[WN] 'tailblock'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:14

Pienb schreef:
dat hoef jij ook niet te vinden maar is het voor hun schijnbaar wel. het scheelt ('onnodige') aftrek in punten... dat beetje kan je 30 of 40 duizend dollar schelen... tja, wat stelt een spuitje dan voor bij een paard dat toch alleen in ee showbarn staat...

ik praat het niet goed, dat houd ik in het midden maar dit is wel hoe zij erover denken.

Je kan het ook anders bekijken, als je moet winnen op net dat + puntje van de staart, moet je misschien toch onder ogen zien dat anderen beter zijn ;)

quarterH

Re: 'tailblock'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:16

nee hoor want die doen het ook allemaal dus heft elkaar op :-)
en dat is werk voor die mensen niet hobby.
dus dan kijk je er heel anders naar. dan is het 'oh jammer hij was beter' want dat scheelt je 30.000 en een stukje carriereopbouw...
zij moeten ook brood op de plank krijgen en denk maar niet dat vetpot is

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:17

als het om zoveel geld gaat en je krijgt aftrek vanwege de staart dan zal je behoorlijk balen.
er zijn reining wedstrijden waar je makkelijk met 1 goeie proef een ton kan winnen. dat zou dan afhangen van het zwiepen van een staart...
ik snap wel dat ze tot die keuze komen, ik vind dat er gewoon meer op gecontroleerd moet worden en eventueel iets minder streng op staartzwiepen beoordeeld moet worden. (wie ben ik, ik wil het regelboek van USA al aanpassen whaha)

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:17

Ja dat snap ik allemaal wel, maar van mijn mogen ze het streng aanpakken, ik blijf het winnen vinden over de rug van je paard.

Paintless

Re: 'tailblock'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:18

dat is het ook. bij die mensen zijn paarden een voorwerp, geen dieren meer.
die mensen hebben gewoon geen gevoel meer voor de dieren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:19

Ben ik met je eens paintlless, want als ze bij zulke wedstrijden allemaal gecontroleerd worden dan kan niemand er voordeel uithalen om de staart dood te spuiten. Tenminste zolang er dan geen andere middeltjes worden bedacht om het zwiepen te voorkomen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:19

dat ben ik met je eens dat ze er meer op moeten controleren alleen zo kun je er wat aan doen.
maar zolang het toegestaan is zal het gebeuren en kan ik het ze niet eens kwalijk nemen....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:20

Pienb schreef:
maar zolang het toegestaan is zal het gebeuren en kan ik het ze niet eens kwalijk nemen....

Hoe komen ze er eigelijk op om zo iets toe te staan?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:22

tja.. er is een beginnende doping controle al uitgevonden. deze stof zit in het lichaam dus zou je moeten vinden.
train dan de staart stil, maar spuiten doe je niet. is een echte "not done"

maar stel nou, ik had al het geld van de wereld, ik zie een leuk paard, leuk kleurtje, leuk maarje, goed karakter en bovenal een ster in bepaalde onderdelen. beter dan wie dan ook, maar de staart is dood. dan zou ik dat dier toch kopen. niet om de vorige eigenaar/gebruiken te stimuleren, maar puur omdat ik het een gaaf paard vind.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:23

geen idee.. weet dat het bij aqha niet mag op straffe van schorsing of uittreding bij de aqha 9dat risico zou ik dus niet nemen) bij nrha mag het schijnbaar,geen idee waarom.

paintless, hoe wil je dit doen dan? trainen?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:23

Paintless schreef:
maar stel nou, ik had al het geld van de wereld, ik zie een leuk paard, leuk kleurtje, leuk maarje, goed karakter en bovenal een ster in bepaalde onderdelen. beter dan wie dan ook, maar de staart is dood. dan zou ik dat dier toch kopen. niet om de vorige eigenaar/gebruiken te stimuleren, maar puur omdat ik het een gaaf paard vind.

Dat is voor iedereen anders, ik zou het nooit doen , maar wat een ander doet moet zij zelf weten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:24

ik kom dit toevallig tegen en zit met verbijstering mee te lezen :x Onvoorstelbaar, en voor mij ook volkomen onacceptabel :n Staart zwiepen is vrijwel altijd een teken van verzet of aanleuningsproblemen en zou ook op een dergelijke manier moeten worden beoordeeld (idem in de Engelse sport trouwens).

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:25

Lielle schreef:
ik kom dit toevallig tegen en zit met verbijstering mee te lezen :x Onvoorstelbaar, en voor mij ook volkomen onacceptabel :n Staart zwiepen is vrijwel altijd een teken van verzet of aanleuningsproblemen en zou ook op een dergelijke manier moeten worden beoordeeld (idem in de Engelse sport trouwens).

klopt en dat is juist het probleem. omdat dit negatief gejureerd wordt doen ze er iets aan in de topsport.
geloof maar dat dit in de top dressuur ook gebeurd hoor....

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:27

Pienb schreef:
geen idee.. weet dat het bij aqha niet mag op straffe van schorsing of uittreding bij de aqha 9dat risico zou ik dus niet nemen) bij nrha mag het schijnbaar,geen idee waarom.

paintless, hoe wil je dit doen dan? trainen?

hahaha ik heb geen flauw idee.. mijn fantasie slaat op hol :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:28

Pienb schreef:
Lielle schreef:

klopt en dat is juist het probleem. omdat dit negatief gejureerd wordt doen ze er iets aan in de topsport.
geloof maar dat dit in de top dressuur ook gebeurd hoor....

dat zal best wel, en ook daar heb ik geen goed woord voor over. Werkelijk schandalig.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:28

dat denk ik ook wel pien, dat het in de dressuur wel gebeurt.

je zou er een plaatje onder moeten doen zodat het toch iets gedragen lijkt.. :roll: laat maar, ik wordt gek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:28

Paintless schreef:
dat denk ik ook wel pien, dat het in de dressuur wel gebeurt.

je zou er een plaatje onder moeten doen zodat het toch iets gedragen lijkt.. :roll: laat maar, ik wordt gek.

en dat gebeurt ook, bij de tuigpaarden :x

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:29

Ik heb hier al meerdere keren over gelezen hier, en vraag me toch af.. Is het makkelijk te controleren of de staat doodgespoten is? (als je hem optilt en er is totaal geen weerstand denk ik?) Dan snap ik niet dat ze het wel verbieden, maar geen controle houden.

Zijn er ook filmpjes van paarden waarbij het duidelijk is dat die gespoten zijn? Of heb je het dan meteen over de hele westerntop?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:30

kijk.. tadaa.. ikke niet zo gek als ik me voel.

maar goed. het is te gek voor woorden dat een jury gaat bepalen dat een paard zijn staart niet meer gebruiken mag. want feitelijk is dat wat er gebeurt. de ruiter wordt er voor gestraft door een onnodig -punt, dus is het paard de pineut.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:31

Dat een organisatie ergens geen speciale regels voor heeft geschreven betekent toch niet dat de organisatie het toestaat? Gedogen is imo toch echt iets anders dan toestaan.

Ik hoorde afgelopen weekend ook weer een ander verhaal, over paarden die in de topsport lopen die een zenuwsnede hebben ondergaan. Dat is ook een vorm van dierenmishandeling imo.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:31

Mariska_28 schreef:
Ik heb hier al meerdere keren over gelezen hier, en vraag me toch af.. Is het makkelijk te controleren of de staat doodgespoten is? (als je hem optilt en er is totaal geen weerstand denk ik?) Dan snap ik niet dat ze het wel verbieden, maar geen controle houden.

Zijn er ook filmpjes van paarden waarbij het duidelijk is dat die gespoten zijn? Of heb je het dan meteen over de hele westerntop?

moet wel ergens een filmpje wezen. ik zag het laatst ergens, oef, zo duidelijk. is idd wel de top waar we dan naar kijken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:31

Paintless schreef:
kijk.. tadaa.. ikke niet zo gek als ik me voel.

maar goed. het is te gek voor woorden dat een jury gaat bepalen dat een paard zijn staart niet meer gebruiken mag. want feitelijk is dat wat er gebeurt. de ruiter wordt er voor gestraft door een onnodig -punt, dus is het paard de pineut.

huh?
een paard toont door staart zwiepen juist dat er rijtechnisch iets mis is, en dat vind je een onnodig punt? En dus veroorzaakt de jury deze misstand? Of snap ik je nu verkeerd?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:32

Nou onnodig? Ik bedoel de meeste paarden verzetten zich niet zomaar (uitzonderingen daargelaten), en als de jury consequent jureert heeft iedereen er even veel last van toch?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:32

nee eigenlijk wordt de combinatie gestraft voor geen goede training waardoor het paard zich weerd(weert?) met de staart.
en aangezien daar geen tijd voor is is dit de oplossing die ze kiezen.

ik vind nek blocken nog vele malen erger.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:33

capopjekop schreef:
Nou onnodig? Ik bedoel de meeste paarden verzetten zich niet zomaar (uitzonderingen daargelaten), en als de jury consequent jureert heeft iedereen er even veel last van toch?

_/-\o_