[WN] Halter Clinics ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 10:39

Ik had zelf het idee om om 10.00 uur 's morgens te beginnen tot een uur of 16.00 uur in de middag.
En als we nu met z'n allen een kleine bijdrage leveren dan kan ik eventueel zorgen voor de lunch in de middag !

Groetjes Sam

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:32

ik kom ook erg graag(de 13 e) maar ik denk dat ik mijn paardje wel graag mee wil nemen, het is alleen alweer een goede ervaring voor haar, maar misschien ook wel lastig of hebben jullie een stalletje over. Het is voor mij niet zo heel ver weg en ze went ook lekker aan de trailer. Ze heeft namelijk ook lange manen (vind ik Knipoog ) en dan kan ik gelijk even oefenen........ Nou ik hoor het wel . En Scala jammer dat je er niet bent , maar veel plezier in Australie........

bugsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:15

ik ben ook graag van de partij. Dan kom ik met Charene mee (als groom)

gr. Bugsy

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:40

Is er nog evt. ruimt voor een kijker Verward Verward
Of misschien wel 2... (er staat nog een meisje bij mij op stal die het volgens mij heeeeeeel erg leuk vindt om ook te kijken en misschien zelfs wel om mee te doen met haar paardje)
Ik ben erg geiteresseerd en Mijdrecht is bijna in mijn achtertuin, dus is er nog plek???
P.S.: wat zijn de kosten??

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-03 15:43

Kijkers zijn altijd welkom !!
En als je mee wil delen in de lunch moet je je even opgeven bij mij via p.b. dan kan ik rekening houden met het aantal personen !
De kosten ??
Ik zat zelf te denken aan 2 euro per persoon en als jullie daar
een ander idee over hebben hoor ik dat graag !

Als je een stal nodig heb voor je paard dan valt dat wel te regelen maar,wel even doorgeven van te voren !
I.V.M. het aantal stallen die eventueel vrijgemaakt kunnen worden.
Voor het gebruik van een stal zijn de kosten per paard 2,50 euro.
Als er nog vragen zijn dan hoor ik dat graag !

Groetjes Sam

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:03

Leuk, ik ga de datum in mijn agenda zetten (niet vergeten dus) en dan zal ik aan Lieneke (dat andere meisje) vragen of ze ook mee wil komen om te kijken of dat ze Mick (haar paard) mee wil nemen. Onze paarden staan trouwens in jullie achertuin zeg maar, nl. in Vinkeveen (als je vanaf Amsterdam de N201 over rijdt net voor de stoplichten aan de linkerkan laatste boerderij, misschien heb je ze wel eens zien staan want ze staan bijna altijd buiten) dus waarschijnlijk heeft zij geen box nodig want als we met paard komen kunnen lekker wandelen naar jullie stal (goed voor de conditie van de ruiter Knipoog ) en mocht ik het zelf in mijn bol krijgen kan ik dan misschien zelfs mijn oude merrie meenemen (als jullie dat goed vinden). Ik weet niet of we de hele dag gaan blijven (moet ik even overleggen met Lien), maar anders nemen we zelf wel een boterhammetje mee en evt. wat te drinken.
Ik stuur je nog wel een PB.

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:08

ja dan wil ik wel een stalletje(stuur wel even een PBtje) en graag meedoen met de lunch, ook voor mijn groom (bugsy) Ach gut Enne Vera ga je ook nog meedoen............ Nou ik heb er nu al zin in , en zo dichtbij

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 09:42

Als jullie mee willen doen met de clinic of eventueel met de lunch geef het mij dan even door via een p.b.tje !
Anders kan ik geen rekening met jullie houden voor het eten of eventueel een stal !
Dus even P.B.-en !!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:09

Voor degenen die mee doen: Probeer juist wél je paard mee te nemen. En dat bedoel ik niet zo zeer voor het toiletteren maar voor het Halteren zelf. Als je bij het toiletteren alleen wilt kijken, zet je je paard des noods zo lang op stal.
Je hebt nu de gelegenheid om op vreemd terrein en met vreemde paarden te zien hoe je paard reageert. Nu kun je hier nog 'vrij' op reageren en mee trainen, op de wedstrijd niet meer...
En nog een tip: neem je hoed mee. Veel mensen rijden thuis nooit met hoed, en het zal niet de eerste keer zijn dat een paard niet meer (goed) luistert omdat je zo vreselijk eng bent met dat gekke ding op je kop. Ook iets om je paard aan te laten wennen dus.

Nog even een vraagje Sam, is er wel warm water op jullie wasplaats, anders was ik Dot liever eerst thuis.
Ohja, en is er iemand met een digitale camera die foto's kan maken?? Ik heb helemaal geen camera meer, en ik zou het wel leuk vinden om wat foto's van 'voor' en 'na' te hebben....

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 16:54

Er is helaas geen warm water Francis !
En ik heb nog 4 boxen beschikbaar voor eventuele deelnemers met paard.
Ik ga ook filmen en er is bij ons op stal wel iemand met een digitale camera dus daar hoef je je niet druk om te maken !

Groetjes Sam Knipoog

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 17:45

Wij hebben ook een digitale camera.
Of Bud meegaat zal ik nog even vragen, maar ik gok van niet. Het is ook nog maar de vraag of het ivm vervoer mogelijk is Scheve mond

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:51

Ok, dan was ik Dot wel thuis... (ik heb geen echte wasplaats maar wél warm water Tong uitsteken ) Verder laat ik haar helemaal 'ruig' (normaal scheer ik vóór het wassen) dus de rest kan iedereen dan wel gewoon zien.
Enneh... je mag alles filmen, als je mij maar buiten beeld laat! Bloos Knipoog Haha!

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-03 18:56

Hahahahaha....maar ik film niet alleen jou hoor !!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 22:17

Ik wil ook niet gefilmd! Haha!

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 08:11

Ik heb een dubbele afspraak gemaakt! Stom, maar ik was zo enthousiast om mee te doen aan de clinic! Moet even kijken of ik de andere afspraak kan verplaatsen...........
Enne Francis als we aan het halteren toe zijn kan ik mijn paardje misschien wel even gaan halen ze staat wel een eindje weg maar als ik 45 min ervoor wegga kan ik haar evt. nog wel halen.
Ze is nl. heel bang op vervoer (in de trailer laat ze zich vallen) dus ik moet even kijken hoe of wat

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 15:27

Ik weet nog niet in welke volgorde we wat gaan doen maar, dat zien we daar wel toch !
En Xono dat jij gefilmd wordt kan ik niet uitsluiten !

Groetjes Sam Knipoog

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:09

Nou, het lijkt me logisch dat we van voor afaan beginnen Haha! Tong uitsteken ... Dus éérst toiletteren (afgezien van het wassen dus in de volgorde waarin ik het thuis ook doe en dán halteren).

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 10:45

Jawel dat weet ik ook maar, we beginnen 10.00 uur.
Dus als degene die een stal hebben besteld nou iets eerder komen dan kunnen we de paarden installeren.
Ik zorg dat er op die stal de naam van jou paard komt te staan zodat je precies kan zien waar jou paard komt te staan !

Groetjes Sam

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:46

OK, toch nog heel even... Is er nog een mogelijkheid dat we het ergens (eventueel wel in de buurt van Mijderecht) kunnen houden waar een binnenbak beschikbaar is??
Dit om de wedstrijdsituatie wat meer te kunnen nabootsen, én hoewel het nu steeds prachtig weer is, verwacht ik niet dat dat tot de zomer toe zo blijft.
Misschien kunnen we nog naar een andere locatie uit blijven kijken, maar mocht dat niet lukken dan blijft het gewoon Mijdrecht. OK?

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 18:01

Ik heb alles al geregeld en pamfletten op onze stal opgehangen dat er 13 April een clinic c.q. hier wordt gehouden dus ik kan hier niet meer in veranderen !

Groetjes Sam

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:38

OK, is goed, maar ik zou toch graag willen dat je er iets van 'Gezamelijke Halter training' o.i.d. van maakt, want ik geef geen les en wil er achteraf ook geen gezeur over krijgen. Ik kom zelf ook om te trainen, en dat mensen over m'n schouders mee kunnen kijken hoe ik m'n paard toiletteer, is dan voor hun mooi meegenomen.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 20:47

Ik kreeg vandaag van de eigenaar van de stal te horen dat de stalklanten het niet prettig vinden dat hun stal wordt gebruikt tijdens de clinic i.v.m. rhino en paarden die niet ingeent zijn.

Nou is mijn idee om of : Iemand anders te vinden die zijn stal wil aanbieden met eventueel een binnenbak.

Of : De clinic wel bij ons maar, dan een andere datum te plannen zodat de paarden bij ons dag en nacht op het land staan en de stallen niet meer gebruikt worden en dan kunnen we de stallen schoonspuiten zodat alles iets veiliger wordt.

Als het het laatste wordt had ik in gedachte om het 1 Juni of 8 Juni te doen.

Ik wacht het af en laat de rest aan jullie over....

Groetjes Sammy Jo

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 20:57

Uhmmmmm, in juni is Dot vast en zeker al in haar show- kloffie gezet door Francis.....
Als alternatief......andere lokatie??? Ik zal hier eens in de buurt speuren naar een mogelijkheid.

Sammy_Jo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 21:10

Dat zou heel fijn zijn ik kan hier verder ook niets aan doen !
Ik doe het liever ook voor de wedstrijd !

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:26

Zoals Karen zei, in Juni is Dot al volledig in 'showtenue'. Zodra het showseizoen is begonnen houd ik haar ook goed bij, zodat ze mooi en netjes blijft en het vlak voor de show minder werk is. Nu in April zou dus een soort 'grote beurt' worden. Daarnaast is het voor mij ook als training voor de shows bedoeld.

Als jullie het niet te ver vinden, zou ik kunnen kijken of het bij mensen hier in het dorp kan. Die hebben een kleinschalige pensionstal met een mooie binnenbak en nog veel stallen leeg (zoon is gestopt met z'n trainings/handels stal, en pa gaat de stallen nu verhuren). Misschien dat ik die bak kan huren voor niet al te veel... dan komt er dus wel een x-bedrag aan kosten bij voor de bak huur.
We zouden dit op kunnen vangen door voor de lunch allemaal iets (zelfgemaakts?) te eten/drinken mee te nemen en zo een soort buffet samen te stellen.
Ik zal er morgen even langs gaan...