[WN] Roaping en Cutting wie nog meer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Roaping en Cutting wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:12

Ja en vuilnismannen gooien soms ook heel hard met de kliko's... zo lust ik er nog wel een paar.
Waarom moet er altijd een ander onderwerp bij gehaald worden om hetgeen waar het over gaat goed te praten....
OK bij kalfroping gaat het er wat minder hard aan toe, maar het blijft een 'sport' waar het dier leidend voorwerp is en terecht dat dit in NL verboden is.

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:51

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:58

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 19:20

Ja.. nogmaals het word overal wel gedaan.. bepaalde dingen die niet goed zijn voor dieren, Maar daar is dit topic niet voor, snap dat je het zielig vind maar heb dit topic niet geopend voor mensen die het zielig vinden.. Ik wilde ervaringen uitwisselen.. en ben gewoon benieuwd naar mensen die dit ook eerder gedaan hebben.. dus laten we het even bij het onderwerp houden :D Binnenkort plaats ik filmpjes en fotos.. kan nu nog even niet want zit nog een weer in de us en heb geen stekkertje mee. :D

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 19:39

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:07

ik ben ook nog steeds op zoek waar ik hier ergens in de buurt eens een cutting lesje kan volgen, maar helaas, tot nu toe niks gevonden..

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:18

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:52

Wacht even paul weg? Sinds wanneer? Waarheen?

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 03:29

MidnightPSan schreef:
http://video.google.nl/videosearch?hl=n ... v&start=20 dit is tig geen dieren mishandeling, of vinden anderen van wel?

Kalfjes merken hier niets van.. en de beesten worden goed verzorgt, het is een paar keer in de ring en that's it! dus ik vind dit geen mishandeling

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:35

ik ook niet. er zijn natuurlijk overal rotte appels aan elke boom, maar ook roping vind ik niet mishandeling.

dan kun je net zo goed alle moslims extreem noemen, is in princiepe het zelfde. zijn ze niet allemaal, maar is maar een klein deel. dus ook maar een klein deel van de mensen mishandelen de dieren.

ben je wel eens op een paardenmarkt in nederland geweest? wel eens gezien hoe die "stoere" mannen met de doodsbange paardjes omgaat?

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 15:35

Paintless schreef:
ik ook niet. er zijn natuurlijk overal rotte appels aan elke boom, maar ook roping vind ik niet mishandeling.

dan kun je net zo goed alle moslims extreem noemen, is in princiepe het zelfde. zijn ze niet allemaal, maar is maar een klein deel. dus ook maar een klein deel van de mensen mishandelen de dieren.

ben je wel eens op een paardenmarkt in nederland geweest? wel eens gezien hoe die "stoere" mannen met de doodsbange paardjes omgaat?

Jij snapt het :D

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 15:58

Ik moet me er misschien niet mee bemoeien, omdat ik er geen verstand van heb, maar als je jezelf wilt vermaken door een ander dier bang te maken/op te jagen, (terwijl het niet functioneel is) :n dat is iets wat ik niet begrijp.... Jammer dat er mensen zijn die dit prima vinden...

En ja, ook op paardenmarkten gebeurt veel wat niet door de beugel kan, maar daarmee jezelf rechtvaardigen is een beetje vreemd.

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 18:50

Grrr.. Deze koeien kennen niet anders.. en zijn hiervoor gefokt.. en nogmaals.. ze gaan 1 of 2 keer de ring in en dan voor een hele lange tijd niet meer..

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 18:56

Apacho heeft in training gestaan bij Paul. Wat ik heb gehoord: De lessen worden overgenomen door Tim en Cor zijn vader. Trainen van de paarden doen ze met zn drieeen (incl. Paul) en Paul geeft nog wel diverse clinics..

@ Yinthee; Weekendje naar Brunssum Pauls Western Stables? Is idd takke - eind rijden!

Wij hebben het ook haast ieder weekend gedaan om bij Apacho te kijken/zelf te trainen. Voor jou is het nog verder, maar misschien kun je ergens overnachten en in het weekend op 2 dagen lessen volgen en een mini vakantie te houden ;)