Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Romkabouter schreef:Wordt lastig als je in het midden van de arena in een bepaalde galop aan wilt springen. (in bv een horsemanship)
corine1981 schreef:Hmmm, een lange kus voor rechtsom en een korte klapzoen voor links
) de grootste moeite had om het paard in de juiste galop te krijgen. Nu had hij volgens de intructrice hier de laatste tijd ook wel een handje van... heb ik weer
.

Romkabouter schreef:_Sammie_ schreef:Laat je je paard niet actief aanspringen in galop, wordt je paard vaak lang, gaat hij niet weg vanuit het achterbeen en springen ze niet altijd mooi door.
Dat snap ik, maar ik zou niet weten waarom je daarvoor je binnenbeen ook perse nodig hebt
elmo_browny schreef:ik heb altijd geleert, binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel.

elmo_browny schreef:nee, ik rijd gewoon in een manege les
_Sammie_ schreef:Als jij een hoek of volte rijdt, en je wil het binnenachterbeen actiever hebben, doe jij dat ook met je buitenbeen?
Miss_Montana schreef:@Hannahfrouk: Ik denk niet dat dé manier er is. Iedereen leert het zijn of haar paard anders aan en heeft een andere voorbereiding om de galop op te pakken.
kan ik me hier stap voor stap in vindne (incl buitenbeen) , en is er volgens mij ook geen verschil met de dressuurmatige aanpak. Lielle schreef:even afgezien van het kusjekan ik me hier stap voor stap in vindne (incl buitenbeen) , en is er volgens mij ook geen verschil met de dressuurmatige aanpak.
Alleen die binnenstelling waardoor de schouder 'los' komt snap ik dus echt niet. Ik vraag juist wat contrastelling (of ik houd ze iig recht) omdat je IMO op die manier juist de binnenschouder ruimte geeft. Ook bij het aanleren van een wissel zal ik eerder de ' oude' stelling bewaren tot na de wissel.
Ik weet trouwens wel zeker dat mijn ervaren dressuur/crosspaard idd aan een losse teugel kan aanspringen op alleen buitenbeen (en zonder kusje, die blijf ik geweldig vinden) , dus het eindresultaat is hetzelfde.
).
!!!