[WN] Hoe is mijn postitie als Engels rijdende?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe is mijn postitie als Engels rijdende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:10

Voor mij zou iets dergelijks een absolute min zijn. Ik heb liever een ruiter met westernervaring (als ik een bijrijder zou willen).

Ik zou (mocht ik een engelse ruiter willen) als eis hebben dat er minstens 1x per week gelest wordt.

Sowieso wil ik geen bijrijders meer voor mijn paarden. Mensen laten het afweten of zijn toch niet betrouwbaar. Ik heb liever dat mijn paard 3 dagen in de week stilstaat (in de wei) dan dat er een vreemde opzit.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:50

Mbt het 'lessen'. Dit vind ik niet veel zeggen. Ik ken veel westerninstructeurs' die ik voor geen miljoen aan mn paard zou laten omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn (ik heb 3 westerns gezien een westernzadel en een hoed dus ik kan les geven)
Het gaat dan eerder om de kwaliteit daarvan. Liever 1 keer in 3 mnd een goede clinic dan iedere week les van een of andere dwaas.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 21:07

Pienb schreef:
Mbt het 'lessen'. Dit vind ik niet veel zeggen. Ik ken veel westerninstructeurs' die ik voor geen miljoen aan mn paard zou laten omdat ze geen idee hebben waar ze mee bezig zijn (ik heb 3 westerns gezien een westernzadel en een hoed dus ik kan les geven)
Het gaat dan eerder om de kwaliteit daarvan. Liever 1 keer in 3 mnd een goede clinic dan iedere week les van een of andere dwaas.

Mee eens... bij mij dan wel de voorwaarde: les van de instructeur die ik uitkies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:01

Uiteraard. Genoeg westernruiters die ik niet op mijn paard laat (heb zelfs een keer een grote reiningruiter niet op mijn paard gelaten terwijl ie wat wilde laten zien :o ) maar er zijn meer engelse ruiters die er niet opkomen dan western ruiters.

Uiteraard zou ik zelf de instructeur kiezen voor de bijrijder (en dat zou altijd mijn instructeur zijn).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:14

Ja nu wil ik ook weten: wie dan??? Niels! ;-)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:52

Niels schreef:
maar er zijn meer engelse ruiters die er niet opkomen dan western ruiters.

ja duh, die zijn er ook meer :))

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:01

Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 09:06

Romkabouter schreef:
[***] schreef:
maar er zijn relatief meer engelse ruiters die er niet opkomen dan western ruiters.

ja duh, die zijn er ook meer :))

>;) :P

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 10:58

Ook ik laat al zo goed als geen andere ruiters op mijn paarden. Er zijn buiten mijn trainers maar 2 westernruiters die ik mijn paarden toe vertrouw als ik eens niet kan door ziekte of vakantie.
Dat zijn beide ook westernruiters die op de zelfde manier trainen en met paarden om gaan zo als ik dat zelf doe.
Voor mij geldt in elk geval dat er onder geen voorwaarde dressuur ruiters op mijn westernpaarden komen als bijrijder.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:50

Ik ben op deze manier begonnen met westernrijden. Ik zocht een verzorgpaard en deze was toevallig westerngereden. De eigenaar vond het prima omdat er een klik was en ik open stond om western te leren rijden. Dit is ontzettend goed gegaan en hoeft totaal geen probleem te zijn. Daar komt bij dat het gewoon een super tak van de paardensport is, dus voor jou nog leuk ook! :D Succes!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:21

Jeetje, veel reacties! :oo

@Specje: Leuk om zo'n goede ervaring te lezen :j

Uit jullie reacties komt vooral naar voren dat de voorwaardes zouden zijn:

1. Een goede klik
2. Een eerlijke, vriendelijke ruiter
3. Open staan voor westernles

Ik kan het daar alleen maar mee eens zijn eigenlijk :j Stel dat die mensen nou voor me open staan, dan zou ik bijvoorbeeld zeker les willen om op een goede manier te leren :)

@Piggeljay: Waarom zou ik het bij jou niet redden met alleen les? Waarom ook nog de clinics? Ik vind persoonlijk dat je hoge eisen stelt en dat is prima, maar ik zou er als ik bij jou kwam dan eerlijk voor uitkomen dat het mij te veel zou zijn.. :)

Verder veel reacties in de trant van "ik wil sowieso niemand op mijn paard" .. Kan ik me ook voorstellen, dus fijn dat mensen ook de moeite hebben genomen om zich in de "stel ik zou een bijrijder willen"-positie te verplaatsen :)

Ten slotte ben ik nog wel benieuwd of de mensen die zeggen dat ik bij hun "in de min zou staan", zelf meteen Western reden toen ze begonnen met rijden, of dat ze zelf ook Engels zijn begonnen..

Bedankt voor alle reacties!