[WN] Creatievelingen gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:22

Cheveyo schreef:
Tribal's Totsi (moccasins hihi)
Tribal's Huritt Dichali (handsome speaks a lot, mijn coon wel iig)
Tribal's Lenno Kuruk ( man bear) hihi, komische naam als je hem uitspreekt!! Hoe heet hij? -> Lenno Kurk
Tribal's Lenno Maska ( man strong)
Tribal's Nitis (friend)
Tribal's Uzumati (bear) gaaf, roepnaam UZU!

Dat was het even ;-)

Ik heb voor mijn 4 kleine paardjes allemaal Indiaanse namen, misschien kan je er inspiratie uit halen
Feather's Flo Tooantuh Koko (arrow, spring frog, night)
Pijlsnel geboren in de april (frog) maand van de indianen, midden in de nacht en ze is zwart.
Feather's Chumani Tooantuh Makibug (dewdrop, spring frog , red plant)
Bij dauw ontdekt, geboren in de april (frog) maand van de indianen, ze is rood van kleur.
Feather's Sucki Tatanka Dichali (black, buffalo, speaks a lot)
Geboren in de maand van de parende buffalo's, hij is zwart en hij kletste vanaf dag een heel veel met hinnikjes.
Feather's Wikvaya Moema Leotie (one who brings, sweet, flower of the prairie)
Geboren op moederdag midden in het hete paddockzand met de bloesempjes om hem heen, de eerste momenten waren ZOET!!

LEUK LEUK !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:33

het kitten heeft 4 witte voeten
Kunnen jullie daar iets mee
White socks maar dan anders zeg maar ???????????

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:14

Tribalcats Hotah Mahkah
(Hotah: Native American Sioux name meaning "white." Mahkah: Native American Sioux name meaning "earth.")

Francis

Re: Creatievelingen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 21:38

Backup, als je dat white socs of bijv. 4 white feet naar die bovenste link stuurt, kunnen ze het letterlijk vertalen voor je, in 3 native talen die je zelf uitkiest. Kun je de fokker bijv. vragen welke indianenstammen uit hun omgeving komen en die taal kiezen. Dan weet je zeker dat iets authentieks hebt en dat de vertaling klopt.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 06:56

Francis schreef:
Backup, als je dat white socs of bijv. 4 white feet naar die bovenste link stuurt, kunnen ze het letterlijk vertalen voor je, in 3 native talen die je zelf uitkiest. Kun je de fokker bijv. vragen welke indianenstammen uit hun omgeving komen en die taal kiezen. Dan weet je zeker dat iets authentieks hebt en dat de vertaling klopt.

O dat is een goed idee !!!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:04

ik ga vanavond even verder zoeken voor je ;-)
Sommige stammen hebben echt onbruikbare taal hoor hihi.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 17:06

White steps

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 19:12

Nou ik heb weer wat voor je:

Hotah (white) - sioux
Istas (snow)
Izusa (white stone)
Kachada (white man) -hopi
Muraco (white moon)
Qochata (white man) - hopi
Unega (white) - cherokee
Samoset (he walks over much) - algonquian
Wanageeska (white spirit) - sioux
Skah (white) - sioux
Yas (snow) - navajo

Wat zou je o.a. kunnen maken?
Tribals Skah Totsi (white mocassins)
Tribals Samoset Istas (he walks over much white)
Tribals Samoset Hotah (he walks over much white)
Tribals Yas Totsi (white mocassins)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:06

Cheveyo schreef:
Nou ik heb weer wat voor je:

Hotah (white) - sioux

Cheveyo, ik weet niet waar jij je vertalingen vandaan hebt, maar ik had deze link al eerder geplaatst: http://www.native-languages.org/wrongnames.htm
en daar staat onderandere dit:
Citaat:
HOTAH: Baby name books say this word means "white" in Sioux. It does not. It means "gray" or "brown."

Ik denk dat als de TS zeker wil weten dat de namen die ze d'r kat geeft ook écht betekenen wat ze wil dat ze betekenen, ze het best gewoon gebruik kan maken van de service van deze site. Dan wordt het speciaal vertaald door echte native speakers en niet via een of ander dubieus samengesteld lijstje.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:20

Die komen van diverse sites kan me niet voorstellen dat daar echt helemaal niks van klopt. Fout woordje zal er wel ingeslopen zijn hier en daar, dat heb je wel vaak met vertalingen ;-). Goed dat ze de foute woorden rechtzetten op die site. De vertaling van die Hotah, is dus net anders maar bruin zit weer wel in de coon's vacht.
Al kan ik haar op weg helpen met een ideetje voor het samenstellen dan doe ik dat graag voor haar. Checken laten op echtheid kan nooit kwaad natuurlijk.

De ene heb ik van hier en de andere van daar, heb ook een dik boek met indiaanse namen van allerlei stammen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:28

Snap ik, ik geef alleen - ook voor jou - aan dat veel van die internetsites en boeken dus samengesteld worden aan de hand van weer andere lijstjes en boeken en dat daar dus heel veel fouten in sluipen die door anderen klakkeloos overgenomen worden en veel van die samenstellers zelf geen native speakers zijn en zelf heel vaak nalaten ook maar enige research te doen.
Veel namen uit andere talen dan native american talen worden als native american opgenomen en soms woorden en namen uit TV series e.d. die eigenlijk gewoon verzonnen zijn als 'echt' opgenomen. Zoals bijv. Chacotay uit Startrek. Dat is een puur fictieve naam, de acteur is geen native american maar van zuid amerikaanse (maya) afkomst en de taal die hij spreekt en de naam (die in de serie dus 'Man Who Walks the Earth But Who Only Sees the Sky' zou betekenen) zijn dus net zo fictief als het Klingon uit de serie. Toch komt die naam op heel veel lijsten en in heel veel boeken als Native American voor.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:08

Je hebt ook gelijk, dat klopt. Goed dat je het nog even aangeeft.
Een beetje offtopic, dat heb je ook met Indiaanse tattoos...die betekenen lang niet altijd wat men denkt. Ben blij met mijn tattooeerder die zich ook zeer interesseert in de echte native kant.