Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Daar gaat het hier wel degelijk om, want de stal waarom het gaat HEEFT een bepaalde trainingsstijl, en de ruiters HEBBEN bepaalde gewoontes, de paarden STAAN er op een bepaalde manier bij...
) en ik ben tevreden met hoe ze de paarden verzorgen en trainen. Hun trainingsmethode is idd direct en soms zijn er paarden die daar te sensibel voor zijn of gewoonweg te talentloos. Bij een enkele van mijn paarden werd dat duidelijk aangegeven en werd er een andere oplossingen gezocht (in de lessen, bijrijder die minder eist) en daarmee wordt er voor mij ,echt wel gekeken of het paard en de heren Madepolder wel een werkend setje zijn en is het zeker niet de bedoeling om een paard over de kling te jagen. Ondanks dat ik als eigenaar mijn paarden weinig opzoek is het toch altijd netjes geregeld , zien ze er goed uit, krijgen aandacht van iemand en doen ze hun best om eventuele probleempjes op te lossen.Citaat:Ik sluit em verder aan bij de goede voorbeelden over bv Tabasco Tari die eerder zijn gegeven.
ElCid schreef:Citaat:Ik sluit em verder aan bij de goede voorbeelden over bv Tabasco Tari die eerder zijn gegeven.
Hoeveel andere paarden van Madepolder hebben zo lang op dit niveau gepresteerd!? Hoeveel paarden gaan via de achterdeur weer naar buiten? We hoeven het niet slechter te maken dan het is maar om massaal een roze brilletje op te gaan zetten is het andere uiterste!
Als daar een doorlopende stroom van oudere "senior" paarden vandaan zou komen zou dat wel wat zeggen, Tabasco is ongeveer de enige die op "zijn oude dag" nog steeds presteert, terwijl een hele groep anderen dat nooit heeft kunnen waarmaken. ( Ricky Stardust bijv.).
Overigens als ik Tabasco zie lopen, heb ik altijd het idee dat hij nog veel beter kan en kon!!
OKHannes schreef:Ik sta er samen met drie vriendinnen nu een jaar en ben heel erg blij. Wij staan er als 'engelse' ruiters, die recreatief dressuurijden (wel wedstrijdgericht, maar ook veel buitenrijden). Dat wij engels blijven rijden, is totaal geen probleem en

Gisela schreef:Misschien deze hengsten?? Zijn een aantal nu met pensioen maar ook een aantal die tot op hoge leeftijd meelopen (of mee hebben gelopen):
Lil Dry Peppy
Mr BH Jac
Footworks Finest
Parsans Phd
Coeur D Wright Stuff
Little Gump
Lil Ruf Cody
As Smart As Charley
Blue Quick Command
Chex Enterprise
Col Awsome Socks
The Italian Stallion
Jacs On Top
Mr Dual Spring
San Jo Freckles
Sweet Talkin Lena
Er zijn er dus meer dan je denkt. En dit is alleen maar even snel uit mijn geheugen maar er zullen er vast nog wel een paar zijn.
Groetjes, Gisela