[WN] belazerd!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:17

Sonja schreef:
Als je trouwens ook uit naam van een dierenarts zulke uitspraken over een stal doet, moet je vind ik ook het lef en fatsoen hebben om jouw naam en die van de dierenarts erbij te vermelden.Verward

Dit ben ik wel met Sonja eens. Je kunt niet anoniem blijven en wel namen van andere noemen, dat is niet echt netjes.
Overigens vind ik niet dat je dierenarts bekend hoeft te worden.
Jij kiest ervoor om het hier te plaatsen, niet je dierenarts.

western

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:27

qhlover schreef:
Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen die een paard bij een handelaar gaan kopen. En KOOP NOOIT EEN PAARD BIJ COBO!!!

en als ze nu een leuk paard hebben , en we laten het keuren enz. en blijkt dat ie goed is. Verward
alleen omdat jij dan nu pech hebt ( of te goed van vertouwen ben geweest)
zouden ze dus geen paarden meer kunnen/mogen verkopen???

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:29

Ik neem aan dat we nog steeds in een land van vrije keuzes leven, dus als je dat wilt kan je daar natuurlijk een paard kopen. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, en het is zeker niet verkeerd om ervaringen uit te wisselen. Wat voor conlusies je daaruit trekt, mag een ieder voor zich weten....

Zelfde als met het onderwerp trainers. We willen iets bespreekbaar maken, nu doet iemand dat en is het nog niet goed...

Ik vind het prima, en besluit zelf wel waar ik een paard zal gaan kopen, maar hou het wel in mn achterhoofd....

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:42

Maakt helemaal niets uit over welke stal we het hebben. Niemand kan in een paard kijken DUS altijd röntgenfoto's laten maken. (Ook bij het commentaar "Het paard is pas 2 dus er kan niets aan de hand zijn" of andere kul.)

Groetjes, Gisela

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:47

Nu zijn rontgenfoto's ook discutabel, net als de toekenning van de cijfertjes.. en dat proberen mensen je ook aan te praten. "Wij als mensen met ervaring" vinden het allemaal vanzelfsprekend, het keuren enzo. Maar er zijn genoeg leken die op goed vertrouwen van een bekende naam de kuikenbak ingaan.... Moet je ze dat kwalijk nemen? Aan de ene kant wel, aan de andere kant, hoe moet je in hemelsnaam aan je info komen, als je de bekende namen ook al niet meer kan geloven. Je moet het toch van iemand leren??

qhlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-03 17:24

western"]
[quote="qhlover schreef:
Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen die een paard bij een handelaar gaan kopen. En KOOP NOOIT EEN PAARD BIJ COBO!!!

en als ze nu een leuk paard hebben , en we laten het keuren enz. en blijkt dat ie goed is. Verward
alleen omdat jij dan nu pech hebt ( of te goed van vertouwen ben geweest)
zouden ze dus geen paarden meer kunnen/mogen verkopen???
[/quote]

Ik heb toch geschreven 'Laat dit een waarschuwing zijn'
Als jij toch een paard daar wilt kopen, moet je dat zelf weten natuurlijk.
Ik probeer Mensen te waarschuwen voor de praktijken die daar gaande zijn. Ik ben niet de enige waarbij dit is gebeurd. OOK is het klote voor de paarden die daar staan want die kunnen er niets aan doen dat de eigenaar niet eerlijk is en dat ze niet goed verzorgt worden. Er staan daar veel paarden die niet gezond zijn, maar misschien heb jij wel geluk en vind je er wel een goede en natuurlijk laten keuren, maar dat moet je ook zelf weten. Het is alleen een waarschuwing.
Ik ben trouwens niet anoniem, want mijn naam staat gewoon in mijn profiel. Ik vind het niet nodig om de naam van mijn dierenarts hier te vermelden, maar als je zijn naam wilt hebben BP mij dan gwoon.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:36

"Ik ben trouwens niet anoniem, want mijn naam staat gewoon in mijn profiel. Ik vind het niet nodig om de naam van mijn dierenarts hier te vermelden, maar als je zijn naam wilt hebben BP mij dan gwoon."

Maar je naam staat er niet in en je PB-t niet terug, Schijnheilig ......

western

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 17:41

ok QHlover,

ik zal je waarschuwing onthouden, en daar nooit een paard kopen zonder keuring en duidelijke afspraken, ( wat ik nergens zou doen hoor, maar dat terzijde)

bedankt voor het advies.

ik hoop dat je toch nog heel veel plezier zal hebben met je nieuwe paard, ook al was het niet je eerste keus

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:24

Eerlijk gezegd vind ik niet dat je een bedrijf met naam en toenaam mag beledigen. Dit kan uitgelegd worden als smaad! We kunnen allemaal een persoonlijke miskoop ergens doen, bij wat voor bedrijf dan ook maar dit vecht je niet uit via een hobby-forum. Een anonieme d.a. naar voren brengen die de paarden te mager vindt is ook op het randje.... Persoonlijke vetes en ruzies niet met naam en toenaam uitvechten via internet! Wees netjes en doe het rechtstreeks en als je je gelijk niet kunt halen neem juridische stappen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:54

Zo heeft iedereen zijn mening. Gezien de uitslag van de Poll mag het tegenwoordig, maar het is geen verplichtingen natuurlijk. En zolang er ook positieve reacties zijn zal iemand niet 100% slecht zijn. De meesten van ons weten dat onderscheid wel te maken.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 22:07

Mmm, het kan wel de uitslag van de poll zijn maar dit soort uitspraken kunnen ook juridische consequenties hebben. Ik ben van een generatie die wellicht andere normen en waarden hanteert, van scheldpartijen in het openbaar ben ìk in ieder geval geen voorstander. Je mag best zeggen "ik heb daar en daar een paard gekocht en ik voel me belazerd" maar niet "Koop daar geen paard want ze belazeren de boel" bijvoorbeeld. Klein nuanceverschil maar toch komt het anders over. Maar uh zoveel mensen zoveel meningen Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:38

Ik onderschrijf je mening, misschien dat de opsteller van dit topic er ook lering uit trekt Schijnheilig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 11:03

qhlover schreef:
Ik ben trouwens niet anoniem, want mijn naam staat gewoon in mijn profiel.

Die staat er nu maar stond er niet Cool

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:12

Sonja schreef:
Sorry dat ik het zeg, ik vind (als het allemaal idd klopt) het niet netjes van die stal, maar eerlijk gezegd ook niet al te snugger van jou dat je dat paard niet eerst hebt laten keuren en een fatsoenlijk contractje rond keuring en/of proeftijd op hebt laten stellen. Een paard kopen is doorgaans toch effe wat anders dan een halfje bruin halen....

Als je trouwens ook uit naam van een dierenarts zulke uitspraken over een stal doet, moet je vind ik ook het lef en fatsoen hebben om jouw naam en die van de dierenarts erbij te vermelden.

Verward

Dus het is haar schuld dat zij haar een kreupel paard verkopen en dat bij nader onderzoek een ruime hoeveelheid van de andere paarden ook niet goed gezond blijkt te zijn?Volgens mij ben je als verkoper verplicht om gebreken te vermelden bij verkoop van het paard, wordt dit verzwegen, dan is de verkoper verplicht om het paard terug te nemen.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 18:31

Oke, negatief is smaad, positief is propaganda? Ik weet niet wat er dan beter/slechter is. De geschiedenis heeft ons wel geleerd dat propaganda ook niet alles is.
Maar op zich heb ik toch ook wel weer wat van dit topic geleerd. Destijds heb ik mijn paard zonder wat voor keuring dan ook aangeschaft. Totale leek en wist niet eens van het bestaan van een keuring af. Dat zal ik zeker in de toekomst dus wel anders gaan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:09

Ran schreef:
Dus het is haar schuld dat zij haar een kreupel paard verkopen en dat bij nader onderzoek een ruime hoeveelheid van de andere paarden ook niet goed gezond blijkt te zijn?

Wat trek jij rare conclusies???? Verward
Ik zeg niet dat het haar schuld is dat dat paard niet deugde, maar wel dat het verdomd naief is om zo'n dier niet te laten keuren voor definitieve aankoop. Is toch niet echt snugger, of wel soms?

Trouwens, QH-lover, ik had in je profiel gekeken toen ik mijn eerste reactie plaatste, maar toen stond je naam er nog niet in vermeld. Beetje jammer om er na het veranderen van je profiel dan ook nog op terug te komen in de trant van "welles!".... Lips are sealed
Voordeel is wel dat je dan meteen weet wat voor vlees je in de kuip hebt, geen keuring voor nodig Haha! Schijnheilig }>

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 19:38

Ik word ook steeds nieuwsgieriger naar deze mevr. H. uit Epe, komt niet in een telefoonboek voor.....Loes, stel jezelf eens even voor, komt veel gezelliger over..............

painthorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:20

Joh wat maakt het uit wie deze mevr is, dat zullen ze bij Cobo [Klaas] wel weten. Want ik denk dat je zulke uitspraken op een open forum echt niet kan maken.
En Ran denk jij nou echt dat ze bij Cobo weten welke er goed zijn of niet,
hoeveel paarden veulens,enters staan daar wel niet.
Ik vind gewoon dat als je een paard wilt kopen, moet laten keuren en goede afspraken moet maken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:24

FlyingHigh schreef:
Ik word ook steeds nieuwsgieriger naar deze mevr. H. uit Epe, komt niet in een telefoonboek voor.....Loes, stel jezelf eens even voor, komt veel gezelliger over..............

Wat heeft dat er nu mee te maken???

TiPe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:27

Jammer voor je dat het is misgegaan. Wat ik nog jammerder vind is dat dit een eenzijdige discussie is.. wie heeft CoBo gebeld om hun kant te belichten ? Ik ook niet omdat het me niet interesseerd. Ik had ook niet op deze anti-reclame willen reageren maar heb het nu wel gedaan.. Als je had gezegd dat je pech hebt gehad met de koop van een paard dan had iedereen met je meegeleefd..
Kan er een slot op deze discussie.. je hebt gelukkig een ander paard van hun gekregen.. voor hetzelfde geld had je het bij een andere stal gekocht en had je helemaal niets kunnen ruilen.. Je verhaal heeft in iedergeval geholpen om iedereen er weer van te doordringen dat je bij de aankoop van een paard BIJ WIE DAN OOK ! goede afspraken moet maken en eventueel moet laten keuren..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 12:30

Ik denk dat bij qhlover de boodschap wel is overgekomen, maar zie verder geen reden voor een slotje.

painthorselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 13:59

Oh en nog even wat,staat je nieuwe paardje al overgescheven op jou naam?

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 16:56

painthorselover schreef:
En Ran denk jij nou echt dat ze bij Cobo weten welke er goed zijn of niet, hoeveel paarden veulens,enters staan daar wel niet.

Ik vind gewoon dat als je een paard wilt kopen, moet laten keuren en goede afspraken moet maken.

Als ze dat echt niet weten, lijkt het me beter iets anders leuks te gaan doen, theezakjes plakken o.i.d.
Een goede handelsstal hoort daar zelf mee te komen, ook om dergelijke problemen te voorkomen. Beginnende kopers kun je best goed adviseren. DAAR bouw je een goede naam mee op, met service en kwaliteit!

Het begint er op te lijken dat de gedupeerde persoon hier de gebeten hond is. Mag er dan alleen voor trainers gewaarschuwd of geadviseerd worden? Ik dacht dat er in een ander topic voor openheid van zaken was gekozen.
En het feit blijft dat als men er zelf voor kiest namen te noemen, dat je dan ook zelf verantwoordelijk bent!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 20:09

Cer"]
[quote="FlyingHigh schreef:

[/quote]

Misschien omdat FlyingHigh ook uit Epe komt Haha! Wie weet zijn ze buren!! Cool

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 21:52

vera"]
[quote="Cer"][quote="FlyingHigh schreef:

[/quote]

Misschien omdat FlyingHigh ook uit Epe komt Haha! Wie weet zijn ze buren!! Cool
[/quote]

Fly komt inderdaad uit Epe, ben een geboren en getogen Eperse, maar kent helemaal niemand met Quarters hier in de buurt......jammer....maar goed, ze reageert niet op mijn pb's, dus zal wel geen behoefte hebben aan een andere Eperse 'qhlover' en 'phlover'.... Huilen . Ik geef 't op......ik had goede bedoelingen, misschien had ik ze kunnen helpen met het aanschaffen van een leuk passend paardje of de papierenwinkel die erbij komt kijken en en en........ Verward