[WN] appaloosa's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:23

westernjo dank je, ben ook erg blij met mijn stel!
kipje blijkt een haantje te zijn maar wie weet zorgt hij weer voor grappige kuikentjes

bicci mooie appie en super actie!

bicci

Re: appaloosa's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:34

thxx spatter... :)

voor brooke doen we ons best he...
incl die hollands next top horse :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 11:52

Mijn Appaloosa is wel western ingereden, maar ik ben (nog) niet zo bekend met western. :D
Dus of ze westerntalent heeft kan ik niet beoordelen, maakt me ook niet uit, voor mij is ze het ideale paard.

Ik weet niet zeker of het raskenmerken zijn of gewoon individueel karakter, maar ze is in principe een heel koel paard. Het is heerlijk buitenrijden met haar want ze kijkt bijna nergens van op en als er wel iets eng is gaat ze nooit raar doen, hooguit stilstaan en snuiven. Ze is heel intelligent en heeft veel afwisseling in het 'werk' nodig, anders kan ze wat zuur worden. Ze kan sowieso ontzettend chagrijnige buien hebben af en toe maar daar kan ik prima mee leven.
Verder is ze heel gevoelig en redelijk eenkennig. Lastig uit te leggen, maar het kan soms moeilijk zijn om 'echt' contact met haar te krijgen. Echter, als je dat contact eenmaal hebt kan je je geen fijner paard voorstellen om mee te werken. :+:

Foto's staan wel in mijn profiel. :)

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:20

Haha, dacht eerst dat je een geintje maakte met 'hollands next top horse', vond em wel goed gevonden _O-
Maaruh, ik heb op je gestemd! Ben benieuwd of je naar de kwart finales gaat!

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 13:23

@ redpassion
lief dat gespikkelde neusje! Kan toeval zijn maar mijn appy is ook echt ontzettend cool, ondanks zn jonge leeftijd. Enge dingen worden vooral veel besnuffeld en wegrennen voor iets engs heeft ie nog nooit gedaan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 13:36

die van mij is wel cool in de zin dat hij niet gauw bang is maar hij is wel een pittig figuurtje
ik stuiter af en toe wat af met hem
nooit met de bedoeling om mij eraf te krijgen maar hij wil vooruit en wordt hij begrenst dan wil hij wel eens protesteren
endurance maakt hem een stuk rustiger, hij kan eindelijk zijn looplust kwijt en sindsdien is hij in de bak eindelijk fatsoenlijk te rijden
hij begrijpt het verschil nu heel goed, in de bak "dressuur" en buiten "gaan met die banaan"
ik hoop de balans gevonden te hebben

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:26

westernjo schreef:
Haha, dacht eerst dat je een geintje maakte met 'hollands next top horse', vond em wel goed gevonden _O-
Maaruh, ik heb op je gestemd! Ben benieuwd of je naar de kwart finales gaat!

hahaha...nee..geen geintje hoor..

thxx voor je stem...tis ook wel leuk toch..mocht er een spikkel winnen?
hahhaha

misschien zet jou voorbeeld de rest hier wel aan tot het zelfde...
zijn toch ook appie-fan's he.. :o

edit; je kan met elk adres dat je hebt stemmen he...
maak je met elk adres nog kans op mini-flaptop ook :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 15:30

deze is ook leuk voor hier..hahahaha

Afbeelding

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 20:47

haha als smurf!
Ben zeker voor een spikkel op de eerste plaats! Mijne heeft wel wat minder spikkels haha.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:52

Ik heb ooit een Appaloosa gekocht om er western mee te rijden.
Uiteindelijk heb ik er meer endurance (wedstrijden) mee gereden en vind dat eigenlijk ook leuker (en ik denk zij ook ;) )
We hebben inmiddels in de 2e klasse gereden, 2 jaartjes rust gehad en gaan hopelijk dit jaar weer los.
Tussendoor voor de gezelligheid nog wel aan de onderlinge Appieclubwedstrijden meegedaan.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:57

westernjo schreef:
Ik las dat je ook bitloos rijdt en natuurlijk bekapt. Rijden doe ik nog niet met mijn appy, maar natuurlijk bekappen wel en bitloos zit ook in de planning. Leuk dat dat zo in opkomst is, lees er steeds vaker iets over hier. Leuk paardje trouwens!

Dankje :D
Ik heb mijn paard vanaf juni 08 en de eerste maanden heb ik ook niet op hem gereden. Pas vanaf sept ongeveer. Voor die tijd voornamelijk grondwerken en lange lijnen. Daardoor is het vertrouwen en de band wel enorm versterkt ;)
Overigens is de mijne ook behoorlijk cool in zijn koppie, behalve groot vrachtverkeer en tractoren, daar moet hij echt niks van hebben.
Hij is ook behoorlijk eenkennig, maar als je zijn vertrouwen hebt dan wil hij echt heel graag voor/met je werken en loopt hij overal als een hondje achter je aan. Maar van onbekenden of mensen die in zijn ogen te druk/rumoerig zijn in doen en laten moet hij niks hebben.
Laatst bijgewerkt door diphranil op 25-02-09 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:00

Bij ons op stal fokken ze met appie´s alleen bij ons zit er kwpn´er doorheen zodat ze groter worden dan de normale appies. Ze worden allemaal gewoon engels beleerd
Eeentje is er een tijdje western gereden maar is door degene die haar leasde en dat deed zo gek gemaakt dat we gewoon weer op de oude tour zijn gegaan

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:06

*meld zich*

Ik heb ook een Appie en hij heeft zéker talent, iig in het onderdeel waar ik hem in uitbreng: de Trail :j (zie onderstaande linkjes ;) )
Kijk maar eens in mijn profiel hoe veelzijdig hij is: koeien drijven kan hij ook }:0 ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:20

Ha, die van mij heeft vooral talent voor vreten, schijten en hengstig zijn! 't Is vooral een sloerie! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:19

Wat een leuk topic!

westernjo schreef:
@ redpassion lief dat gespikkelde neusje!

Ja, leuk he. :) Daar viel ik (onder andere) op toen ik haar voor het eerst zag en het blijft schattig. Nu zit haar wintervacht er overheen, ik kan niet wachten tot het weer zichtbaar wordt. ;)

diphranil schreef:
Overigens is de mijne ook behoorlijk cool in zijn koppie, behalve groot vrachtverkeer en tractoren, daar moet hij echt niks van hebben.

Dat is bij Bibi ook zo. :j Ze gaat dan stilstaan. Maar nu vind ik die dingen zelf ook een beetje eng, dus dat versterkt het nog eens. Ik ga gewoon altijd rustig een oprit op, dan gaat het wel goed.

diphranil schreef:
Hij is ook behoorlijk eenkennig, maar als je zijn vertrouwen hebt dan wil hij echt heel graag voor/met je werken en loopt hij overal als een hondje achter je aan. Maar van onbekenden of mensen die in zijn ogen te druk/rumoerig zijn in doen en laten moet hij niks hebben.

Heel herkenbaar! Wat doet die van jou om te laten merken dat hij niks van bepaalde mensen moet weten? Mijne is erg duidelijk; oren plat in de nek en dreigen met bijten. Helaas begrijpen weinig mensen haar, als je afwacht tot zij contact zoekt is er meestal niks aan de hand. Maar veel mensen zijn te direct en ongeduldig en daar houdt ze echt niet van. En dan is ze dus een rotpaard. :roll:

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 10:31

@ mayflower wat gaaf dat ie kan koeiendrijven! Doe je ook echt cutting met hem/haar? Wist niet dat appy's ook cowsense konden hebben.

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 10:35

heb trouwens ook je stukjes over trail gelezen, erg gaaf!

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:02

Wat een super leuke verhalen en foto's alllemaal!
Echt prachtig!
Ik heb zelf een jaarling appy dus moet nog even wachten voor ik met hem aan de bak mag.
Ik weet niet of ik westerns ga rijden met hem,maar ik vind het wel helemaal geweldig.
De mijne is half nederlands en half amerikaans gefokt.
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:58

**poing**

leuk stuitertje..hahahha

brees is helemaal niet eenkennig maar juist ene allermansvriendje..
heel lastig soms..want iederene vind m leuk ,als ik buiten rijd..en hij vind dus ook iedereen leuk.
soms doen we dus best lang over een gewoon rondje hobbelen...

hij is altyd vrolijk en werklustig,dus sjaggo issie ook nooit.
en op straat komen wij natuurlijk ook wel eens groot verkeer tegen,en als ik gewoon doe of ik het niet gezien heb...
voel ik wel dattie aanspand..majah..mam's zegt niks...dus dan loopt ie gewoon door...

die van mij heb dan weer ADHD... :s

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:20

westernjo schreef:
@ mayflower wat gaaf dat ie kan koeiendrijven! Doe je ook echt cutting met hem/haar? Wist niet dat appy's ook cowsense konden hebben.
Nee, ik doe geen cutting met hem. Alleen zo nu en dan teampenning en dan alleen hobbymatig ;) En ja hoor: (bijna) alle paarden kunnen cowsense hebben, ligt aan het karakter van het paard en niet zozeer aan het ras ;)

Bicci: super van je goede doel natuurlijk! Ben zelf ook donateur van Brooke, kan haast niet anders als paardenliefhebber :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:42

das waar may :))
btje paarden-eigenaar kent brooke toch?

en je mag ook brees helpen hoor...(zie mn onderschrift)

:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:13

die van mij is ook helemaa niet eenkenning
hij zoekt juist mensen en paarden op, wil met iedereen vriendjes zijn
Afbeelding
rechts is spatter en de appie links had hij nog nooit gezien
Afbeelding

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 14:10

@ abbysumo wat een gave foto! hij lijkt wel een beetje op mijn bijna 2-jarige :D Ik ga wel zeker western rijden met hem, kan echt niet meer terug naar dressuur haha

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:12

@spatter....
hey..dat hoofdstel van die linkse heb ik ook..voor mn western rijden en ook voor mn bosal..

alleen heb ik gewoon gebroken bustrensje...

Chewany

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:18

ook ik heb een NAS appie en we rijden western, ook wedstrijden en dat gaat eigenlijk best wel goed, vooral de pleasure vinden we erg leuk om te doen en we zijn er sinds zondag achter dat de In Hand onderdelen ook prima bevallen

ligt zowel aan de paard als aan de ruiter wat het beste bevalt en bij ons is dat western