[WN] Springen met westernzadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chawi

Re: Springen met westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 16:10

Ik heb met mijn vorige paardje, een criollo, tot 80 cm met een westernzadel gesprongen. Aangezien het echt een springles was (stond toen op een manege gestald met hem) heb ik later een veelzijdigheidszadel geleend voor de springlessen...Ging toch echt een stuk makkelijker Haha!.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 18:53

Ik wil zeker geen echte springtraining rijden met het westernzadel maar gewoon wat sprongetjes nemen...
superpony: Wat is dan precies het verschil tussen springen en een sprongetje maken??

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:36

Ik vind het een groot verschil of je echt regelmatig echte springtarining wil gaan doen of eens een sprongetje oefent en dan enkele sprongetjes neemt, dus ook niet teveel.

Voor het echte springen zou ik het ook niet doen, maar als je gewoon eens enkele sprongetjes neemt kan het laag wel. Maar nogmaals ligt ook aan het talent van paard en ruiter qua springen.

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:34

superpony: Oké, dankjewel voor je uitleg.. Nu snap ik je..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:01

Idd voor af en toe een sprongetje moet het wel gaan, maar vor echte springtrainingen is het wat onhandig en biedt het ook weinig steun...
Heb zelf ook weleens gesprongen met een westernzadel en op iets minder fijne wijze kennis gemaakt met de zadelknop toen paardlief een gekke sprong na maakte Haha!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:03

Kan hoor, heb ik zelf ook gedaan met een Haflinger, denk zelfs wel hoger als 50 cm. (geen meter oid hoor !!)
Maar dan wel voor soms een sprongetje, als je echt wedstrijdjes wilt doen, en het vaak wilt gaan doen, zou ik het niet doen.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:48

Het kan wel.. Maar je kunt niet echt een goede houding nemen..
Die knop doet ut um...
Maar ik heb het wel eens gedaan...