[WN] ik heb wat vragen voordat ik een pony koop wie kan me helpen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tommy_jerry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 10:52

en ook nog allemaal bedankt voor jullie reactie!! (me vader en moeder vooral me moeder zijn overtuigt!!)
ik moet nu alleen nog laten zien dat ik alles kan opruimen wat ik laat slingeren enzo!! tot het einde van de vakantie!! en me vader vindt dat ik het goed doe krijg ik haar!! :P ;) :D
en dat horen jullie dan wel!!

troi

Re: ik heb wat vragen voordat ik een pony koop wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:59

Nou dat zou haast moeten lukken toch?? Ik zal voor je duimen, als je het paardje hebt gekregen moet je wel foto's zetten! Leuk!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:07

Een paard hoort trouwens niet ingereden te worden voordat hij/zij 3 jaar oud is. Volgens mij is de quarter een laatrijp ras dus dan zou je eigenlijk nog wat langer moeten wachten.
Wanneer ze begonnen zijn met voetjes geven is dus niet van belang, het gaat erom hoe oud ze was toen ze haar zijn gaan trainen en of ze dat een beetje met beleid gedaan hebben.
[/quote]

sorry maar wat een onzin!
quarters worden in USA (waar ze vandaan komen) over het algemeen met 2 ingereden.
anders iig wel met 3.
quarter is juist vroegrijp, niet laatrijp.[/quote]

Geen 1 paard is voor zijn 3e goed uitgegroeid of zijn alle groeischijven goed gesloten. Dus dit zou weer zo'n discussie zonder eind kunnen worden :D Wij mensen vinden dat dit moet kunnen en niet het paard ;) want de grove bouw van een quarter geeft vaak al een vertekend beeld! Ik heb zelf nu een veulen van 6 weken oud en daar werd zelfs al over gezegd ....... Het is gewoon al een klein paardje ipv een baby.
Afbeelding[/quote]

Zo was de mijne als jaarling al een E pony , die er heel volwassen uitzag , heb met haar gewacht met zadelmak maken tot ze bijna 4 was en nu is ze 5 jaar en train nog maar 3 a 4 x per week hooguit half uur 3 kwartier voor de rest loopt ze 24/7 in het land .
Een 2 jarige quarter die al belast wordt vindt ik een kwalijke zaak , maar wie ben ik !
Ze doen het met bijna alle western gereden paarden , maar ben benieuwd of die op 15e nog net zo hard zijn als op 2 jarige leeftijd ..
iig succes met je beslissing ,
ik vindt een bedrag van 7000 euro voor een pony die bestemd is voor zon jong meisje veel geld ...
mijn dochter en of zoon zullen zo,n dure pony nooit van me krijgen , als ze echt willen kunnen ze ook een pony van 2000 euro leuk sturen

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 11:12

Een kennis van ons zocht een paar jaar geleden een goede Quarter; hij heeft er een groot aantal gezien en (bijna) gekocht, want op de foto's gingen ze er 1 voor 1 uit................... veel te vroeg veel te zwaar belast!
Laat het dier dus alsjeblieft rontgenen voor aankoop, die € 350,- kan er op zo'n prijs ook nog wel bij en kan je een heleboel teleurstelling besparen!

troi

Re: ik heb wat vragen voordat ik een pony koop wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:31

Even in het kader van vroeg inrijden, dat wordt bepaald niet met alle westernpaarden gedaan, sterker nog dat is 1 van meest verhitte en eeuwig terugkomende discussies hier op westernbokt..

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 06:28

Hoi Tommy_jerry
Laat je haar wel voor alles keuren voor dat geld?
Want de beste kennissen zijn soms niet te vertrouwen als het om zoveel geld gaat.