Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

eevita schreef:negen van de tien stallen in de randstad heeft geen weiland. Helaas helaas!!
Niet alleen madepolder dus, maar ik noem er zo nog drie hier rondom den haag. Er is hier gewoonweg geen land voor de meeste manege / trainingspaarden.
Daar kan madepolder ook niets aan doen.
(of van de verzekering terugkrijgen, anders kan je geen nieuw paard kopen
)
rapido schreef:Er lopen anders wel goede trainers die hoog in de sport aan de top mee draaien!! die zullen toch echt wel weten waar ze mee bezig zijn lijkt mij als je paarden die prestaties kunnen leveren. Gelukkig is er genoeg keus voor diegene die zn paard graag buiten wilt houden. Ieder zn ding toch!?
rapido schreef:Er lopen anders wel goede trainers die hoog in de sport aan de top mee draaien!! die zullen toch echt wel weten waar ze mee bezig zijn lijkt mij als je paarden die prestaties kunnen leveren.
Sonja schreef:Dit is dus net zoveel vooroordeel , als dat er over "hobbytutjes" zijn. Voor enkele sportpaarden is dat (tijdelijk) zo, voor heel veel sportpaarden gelukkig niet. Ik denk dat je heel veel sportpaard-eigenaren hier tekort me doet.rapido schreef:Betekent dat dat in het kader van prestaties neerzetten alles geoorloofd is?
Dat het dus bv niet uitmaakt als een paard bv binnen twee jaar volledig naar de maan gereden is, of omdat het een "sportpaard" is het 23 uur per dag naar 3 dichte muren en 1 kant tralies mag staren?
Sonja schreef:Bassie is anders al 14!rapido schreef:Er lopen anders wel goede trainers die hoog in de sport aan de top mee draaien!! die zullen toch echt wel weten waar ze mee bezig zijn lijkt mij als je paarden die prestaties kunnen leveren.
Betekent dat dat in het kader van prestaties neerzetten alles geoorloofd is?
Dat het dus bv niet uitmaakt als een paard bv binnen twee jaar volledig naar de maan gereden is, of omdat het een "sportpaard" is het 23 uur per dag naar 3 dichte muren en 1 kant tralies mag staren?
Ik ben denk ik teveel hobbytutje om dat aan te kunnen zien.
*haalt schouders op en geniet verder van hobbytutje zijn*
Waarom denk je dat ik altijd zo geniet van bv jullie eigen FF los op de foto? Godzijdank zijn er ook nog sportpaarden met eigenaren die wél aan het welzijn van hun paard denken.
, en die tóch een prima boterhammetje kunnen eten.
Ik hoop er binnenkort dus op terug te mogen komen. Vooral voor alle paarden daar. Sonja schreef:O er zijn ook bejaarden die hele dagen godverlaten achter hun geraniums moeten zitten of de hele dag op bed liggen omdat er geen hond naar ze omkijkt, die elke dag tafeltje-dekje krijgen en die gezond 100 worden. Maar of hun leven leuk is...
Je ziet mij nergens schrijven dat ik het over ALLE trainers heb VanesWaarom denk je dat ik altijd zo geniet van bv jullie eigen FF los op de foto? Godzijdank zijn er ook nog sportpaarden met eigenaren die wél aan het welzijn van hun paard denken.
Overigens ken ik ze ook hoor, die pro's die het op een heel vriendelijke manier doen, die met paarden op 'hoge' leeftijd nog steeds prima kunnen presteren, die niet op kleuters rijden, hun paarden sociaal contact en weidegang gunnen, niet flossen, geen sponsjes nodig hebben na het rijden om het paard plaatselijk af te sponsen, en die tóch een prima boterhammetje kunnen eten.
Het HOEFT niet op een paardonvriendelijke manier als je wilt presteren. Het KAN.
Maar vooruit, het ging hier specifiek over Madepolder. Ik zal er op korte termijn binnenlopen en dan ook eerlijk terugkoppelen als ik blij verrast benIk hoop er binnenkort dus op terug te mogen komen. Vooral voor alle paarden daar.