[WN] Cap/Hoed In hand klasses L5 regel vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:15

Pienb schreef:
andere vraag: kan jury een deelnemer weigeren omdat de jury ziet/vind dat deze het paard niet onder controle heeft en een gevaarlijke situatie dus mogelijk is?
daar zou ik eerder voorstander van zijn dan een cap verplichten.
lijkt me ook veiliger

En hoe los jij dat dan op als je paard thuis niet te houden is?

quarterH

Re: Cap/Hoed In hand klasses L5 regel vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 13:19

Hoe bedoel je?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 15:30

MSQuincyTE schreef:
Pienb schreef:
andere vraag: kan jury een deelnemer weigeren omdat de jury ziet/vind dat deze het paard niet onder controle heeft en een gevaarlijke situatie dus mogelijk is?
daar zou ik eerder voorstander van zijn dan een cap verplichten.
lijkt me ook veiliger

En hoe los jij dat dan op als je paard thuis niet te houden is?

Dat doet er toch niet toe? Daar heeft op een wedstrijd niemand last van. Dus zal het de jury, deelnemers en publiek een rotzorg wezen. ;)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:51

Pannenkoek schreef:
Jan, kan een jury op zo een moment dan ook beslissen dat bv een body-protector gedragen moet gaan worden, of veiligheidsschoenen? Kortom, welke (persoonlijke) veiligheidsmiddelen kan een jury je verplichten te dragen?

Wel een beetje flauw om DD Dubbelgum te noemen.........hoewel........ 8-)

1. De jury zal altijd in de geest van het regelboek handelen en is verantwoordelijk voor de veiligheid in de bak. Daarnaast is er de letter van het regelboek en die schrijft voor wat wel en niet mag. De jury zal zich daaraan moeten houden. Anders kan de jduge wel voorschrijven dat we in een harnas moeten rijden en daar zijn we nu net een 800 jaar vanaf.
Ik denk dat deze hele discussie het gevolg is van onwennigheid bij sommige judges wat betreft de nieuwe regelgeving omtrent het dragen van een cap. Temeer omdat de nieuwe regels er eerder waren dan het nieuwe regelboek. Ik kan me nog herinneren dat de capregels hals over kop zijn ingevoerd.

2. What's a name?
;( *D 8-)