). Ben eigenlijk wel benieuwd of ergens geregistreerd is hoeveel quarters (en paints en appies) er nu in Nederland zijn?? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Ben eigenlijk wel benieuwd of ergens geregistreerd is hoeveel quarters (en paints en appies) er nu in Nederland zijn??
Rijd soms de appa en die is redelijk vlot
BuddysMom schreef:Lise81 schreef:Ben wel benieuwd waardoor jij denkt hoe dat komt. Voor welke discipline fok jij paarden?
Reining.
Ik vind gewoonweg dat de QH sneller is in die gebied dan Appaloosa's.
. Mijn apje is ook bloedsnel hoor, gaat soms voluit op de cirkels en rechte lijnen en alles onder controle
, nu nog een beetje meer oefenen en dan maar eens proberen een wedstrijdje te starten.
Wel, volgens mij zitten er niet veel Amerikaanse hier op Bokt, dus dan maar vragen wie er QH's hebben in Nederland he!
Spikers schreef:er zitten hier genoeg mensen met Quarterhorses maar ook andere western gereden paarden.
Waratje schreef:Spikers schreef:er zitten hier genoeg mensen met Quarterhorses maar ook andere western gereden paarden.
Uhm, wij hebben een Quarter, maar hij wordt absoluut niet western gereden![]()
Maar goed, het ging ons absoluut niet om het ras, maar om dat specifieke paard.
Ik hoor bij die 29.911 van de Duitse statestieken
wat een aantal zeg hier in Dld.
KarinG schreef:Voor wie van cijfers houdt:
Als je de AQHA site doorspit dan vind je onder Statistics dat er in 2007 in Nederland 3133 geregistreerde Quarter Horses waren en dat dat er 171 meer waren dan het jaar ervoor. Verder werden er 215 nieuwe Quarter horses geregistreerd en dat waren 29 minder registraties dan in 2006.
De cijfers voor 2008 staan er nog niet op.
Belgie had er vorig jaar 3032, Duitsland 29.911, Gr Brit. 2530, Italie 20.194, Oosternrijk 3576, Zweden 2286, Zwitserland 2218
Grand Total: 3.218.133 Quarter Horses!
[/edit]
een palomino quarter ruin uit 2006.