[WN] [RT] naar voren duikelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [RT] naar voren duikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:10

Of kindjes CC, dat komt ook héél regelmatig voor :j

crazycactus

Re: [RT] naar voren duikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 12:12

Hahahahaha ja dat klopt, maar dat gaat bij ons niet meer lukken :D

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:18

Erg herkenbaar allemaal! 't is hard werken en veel oefenen!! Vooral veel dingen tegelijk doen is lastig! ;)

CQtie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 09:46

Hey, ik herken dit allemaal heel goed ;)
Ik heb een goede truuk - gewoon iets meer op mijn broekzakken zitten ;) , dan ga je automatiisch je bekken wat meer kantelen. Wel opletten dat je voor de rest diep in je zadel gaat zitten en niet tever naar achter. Schouders recht en hou jezelf altijd de denkbeeldige lijn voor de geest : schouders, bekken, hielen !! Als je goed zit dan kan je eigenlijk net de tippen van je boots zien.
Ik heb bij de aankoop van mijn zadel een zadel gekocht dat in eerste instantie past voor mijn paard, maar ook voor mij !! - dus een "vrouwenzadel" - iets meer uitgehaald vooraan . Dit helpt inderdaad omdat ik met de "normale" zadelzit pijn in de lies kreeg, minder controle had en continu met mijn lies druk zat te geven.De meeste mensen weten niet echt dat dergelijke zadels te krijgen zijn en bijna alle vrouwelijke ruiters die in mijn zadel zitten hebben hetzelfde "waw" gevoel.
Mijn beugels zijn ook iets langer (ik kan wel voldoende druk zetten voor de "stop") waardoor mijn benen langer lijken en ik ook zo meer onafhankelijk kan rijden (elke hulp onafhankelijk), ik heb beenruimte die ik nu ten volle kan gebruiken (ik heb dan ook nog eens korte benen - ben 162cm groot - en heb een Foundation Quarter die nogal groot is uitgevallen - 155cm en ferme borstkast)
Achterhand verzetten met been 2 handbreedtes achter de singel - welja - dan moet ik bijna spagaat doen aan één zijde :D