[WN] quarters en hoef problemen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: quarters en hoef problemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 06:48

Dunne staarten whahahahahaha..... volgens mij is ze in de war met appies _o-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:11

Die van mij hebben en dunne voorlok, hoe vertaalt zich dat in hoefproblemen... ??

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:27

die van mij heeft een dunne staartaanzet maar verder een enorm volle staart ??? en die manen willen maar niet groeien, misschien toch maar vaker hoefvet gebruiken?

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:45

Mijn heeft ook een dunne voorpluk maar wel een volle staart, tricky Lachen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:03

ja die van mij heeft een dunne voorlok, een dunne staartaanzet en een volle staart en dus slechte hoeven, die van die kennis van me precies hetzelfde en haar hoefsmid had dit dus vaker gezien..ik vond het ook niet helemaal verklaarbaar maar ja, voor het zelfde geld zit er een verklaring onder (ik ben dus slechts de boodschapper, hè, don't shoot me Haha! Knipoog Huilen van het lachen

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 14:23

Leuk al de reacties maar je ziet maar weer hoe de fabeltjes in de wereld geholpen worden en de mens vaak goed van vertrouwen is om iemand die er in zijns ogen ,,verstand,, van heeft te geloven! Knipoog

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:14

Haha! Haha! Rose heeft veel staart en veel manen, maar weinig hoef...

Misschien moet Marcel haar staart en manen maar eens bekappen...... Knipoog Clown

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:17

maar voor iemand met verstand van diergeneeskunde vind ik het erg gevaarlijk om uitspraken te doen die niet echt zijn onderzocht.
ik zou veranderen van hoefsmid Haha!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:26

Ojee..........vóór is m'n haar al weg en inderdaad......achter is bohoorlijk dun! Nagelbijten / Gniffelen Nu komt het ergste; ik heb ook platvoeten....dus de stelling klopt helemaal! Bloos!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:43

Kunnen we jou even uitlenen voor medisch onderzoek pk? Lachen

taris2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:58

ik heb eigenlijk nergens last van met mijn paard. op tijd bekappen, goede hoefsmid. is denk ik belangrijk.
hij heeft nu wel een hoefzweer, maar dat soort dingen kunnen met elk soort paard gebeuren.
je moet gewoon goed opletten als je een paardje gaat kopen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:20

piggeljay schreef:
maar voor iemand met verstand van diergeneeskunde vind ik het erg gevaarlijk om uitspraken te doen die niet echt zijn onderzocht.
ik zou veranderen van hoefsmid Haha!

ik hoop toch niet dat je mij bedoelt want ik heb het alsmaar over een kennis en die heeft niks met diergeneeskunde...

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:23

Die hoefsmid heeft wellicht opgemerkt dat slechte hoeven vaker voorkomt bij quarters met een dunne staartaanzet dan bij een dikke staartaanzet. Het kan toeval zijn, maar het kan ook dat deze zaken verband met elkaar houden. Observaties van vakmensen kunnen als hypothese dienen bij wetenschappelijk onderzoek. Als je dan 1000 quarters neemt en je registreert de dikte van de staart aanzet en de kwaliteit van de hoeven kan je hier correlaties over berekenen. Aspirant kopers kunnen dan met nieuwe kennis hun voordeel doen. Niet iets om lacherig over te doen, maar juist boeiend, toch?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 16:43

Ik was ook aspirant koper en de fokster wist mij te vertellen dat het dus vaak voorkomt bij quarters dat ze dunne zolen hebben nadat de merrie die ik van haar wilde kopen was afgekeurd omdat ze niet rad liep op het harde! Er werd toen gezegd dat ze met ijzers onder wel goed gekeurd zou worden. Ik heb er vanaf gezien en ben nu een blije eigenares van een andere merrie met harde (blote) voeten. maar moet eerlijk zeggen dat ik wel in twijfel was gebracht door haar overtuigende verhaal over de dunne zolen bij een quarter.