Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Pienb schreef:probeer het anders eens met een zweepje. het klinkt alsof ze niet weet wat je wilt en daardoor achteruit gaat. een zweepje op de kont kan haar helpen om te snappen dat je juist niet achteruit wilt (aangezien benen niet werken...)
zeker als je toch engels wilt gaan rijden... ben absoluut niet voor zweepjes (100% western) maar denk wel dat het haar kan helpen om te snappen wat jij wilt.
) Af en toe heeft hij nog wel eens een terugval als hij een fout maakt of er iets is dat hij achterwaarts wil gaan maar reageert nu goed op de stemhulpen voorwaarts. Mn baas rijd hem nu weer zelf maar nog wel ook af en toe in het bos en roundpen om het een beetje bij te houden. Dit paardje had het echt een groot probleem maar met wat stappen terug en paar weken grondwerk, veel op de stem werken en veel belonen is het best snel weer goed gekomen. Hij begrijpt het nu allemaal beter en heeft er weer plezier in
Normaal gebruik ik als barrel racer regelmatig zweepje maar in dit geval zou ik geen zweep gebruiken omdat het paard het niet begrijpt en een zweep dit alleen maar erger maakt (angst en verzet) zoals bij het paard van mijn baas gebeurd is en je dan veel langer nodig hebt om het weer goed te maken. Ik zou gewoon een paar stappen terug doen , aan het vertrouwen , stemhulpen en grondwerk doen
)Wildgirl schreef:@sassybarrel, precies wat mijn merrie ook doet!
Vanmiddag gereden en best tevreden, nog maar 4 keer echt hard in de achteruit en veel schijnovergangen gereden in stap en draf, wat ze prima oppakte!
Bij 2 keer ging ze zelf gelijk voorwaarts!
de buren kwamen kijken, zo hard was ik aan het belonen)
Morgen komt een goede vriendin van mij en tevens westernruiter en instructrice kijken en helpen.
De dressuurles ging door ziekte niet door en ik denk dat ik er nog maar een aantal weken mee wacht.
Zweep gebruik ik idd ook niet, zelf tijdens het longeren(waar het ook fout gaat) gebruik ik voornamelijk mijn lichaam en dat werkt super.