidelijk want we snappen er niks van wat je nu bedoeld of wilt zeggen...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 12:38

verder offtopic, maar het ging om de manier waarop ik vliegenspray op mijn paard deed zondag ;)