[WN] wat betalen voor reiningtraining?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:51

Pienb schreef:
fonck kun je vergeten, kom ik niet zo makkelijk tussen en eerlijk: mijn paardje is niet goed genoeg dat bernard er zelf op gaat. wordt dus een co-trainer.
en ze komen daar totaal niet buiten en ik heb liever iets waar ie wel buiten komt.
heeft de eerste 4 jaar van zn leven alleen buiten gestaan, nu al 's avonds in de stal, 2 maanden alleen op stal hoeft niet zo nodig.

Ik kan je zeggen dat de co-trainers daar ook van zeeeeeeer goede kwaliteit zijn, maar als je echt bernard wil. Ik zou ook de rawhide aanraden, maar dat is natuurlijk eigen keus. Heb daar geen ervaring met het wel of niet buiten zetten. Wel kan ik zeggen dat ik het super vind om zowel Bernard als zijn mede-trainers, te zien trainen en met de paarden omgaan. Ik ga er vrijdagnamiddag zelf nog heen om hen te zien trainen en nog heel wat tips te krijgen en dingen te leren.

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 16:39

Bravura schreef:
Esther de Vries: http://www.estherdevries.com . Zie de link en bekijk de resultaten van haar in 2 weken tijd, oordeel zelf: [WN-ITP] Seegenerlsgolddigger@work Ben erg enthousiast over de manier van haar omgang met paarden, de resultaten met rijden en haar lessen. Mijn paard heeft er een maand in training gestaan en gaat eind van het jaar nogmaals.

helemaal mee eens *D
als je iemand wil die echt zelf je paard traint en goed, moet je bij haar zijn.

Julia_14

Re: wat betalen voor reiningtraining?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:56

Weet niet of het qua afstand te doen is voor je, maar Jan Pieter Koopman is zeker een hele goede :j Heeft erg veel ervaring met het trainen van jonge(re) paarden, en staat natuurlijk zelf ook bekend om z'n goede resultaten op shows e.d. :) Ik les regelmatig bij hem, en kan alleen maar positief zijn.
Voor meer info kun je even op de website kijken, maar voor de kosten e.d. zul je denk ik even telefonisch contact moeten opnemen.

www.reigershof.nl

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:04

Ik persoonlijk zou Irene Smeets aanraden. www.kings-crossing.nl ben daar echt ontzettend tevreden over!
Krijg je zeker geen spijt van!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 11:08

inmiddels heb ik een trainer gekozen, Emanuel Ernst, is een duitser.
heeft heel veel op zn naam staan en zit ook al zeker succesvol 10/15 jaar in het vak.

voor de geintreseerden:
http://www.emanuelernst.de/

over 2 weekjes gaat hij daarheen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:08

Volgens mij zoekt Pien goede reiningtrainers, geen NH goeroes etc ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-07-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 11:19

haha dank je niels :-)

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:29

Pienb schreef:
inmiddels heb ik een trainer gekozen, Emanuel Ernst, is een duitser.
heeft heel veel op zn naam staan en zit ook al zeker succesvol 10/15 jaar in het vak.

voor de geintreseerden:
http://www.emanuelernst.de/

over 2 weekjes gaat hij daarheen!

Gegeven je uitgangspunten zeer goede keuze! Veel plezier. Groeten aan Emanuel en Anita.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 11:30

dank je!
heb je hem ook wel eens gebruikt westex?

Westex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:57

Pienb schreef:
dank je!
heb je hem ook wel eens gebruikt westex?

We stonden dit jaar in Bremen met de paarden tegenover de paarden van Emanuel en Anita. Veel met ze gesproken en opgetrokken. Daarvoor was ik al eens een keer bij ze geweest in Duitsland om naar 2 paarden te kijken.

Ik vind Emanuel zeer goed trainen en rijden. Voor mijn gevoel hoort hij bij de top in Europa al is hij iets minder bekend (vooral in Nederland) dan een Bernard, Rudi of Oli. Hij is zeer prestatiegerichtheid maar stelt (net als Oli) het paard centraal en zal een paard niet snel overvragen of forceren. Daarnaast zeer plezierige en correcte mensen.

Emmanuel timmert al enkele jaren hard aan de weg. Het is nu nog bereikbaar om met hem te werken. Ik denk dat hij over een paar jaar (net als Bernard, Oli en nog een paar happy few) ook gedwongen zal zijn om steeds kieskeuriger te worden in het aannemen van trainingspaarden.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 18:51

jou verhaal onderstreept idd mijn gevoel bij hem en wat ik van hem weet.
hij zit ook vol, we halen een ander paardje van onze stal terug en mijn Boots gaat daarvoor in de plaats.

en je moet ook realisitsch zijn, ik heb geen top-of-the-bill paardje. dus hem bij een Rudi in training zetten is niet realistisch. ze nemen hem al niet en staat gewoon niet in verhouding.
maar ik denk wel dat emanuel eruit kan halen wat erin zit en ik wil hem gewoon een goede start geven om zo zoveel mogelijk eruit te halen.

ik heb Oli trouwens volgens mij op jouw gunner (?) zien rijden. heeft die een wit gezichtje? ik heb helaas de show nietr gezien maar wel zien afrijden, super mooi paardje, viel me meteen op!
ik heb er wel een foto van gemaakt als ik ze online krijg (mijn pc accepteerd mn camera niet meer) stuur ik m je door.

SFTW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 21:54

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 10:47

dank je maar zoals ik al schreef, trainer is gekozen en over 1.5 week brengen we hem

blue2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 21:36

laat je dan ook nog weten hoe het met hem gaat? of liever gezegt daarna, of hij goed presteerd?! en anders het goed snel heeft geleerd? je mag me ook pb hoor, maar ben zeer geiinteresseerd daarin. Lijkt me erg leuk, hoor wel veel over duitsland dat ze daar al verder zijn dan in nederland?! klopt dat of zeg ik nou iets raars?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 22:03

dat klopt. duitsland heeft altijd ver voor gelegen op nederland in de westernsport.
nu doet nederland het met reining ook best goed maar zeker in de andere diciplines (pleasure, hunter, trail, enz enz) is duitsland veeeel beter en verder.

ik zal jullie op de hoogte houden van zijn voorderingen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 00:36

Pienb schreef:
fonck kun je vergeten, kom ik niet zo makkelijk tussen en eerlijk: mijn paardje is niet goed genoeg dat bernard er zelf op gaat. wordt dus een co-trainer.
en ze komen daar totaal niet buiten en ik heb liever iets waar ie wel buiten komt.
heeft de eerste 4 jaar van zn leven alleen buiten gestaan, nu al 's avonds in de stal, 2 maanden alleen op stal hoeft niet zo nodig.

ik neig het meeste naar Emanuel Ernst op het moment. goed netjes, niet te hard maar ook absoluut niet soft! een goede balans en daar komen ze gewoon buiten ed.
is ook niet goedkoop maarja dan heb je wel wat. staan nog 2 paarden van onze stal met goede ervaringen.

is ook redelijk dichtbij. ik zie hem dit weekend rijden/showen en ga deze maand mee kijken als een paardje terughalen en andere in training brengen.

Vind ik ook wel een goed argument van je. Natuurlijk wil je goede training, maar dat je dit meeneemt in je keus vind ik wel goed.

Niet elk paard wordt de hoogste top, maar reckless is toch wel bekend voor ze. Ik heb er zelf ooit een veulen van gehad, maar helaas is die verkocht. Ook heb ik tot december dat we naar het noorden verhuisden bij reckless op stal gestaan.

Succes en ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 21:41

vandaag hebben we hem naar emanuel gebracht. ik ben erg benieuwd!!!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:35

en hoe gaat het met de training van je paardje?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 11:59

hij is er pas een weekje he dus nog weinig over te zeggen eigenlijk...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:05

Pienb schreef:
ik heb Oli trouwens volgens mij op jouw gunner (?) zien rijden. heeft die een wit gezichtje? ik heb helaas de show nietr gezien maar wel zien afrijden, super mooi paardje, viel me meteen op!
ik heb er wel een foto van gemaakt als ik ze online krijg (mijn pc accepteerd mn camera niet meer) stuur ik m je door.

Westex heeft geen Gunner. Wel een Wimpy, maar die heeft een smalle witte bles niet te verwarren met een wit hoofdje van een Gunner. Chexi heeft uberhaupt geen bles dus die was het ook niet.

Volgens mij staat er inderdaad een Gunner bij Oli, maar ik weet niet van wie die is.

Emmanuel Ernst lijkt mij ook een goede keus! Hoe gaat Boots?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 12:08

ow dan heb ik verkeerd zitten kijken daar, jammer.
hij gaat goed, ga over weekje of 2 kijken. is er nu pas 1.5 week.