hiphopje schreef:Maflingertje schreef:4 jaar geleden overgestapt en wil niet meer anders!
hoe lang duurt het voordat je hoofd ook overgestapt is van engels naar western![]()
Een maand of 3
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Wendy schreef:Bij mij is het niet altijd relaxed hoor...
Mijn paard heeft het qua lijf soms ook gewoon nodig om goed te buigen om mijn been, meer dan bij sommige mensen als gewenst wordt geacht. En ik rijd hem regelmatig met aanleuning. Dat moet eerst in orde zijn voordat je kunt gaan loslaten. En je moet altijd blijven kijken naar paard en ruiter: wat hebben zij nodig?
Het eindresultaat moet er relaxed uit zien, dat is helemaal waar. Maar als je denkt dat het altijd relaxed en ontspannen uit ziet, dan heb je denk ik wel een verkeerd beeld.

)
nu zo houden. hiphopje schreef:zijn hier ook ex-dressuurmiepen, die bezig zijn een engels paard tot westernpaard om te scholen??? Is dat niet extra moeilijk?
Ik denk ook niet dat je daar een tijdsbestek aan kunt hangen; ik rij vanaf mn 3e, en heb niet zoveel goede instructie gehad, vaak vanuit de visie 'een paard moeten weten dat je de baas bent en je moet werken, werken en nog es werken op dat paard...' Nou, dan duurt het echt wel langer dan 3 maanden voordat dat uit je systeem is hoor! Maar er is hoop; zodra je hiervan bewust bent geworden kan het gaan doorwerken op je onderbewuste en leer je het wel af!
) in draf lukte nog niet eens
. Ik ben dus echt een nitwit nog
dapperdier schreef:Voor mij was het ineens allemaal vreselijk logisch!
Dressuur snapte ik geen biet van en western wat klaar als een klontje
Nu denk ik ook dat ik nooit goed dresuur/engels les heb gehad, want door gewoon met de basis te beginnen snap ik nu ook de dresuur beter.
) en de omgang met het paard (nu is dat ook wel een tekort geweest aan mijn "engelse" lessen destijds. Maar dat zie je dan niet. Je gaat ervan uit dat je instructeur toen, weet waar hij of zij het over heeft). Ik ben nu ook begonnen met de klassieke rijkunst en zoals Elcid al zegt, daar kan je heel makkelijk op overstappen, mits de juiste basis aanwezig is. Ben net gisteren terug gekomen van een weekje Spanje bij de fam Dysli en heb weer een hoop bij geleerd! (hoe is het met je knie elcid? Jammer dat je er niet bij was, maar ik begrijp dat je binnenkort weer gaat!)
. Met de knie gaat het matig, maar ik kan nu wel ca. 1 uurtje per dag rijden.

) ruzie uit de wereld, en kunnen we gewoon weer met elkaar rijden zonder dat meneer pontificaal zijn kop in de lucht steekt van de groetjes, nu niet. Ik verlies mijn geduld (
ik weet het ) niet meer (zo vaak *kuch*), waardoor het rijden natuurlijk ook leuker word voor beiden!
.
).