[WN] Hoe bedoel je "broke"...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:41

Wendy schreef:
Zou idd gewoon moeten kunnen, maar de praktijk lijkt mij (als niet-kenner trouwens) toch echt anders.

Hoe bedoeld gij?

MidnightPSan

Re: Hoe bedoel je "broke"...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:36

Ze moeten ze allemaal een DQ geven, een zee koe op het droge beweegt nog gracieuser.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 19:40

MidnightPSan schreef:
Ze moeten ze allemaal een DQ geven, een zee koe op het droge beweegt nog gracieuser.

:O

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:43

Hahaha!
Ik vind het inderdaad knap maar die gangen er niet uitzien. Is toch niks natuurlijks meer aan, hoe die beesten lopen? Zou dat voor zo'n paard nou echt zo plezierig zijn?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:47

Pff wat is dit nou weer :\ Denk idd dat dit voor het paard niet echt plezierig is.. Ben ook benieuwd hoe dit is aangeleerd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:58

Hoe kunnen ze ook een paard wat zeker de helft van de tijd de achterhand naast het lichaam plaatst 2de zetten? Het idee achter deze tak (een gang zo dat deze lang volgehouden kan worden voor paard en ruiter) vind ik erg mooi maar de uitwerking toch heel wat minder :\ . Lijkt wel een kudde zombies :(:)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:51

Omdat de Nr1 het ook doet, je rijd ze met de schouder in de rail dan kunnen ze niet versnellen.
Zo te zien is het zelfs voor een Belg slaapverwekkend.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:32

volgens mijn maatje (o.a. ook AQHA en NSBA judge) kan enkel een "equipment failure that delays the completion of the class" leiden tot dq.
en voor diegenen die meteen moeten verkondigen dat deze klas bevolkt werd door producten van zware mishandeling, de druiven smaken weer zuur zeker? iemand die ooit dit soort paarden gereden heeft weet dat je ze dit nooit kunt laten doen als ze deze gangen niet natuurlijk aankunnen en dat deze paarden niets makkelijker vinden dan deze gangen. maar dit mag waarschijnlijk hier niet gezegd worden aangezien de gemiddelde fjord deze gangen niet aankan dus moeten pleasure gefokte qh's die ook maar niet meer doen.
midnightpsan, jij wint dan waarschijnlijk elke NSBA proef in west -europa en daarbuiten als dat het ultieme geheim is?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:38

MidnightPSan schreef:

hahaha, vind ik ook :j Come on, het ziet er toch niet uit! Ze lijken allemaal wel stokkreupel, ik vind het 3x niks :n

Het is overigens wel knap dat ze gewoon door rijdt alsof er niets aan de hand is, het paard doet ook net of er niets aan de hand is....of zou die al zo lam geslagen zijn dat ie het niet eens door heeft.... :\

Een break of gait is in principe geen DQ, maar je wordt, als het goed is, wel onder iedereen geplaatst die geen break of gait heeft gehad.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:42

dofuzz schreef:
dat deze paarden niets makkelijker vinden dan deze gangen.

Dan zal ik wel heel dom zijn hoor ( :P ), maar die lope ziet er bepaald niet relaxed en makkelijk uit.. Lijkt me sterk dat deze paarden als ze lekker vrij door de wei lopen (en dus op hun natuurlijk tempo) er zo'n krabbel lope van maken (en anders zou ik er graag foto's/filmpje van zien).

Kijk ik ben niet principieel tegen dit soort gangen (al vind ik het niet mooi maar dat is wat anders) maar het argument dat het gedaan wordt omdat deze paarden dit de lekkerste gangen vinden is wel erg vergezocht..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:54

Haha, als je standaard paarden met 3 benen fokt, leren ze er ook vanzelf (en voor hen 'natuurlijk') op lopen. Of het dat dan nog is, is maar de vraag he? ;)
En het feit dat hele volksstammen er wedstrijden mee houden en ze allemaal hetzelfde aparte loopje hebben maakt het niks 'normaler'

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:05

Hij gaat veel beter lopen als de bosal af is!
Hij loopt veel mnder op zijn voorhand en beweegt zelfs een beetje 8-)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:07

Tsss.... wat lopen die paarden raar? Nou weet ik 100% niks van Western maar als mijn (dressuur)paard zo zou lopen, haalde ik 'm subiet uit de ring - ze lijken wel kreupel!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 22:11

Jannepauli schreef:
Tsss.... wat lopen die paarden raar? Nou weet ik 100% niks van Western maar als mijn (dressuur)paard zo zou lopen, haalde ik 'm subiet uit de ring

Aardappelstampers moeten doen waar zij voor gemaakt zijn, namelijk aardappelstampen.

Pleasurepaarden doen dan waar zij voor gemaakt zijn, namelijk pleasure *D

Ik ben het helemaal met Dofuzz eens!!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:13

All Belgians think alike :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:14

het fimplje is gewoon super, er is hier niemand die zo'n paard heeft en dit kan nadoen.
of het je smaak is of niet, knap is het, met of zonder bosal!

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 22:15

Laat ik nou 'n Ollander zijn..... ;)

die toevallig in Belgie woont... ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 22:16

Pienb schreef:
het fimplje is gewoon super, er is hier niemand die zo'n paard heeft en dit kan nadoen.
of het je smaak is of niet, knap is het, met of zonder bosal!

Helemaal mee eens Pienb, pleasure ga je pas waarderen als je het eenmaal gevoeld hebt. *D

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:17

haha, dan ben je al geïnfecteerd ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 22:20

Mayflower schreef:
haha, dan ben je al geïnfecteerd ;)

Met het pleasurevirus? *D

Héérlijk.... zulke relaxte knollen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:22

Mayflower schreef:
All Belgians think alike :P

Hier nog een belg dan 8-)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:25

Pienb schreef:

Jawel,ik ken er een 3 tal die dit zeker kunnen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:27

Als er toch zoveel Belgen zijn, doe mij dan een frietje aub!

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:39

Dat ze dit kunnen prima, maar zou zo graag die paarden ook ter afwisseling een arbeidsdraf zien lopen onder de man.
(hou wel van verzameld rijden, maar persoonlijk is dit hem nou net effe niet, smaken verschillen zullen we maar zeggen).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 22:51

Voor arbeidsdraf verwijs ik door naar dressuur, dit is western wij doen onder een westernzadel aan jog (op show).
Ik woOn nog geen 20 minuten van de belgische grens en heb veel familie in belgie mag ik ook meedoen?

Rob, ben wel beneiwud, wie in ned heeft dit niveau? (Mag ook via pb)