[WN] L2 Rookie ??????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:09

Hoe zit het trouwens met het starten van hengsten in de L2 rookie?

Gaat het per ruiter of per combinatie?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:20

Niels schreef:
De oude indeling was prima Pien. Beginner, Amateur, open en youth (dat werd alleen heel weinig uitgeschreven maar je kon dan in de AM of beginner). Helaas is dat nu niet meer zo.

De oude indeling was net zo slecht :D

De amateurs was de grote vergaarbak van iedereen. Sorry hoor, maar beg. am. open was echt niet beter imo :n

Over de L2 Rookie: _O-

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:21

Rob_H schreef:
susan schreef:
kan ik buzzs nog een jaartje op 2 handen starten :)*

Die truuk zal wel niet opgaan denk ik.
L2 rookie is op 1 hand als het paard 5 is.

waar haal jij dat vandaan?
ik bend aar oprecht geïntersseerd in

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:23

HumbleTalent schreef:
Ik denk dat als je vindt dat je op het NK kan starten je ook L2 moet gaan starten!

Juischt 8-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:25

Jos schreef:
nu nog een L1 rookie.(voor degene die eigenlijk liever terug willen naar de l2 maar niet genoeg minpunten hebben)

whahaha! Ik maak mijn aanvraag hiervoor al vast in orde :D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:35

Romkabouter schreef:
Niels schreef:
De oude indeling was prima Pien. Beginner, Amateur, open en youth (dat werd alleen heel weinig uitgeschreven maar je kon dan in de AM of beginner). Helaas is dat nu niet meer zo.

De oude indeling was net zo slecht :D

De amateurs was de grote vergaarbak van iedereen. Sorry hoor, maar beg. am. open was echt niet beter imo :n

Helemaal eens..
Ik was altijd een groot voorstander van de levels. Zodat hetzelfde niveau tegen ongeveer hetzelfde niveau zou rijden.
En liefst ook zodat je degradeert of promoveert omdat je volgens de objectieve criteria van een level niet voldoet of juist wel voldoet zodat je een stapje hoger mag.

Dat is het niet geworden. Start je toevallig in een 'zwak veld' dan heb je eerder punten dan 'verdiend'.
Start je in een sterk veld, dan loop je het risico niet geplaatst te worden omdat er toevallig veel pakweg L1 ruiters meedoen.

Dat doet de dressuur dan weer niet zo slecht.. je rijdt daar minpunten als de combinatie zelf slecht presteert. Dus onder het gewenste niveau. Niet omdat er 10 toevallig iets beter presteren.

Hoe dan ook: de huidige levels zouden geevalueerd worden...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:38

Anya schreef:
Hoe dan ook: de huidige levels zouden geevalueerd worden...

Juist, en dat moet dus gebeuren.
Zeker om ervoor te zorgen dat de L1 niet dezelfde vergaarbak wordt.
Want degraderen is behoorlijk knap binnen de huidige regels.

In plaat van tijd te verspillen aan dit soort onzin als L2 rookie kunnen ze dat beter doen als je het mij vraagt. Maar verstandig als ze zijn, doen ze dat niet :D

Anya

Re: L2 Rookie ??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:41

Nou op dit moment lijkt de L1 niet te bestaan.. en dan wordt straks de L2 (aangevuld met wat L1 ruiters) de vergaarbak.

Of een groep L4 ruiters is nog niet toe aan een level hoger, maar omdat nu eenmaal altijd de geplaatsten punten krijgen raken ze heel snel in de L3 en kunnen het daar dan net weer niet trekken.

Een goede evaluatie zou zeker heel nuttig zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 21:57

Ik ben weer eens in het regelboek gedoken.. maar die regels met punten en plaatsingen en zo zijn ook gewoon ingewikkeld.
En als ik het zo bekijk dan hoef je voor het halen van een punt alleen maar te zorgen dat je start in een groepje dat niet groter is dan vijf (altijd een punt) als je geen DQ hebt.
Dat is dus ook weer vreemd.

Maar ik kan het wel mis hebben... ik start al heel lang niet meer. Niet zo vreselijk veel zin in. Dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken natuurlijk ;)

(ook megalomaan ;))

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:29

pff... wat een gedoe allemaal.
of je nu 3, 5 of 10 levels hebt het is nooit goed. of ze zijn te klein of te groot of splitsing is niet goed....
je houd nooit iedereen tevreden.

persoonlijk vind ik 1 beginnersclass meer dan voldoende. dan 1 amateur class en 1 open class.
wat is er mis mee om onderin een classe te beginnen? dan heb je ze wel redelijk vol. en als je niet goed genoeg bent voor de beginners....tja dan zou je volgens mij gewoon nog helemaal niet moeten starten :-)
ik ga toch ook niet meedoen aan een rekenwedstrijd als ik alleen 1 + 1 weet?

daarbij vraag ik me af hoe erg het met de sport is als als we maar 16 starts hebben in L3 en nog minder in L2/L1........is dat niet genoeg teken?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:38

Pienb schreef:
pff... wat een gedoe allemaal.
of je nu 3, 5 of 10 levels hebt het is nooit goed. of ze zijn te klein of te groot of splitsing is niet goed....
je houd nooit iedereen tevreden.

Klopt.

Pienb schreef:
persoonlijk vind ik 1 beginnersclass meer dan voldoende. dan 1 amateur class en 1 open class.

Dit vind jij ook alleen maar omdat je het zo gewend bent, maar ik ben het op zich met je eens.

Pienb schreef:
wat is er mis mee om onderin een classe te beginnen? dan heb je ze wel redelijk vol. en als je niet goed genoeg bent voor de beginners....tja dan zou je volgens mij gewoon nog helemaal niet moeten starten :-)

En dit ben ik helemaal met je eens :D

Pienb schreef:
daarbij vraag ik me af hoe erg het met de sport is als als we maar 16 starts hebben in L3 en nog minder in L2/L1........is dat niet genoeg teken?

Nou, volgens mij is dit maar dan dat er eerder in de beginners/amateurs startten hoor ;)
Ter vergelijking: op de 1 na laatste apha show (die voor de summershow) waren er 6 regulars en de open pleasure en 8 solids 8-)

En dan de laatste aqha show in Oosterwolde, daar kwam helemaal maar een halve kip opdagen. Wat nou sport :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:54

Romkabouter schreef:
Pienb schreef:

Dit vind jij ook alleen maar omdat je het zo gewend bent, maar ik ben het op zich met je eens.

dit vind ik omdat ik vind dat het werkt. heb er nooit nadelen aan gezien en nooit zoveel gedoe over gehoord :-)

verder: jep, je hebt gelijk, de sport is fiets!
(gelukkig woon ik aan de grens en kan ik makkelijk overskippen als het te erg wordt :-))

owja, behalve NRHA, deze zijn echt goed bezocht!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:20

Ook alleen in het zuiden Pien. de laatste DRHA show hier was ook zeer slecht bezocht.

En tuurlijk werkt beg, am. open, omdat iedereen daar aan gewend is.
Maar denk eens rationeel, het kan toch niet zo zijn dat er effectief voor de hobbist maar 2 levels zijn?
Als je met een jong paard komt, moet je meteen tegen de gevorderde ruiters. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Dit heb ik trouwens ook als minpunt bij het levelsysteem.

Elk systeem zou van de combinatie uit moeten gaan, niet van het paard of de ruiter alleen

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 07:19

Romkabouter schreef:
Ook alleen in het zuiden Pien. de laatste DRHA show hier was ook zeer slecht bezocht.

300 starts op een kleine locatie noem ik niet slecht bezocht. Het was wel minder bezocht dan in het zuiden, maar met 40 starts in de Rookie en GAG is het nog altijd meer dan een WRAN show e.d...

Citaat:
En tuurlijk werkt beg, am. open, omdat iedereen daar aan gewend is.
Maar denk eens rationeel, het kan toch niet zo zijn dat er effectief voor de hobbist maar 2 levels zijn?
Als je met een jong paard komt, moet je meteen tegen de gevorderde ruiters. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Volgens mij hebben we altijd nog de junior en senior klassen.. Die zijn ook dit jaar op het NK weer te vinden. Het is juist zonde dat die verdwenen zijn met het level systeem!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:07

Maar als je L1 bent, mag je met een jong paard toch in de L2 starten? Of zit ik verkeerd?
Maar bij de AQHA heb je bijvoorbeeld ook novice amateur. Op die manier wordt de amateur niet één grote vergaarbak.

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:31

Ja dat mag ;)
Ik mag zelfs met een jong paard L3 starten }>

ik heb mijn vanacht eens in het rookie gebeuren verdiept een l3 ruiter met genoeg punten gewoon l2 starten klaar!
Wie heeft het in vredesnaam weer bedacht

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:33

Ik begrijp zowieso niet waarom de WRAN compleet andere indelingen heeft dan bv de AQHA, DRHA ed. Hou het zoals het altijd geweest is overal. En dan die stomme cap.
Ik start geen WRAN wedtrijden in ieder geval.

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:51

Vorig jaar mochten toch alleen L2 en L1 WRAN ruiters op het NK starten.
Als je dan zegt oke L3 ruiters mogen ook op het EK straten maar alleen als je meer dan 25 punten hebt.
Zo vindt ik het prima. Op zich zou ik op het NK fgraag zien dat de voorrondes verdwijnen en alleen de betere ruiters van het afgelopen seizoen op het Nk voor de prijzen strijden. Lijkt mij heel logisch.
Dat je het dan L2 rooky gaat noemen is dan weer ongunstig gekozen.

Trouwens gisteren hadden we in Beverwijk een flink gevuld L3 en dat maakt het alleen maar leuker als je dan toch een plaatsing hebt.
Laatst bijgewerkt door kmvreter op 29-06-09 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:52

HumbleTalent schreef:
300 starts op een kleine locatie noem ik niet slecht bezocht. Het was wel minder bezocht dan in het zuiden, maar met 40 starts in de Rookie en GAG is het nog altijd meer dan een WRAN show e.d...

Misschien hebben we het dan niet over dezelfde show ;)

HumbleTalent schreef:
Volgens mij hebben we altijd nog de junior en senior klassen.. Die zijn ook dit jaar op het NK weer te vinden. Het is juist zonde dat die verdwenen zijn met het level systeem!

Alleen op het NK inderdaad.... op een "normale" wedstrijd had je dat echt niet hoor.

FindingJack schreef:
Ik begrijp zowieso niet waarom de WRAN compleet andere indelingen heeft dan bv de AQHA, DRHA ed. Hou het zoals het altijd geweest is overal.

Dat komt omdat de wran geen rassen of discipline vereniging is en gekeken heeft naar EWU. Daar hebben ze ook een levelsysteem wat daar prima functioneert.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:47

als je nog eens jr en sr zou toeoegen aan al dsie levels b ij de wran heb je helemaal nog maar 2 per classe...
en een junior paard kan veel beter lopen dan seniorpaarden dus zegt eigenlijk helemaal niks (je moet alleen op tijd beginnen met rijden :+ )

rom< in duitsland werkt het.
ja daar hebben ze ook heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer shows en ruiters en combinaties!
aqha shows zijn beter bezocht maar ook de ewu en ze hebben zelfs nog de wrr voor de echte beginners / recreatie ruiters (mijn mening!).

kun je dus totaal niet vergelijken, die hebben ook geen problemen om de classes vol te krijgen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:54

Pienb schreef:
ja daar hebben ze ook heeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer shows en ruiters en combinaties!

Dat klopt en precies daarom hebben ze volgens mij ook bij de wran de levels ingevoerd. Om de breedtesport te promoten.

En in NL hebben we ook geen probleem klasses vol te krijgen hoor, alleen de L1 nog even. Maar dat is wel verklaarbaar imo.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:00

daar hebben we dan een verschil in referentiekader :-)
16 starts als grootste op de grootste show in het grootste level vind ik niet echt vol....

en dat systeem nemen om de breedte sport te promoten die er niet is vind ik een beetje als een te kleine broek kopen voor als je misschien eens gaat afvallen...
je kan beter wachten (en ervoor zorgen) dat je daar bent voor je de broek koopt / systeem veranderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:14

L2 Rookie....
_O-
*klimt weer op haar stoel*
:')
*flikkert er wederom vanaf*
_O-
Hahahahahaha hoe verzinnen ze 't. 't Is toch bijna KNAP te noemen! Hoe krijgen we de L3 ruiter tóch het NK binnengesmokkeld en kunnen we tóch blijven kwaken over dat 't niveau van de gemiddelde draaiorgelknol omhoog moet...
*pleurt weer*
D'r zal wel een vriendje ergens aan een bar hebben zitten zeuren dat dochtertjelief NK wil rijden ofzo...

Sorry hoor ik kom er later wel op terug, tegen de tijd dat ik klaar ben met lachen.
Kan nog ff duren dus...

FindingJack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:16

Wil je een zakdoek???? 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:17

*proest het nog steeds uit*
Doe maar een tafellaken :))