Dat is toch hardstikke heet?!
Maar hoe dan ook, ik snap wat je ongeveer bedoeld geloof ik. Ik blijf het wel wat eng vinden om ook werkelijk te gaan proberen te sliden daarmee hoor!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dat is toch hardstikke heet?!
De meeste mensen die dus (willen) verlijmen, doen dat omdat ze tegen het nagelen zijn, lijkt me? Dus tegen het beschadigen van de hoef? Dan vind ik het uitdrogen van de hoef met al dan niet een verfbrander en spiritus een grotere aanslag voor een hoef als een paar (vakkundig in de witte lijn geslagen) nagels
SusanW schreef:Een verfbrander is niet nodig (Föhn voldoet ook) en ook spiritus heb je niet nodig; water en een stevige borstel doen ook wonderen.Hopelijk begrijp ik het goedDe meeste mensen die dus (willen) verlijmen, doen dat omdat ze tegen het nagelen zijn, lijkt me? Dus tegen het beschadigen van de hoef? Dan vind ik het uitdrogen van de hoef met al dan niet een verfbrander en spiritus een grotere aanslag voor een hoef als een paar (vakkundig in de witte lijn geslagen) nagels

DubbelDun schreef:Ik ga liever voor de optie: acetyleen/zuurstofbrander.........maar dan wel met een klein pitje hoor@MissPK: een gewone föhn doet het ook goed hoor
Ik mot toch ook wat verdienen!
MSQuincyTE schreef:De plak ijzers zijn bedoeld voor therapeutisch beslag, dat heb ik namelijk vandaag aan mijn hoefsmid gevraagt of je daar dus ook slidding stops mee kunt maken, nee dus dat kunnen ze niet verdragen
MissPK schreef:Juist doordat het hoefmechanisme blijkbaar beter blijft werken zou ik eerder kiezen voor lijmen. Imo ook minder schade aan de hoef dan nagelen en dat ze korter blijven zitten is een feit maar juist omdat we het over slidings heb hier vind ik dat prima. Die zou ik er ook liever niet te lang onder hebben en idd alleen voor en tijdens een wedstrijd...het lijkt me tot nu toe wel een redelijke oplossing maar twijfel idd wel of ze de druk aan kunnen van een echte slidingstop..en of ik dat risico zou willen nemen weet ik nog niet
DD een fohn lijkt me idd ook wel een betere optie dan
Dit soort kunstof plakijzers lijken mij ook gemakkelijk voor wanneer er wedstrijden gereden worden, maar ook ik vraag me af of zo'n ijzer de druk van een slidingstop houd. Iemand die er ervaring mee heeft? SusanW schreef:Maar jij hebt dus een spuitijzer gebruikt? Dat is toch wat anders als een kunstof 'ijzer' en die eronder lijmen? of zie ik dat verkeerd? Het lijkt mij dat een spuitijzer steviger is/zit dan een gelijmd (kunstof) ijzer?
SusanW schreef:MissPK ik denk niet dat je meer hoefmechanisme hebt met (kunststof) gelijmd beslag, dan met traditioneel beslag, maar wel dat het minder goed tegen de frictie kan.
Mijn ervaring met nagelen is trouwens wel dat er wel ruimte is voor 'werken' idd. en gelukkig nooit last gehad van infecties
maar het zou zomaar kunnen dat de kans wel groter is!
) waardoor je meer lijm kunt toevoegen.