[WN] Eh.. hoe zit dat met t klittenbandje bij staartzak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 07:56

Ik heb een 3-delig ding, dat bevalt me beter dan een enkele tube. Ik maak wel eerst 3 vlechten in de staart, dan blijft het hele zaakje nog beter zitten. 1 vlecht per 'tube' en het kan er weer een week tegenaan. Ik heb spul van de kapper dat ik in de staart doe Lachen Ik ben met een plukje haar naar de kapper geweest en ik heb advies gevraagd. Nu zit er altijd spul in van L'oreal voor afro haar. Dit blijft er een hele week inzitten en het is zacht!!! Net mensenhaar.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 08:01

Hahaha,
en dan zit ik altijd te lachen om de dressuurmutsen *LOL*
Jullie zijn echt veeeeel erger!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 08:48

Sjuimpje schreef:
Hahaha,
en dan zit ik altijd te lachen om de dressuurmutsen *LOL*
Jullie zijn echt veeeeel erger!

Dat kan haast niet..... Haha!

En ik ken een gemengde stal (western en dressuur) waar ook de paarden van de dressuurruiters met staartzakken rondlopen (beschaafd en onopvallend in donkerblauw en zwart, maar een staartzak)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 08:53

Mijn dressuur ( Verward ) paarden staan de hele dag buiten, ook in de blub. Verder komen ze regelmatig in het bos, rond deze tijd ook blub...
En ook de bak is nu blub......
Maar af en toe een paar spuitjes antiklit en als er grote korsten in hangen haal ik er even de waterspuit over en klaar.
Voor het rijden schud ik een paar keer en over het algemeen schud ik het grootste deel aan strootjes eruit, even met de haarborstel erdoor en dan het is helemaal picobello!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 10:55

Cassidy, beige wordt snel vies zeker? Maar het is echt een Buddels-kleur Haha! Zijn zweetdeken is ook in bruin met beige, en mijn Buddy-jas ook Haha! Zelfs mijn pet heb ik in het beige *LOL* Ik heb van Bud bijna alles in bruin en beige...kan ik dan beter donkerbruin nemen of heeft het een andere reden dat beige niet geschikt is? Lachen

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 11:34

Je wilt dan vast ook nog wel een beige keycord!!! Haha!

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 11:36

Freckles schreef:
Ja ja Jos zo krijgen ze weer een paar kilometertjes meer met drie staartzakken alleen even een stukje elastiek en klitteband er aan maken en klaar is je vlechtstaartzak Pling

Ja, maar dan zie je het opschrift niet meer!!! Of je moet heel erg vakkundig en precies gaan vlechten en dat zie ik mezelf nog niet zo snel doen...
Dat je net precies onder elkaar nog 'Dutch Team Kebo' krijgt Knipoog Als het je lukt, heb je wel bekijks!!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:15

Hoe lang kan je zo'n staartzak laten zitten? En jullie rijden er ook mee? Hoe zit dat dan met zijn evenwicht?

Enne ik wil er ook wel eentje, wie heeft er nog eentje over?
Mooi bordeauxrood!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:23

XoNo, als je een beige zak neemt wordt hij inderdaad snel vies.

EN ik laat de zak zo'n week zitten, daarna vlecht ik opnieuw en gaat er weer een zak om. Ik heb er meerdere, dus leuk om af te wisselen, en dan kan er een ander om als er weer eentje de was in moet. Dus XoNo, als jij je beige staartzak wast (en die moet dan vaak gewassen worden) dan staat hij weer zonder, en wordt die witte staart alsnog geel omdat hij eroverheen piest.

En ik rij ook met de staartzak..geen probleem. In de zomer is hij wat minder handig i.v.m. de vliegen, Maar je kunt er ook een kwastje aan de onderkant maken, dat helpt om de vliegen te verjagen....

En voor de merries met veulens: een staartzak beschermd tegen aanvreten van de staart door het veulen. Bij een merrie met een jong veulen zou ik niet vlechten en geen staartzak indoen, want het zijn best wel petsen die de merrie met vlecht/staartzak kan uitdelen...

Henriette (hier op bokt ook Henriette) maakt staartzakken op bestelling, ook in bordeaux. Stuur haar anders een PB als je er eentje wilt hebben!

Ik wil er eentje met een zebrastreep....of koeievlekken *LOL*

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:34

Hebben jullie ook bijpassende bandages en pads? }> Knipoog

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:49

Oeps Sjuim, ze zijn hier inderdaad veel erger dan wij.......die van ons hoeven die zooi maar een uurtje aan, als we ermee gaan rijden. Haha!
Na dat uur mag al die rommel er tenminste weer af. Haha!

Och en een beetje vuile staart? Nou en? Even afspoelen of voor een wedstrijd extra wassen en hij is weer picobello!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:01

Trudy, het verkleuren van de staart door bijvoorbeeld urine vind ik niet eens zo'n punt Lachen Wat fabienne zegt, even voor een wedstrijd oid wassen en hupsakeetje Lachen Het gaat mij er vooral om dat ik dagelijks erg veel aandacht aan de staart moet besteden omdat het vol zit met zaagsel. Scheve mond Ik moet het dus vrij regelmatig borstelen, en zoveel staart heeft hij al niet (ik blijf er dus het liefst zo veel mogelijk af).

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:22

Ik heb ze met koeienprint!! Ik laat het ook rustig een week zitten. Ik vind die 3 tube dingen persoonlijk wat prettiger met rijden.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:23

Cornelie, waarom? Haha! Blijft het beter zitten of iets anders?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:28

Ik vind zelf dat het beter blijft zitten en het flappert niet zo alle kanten op. Met een '1-tube' staartzak zit het wat slordiger en zakt het sneller uit. Met een '3 tube' kan je er rustig 2 weken mee rondcrossen voordat e.e.a. gaat uitzakken etc. Althans, dit zijn mijn ervaringen Lachen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:36

Op die manier Lachen Ach, ik ben niet van plan om ermee te gaan rijden...misschien ook wel, maar dat zien wel allemaal nog wel Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:09

XoNo schreef:
Trudy, het verkleuren van de staart door bijvoorbeeld urine vind ik niet eens zo'n punt Lachen Wat fabienne zegt, even voor een wedstrijd oid wassen en hupsakeetje Lachen Het gaat mij er vooral om dat ik dagelijks erg veel aandacht aan de staart moet besteden omdat het vol zit met zaagsel. Scheve mond Ik moet het dus vrij regelmatig borstelen, en zoveel staart heeft hij al niet (ik blijf er dus het liefst zo veel mogelijk af).

Zaagsel rommelt er vanzelf wel uit...Lips are sealed...Gelukkig heeft dat bij de western geen bijbetekenis (stro in de staart in de dressuur levert wel eens opmerkingen op of je paard te koop staat)

En een gele staart wordt niet wit door even voor een wedstrijd te wassen.
Dat kan straks nog wat worden met Glory...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:15

Ik heb inmiddels een staartzak besteld bij onze moddie Haha! Helblauw Cool
Tuurlijk, zaagsel schudt er wel uit, maar ik denk dat An en Henk er niet blij mee zijn als hun bak binnen de korste keren is aangevuld met een laagje zaagsel. Bovendien vind ik het zelf geen gezicht
Bud heeft trouwens ook sorrel door zijn staart, dat camoufleert Schijnheilig

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:18

Lang leve de buitenbak, zaagsel word meteen weggewaaid Haha!

Helaas heb je dan wel te maken met de regen, hagel en sneeuw.

En HELblauw XoNo? Bedoel je echt BABYBLAUW?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:27

Zoiets, maar dan 'sprekender' blauw
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:30

Vind ik wel een mooi kleurtje
Iets feller dan dat, toch? Haha!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:30

Cassidy"]
[quote="dapperdier schreef:
Zo'n vlechtstaartzak...slaat dat niet de plank een beetje mis? Ik dacht dat een staartzak ervoor was om de staart schoon te houden zonder dat er een vlecht in zit, want met een vlecht loopt je het gevaar dat hij erop gaat staan en zijn staart eruit trekt...... Bij een losse staart zou dat alleen een haarpluk zijn.

Nee hoor, een complete vlecht is er niet/erg moeilijk uit te trekken. Je kunt er als mens met je gewicht aan hangen. Hetzelfde gebeurt er bij de circusact waar een dame met lang haar aan haar haar wordt omhoog gehesen (ik weet niet of je weet wat ik bedoel. Als de druk per haar gelijk is, trek je er geen haren uit. Bij de plukken zijn het kleine stukjes staart die meer gewicht krijgen dan de rest, en daarom laten ze los.
De vlechtstaartzak zorgt er ook voor dat de strengen van de vlecht niet tegen elkaar kunnen schuren en zo de haren afbreken. Daarom geven sommigen de voorkeur aan een driedelige zak...

En je bent knap als je een staart zonder vlecht in de zak kunt proppen. En waar had je de zak dan aan vast willen maken?
[/quote]

Dat klinkt redelijk logisch moet ik zeggen... Ik kan Blizz zijn staart niet schoon houden en doe er eigelijk gewoon maar niets aan dan... *zucht* Hij heeft een prachtige staart, heel dik en lang, maar dus ook zwaar. Zou een staartzak echt een oplossing zijn???

Dit is zijn schone staart ( met een hele niet stoere vlecht erin)
Afbeelding

Dit doe ik soms... maar de volgende dag vind ik de bandage in zijn stal terug ( een gedeelte van zijn staart zit dan in een vlecht) Bovendien krijgt hij dan een rare kronkel erin.
Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:33

Zo'n staartzak is dan zeker een optie
Hij heeft wel een erg dikke staart Haha! Je zou bijna denken dat ze de standaard zakken moeten aanpassen *LOL*

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:44

Ik denk dat ik er ook maar eentje neem, maar mijn paard kan 's nachts ook de wei op, kan dit problemen geven?

Enne, volgens mij moet ik een smal staartzakje hebben, Rachel heeft niet zo'n mooie volle staart.. Ben jaloers op Blizz zijn staart!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 14:46

Ik denk dat jouw Blizz een staartzak op maat nodig heeft Haha! Gelukkig is er een Bokker die ze maakt (Henriette)

=^.,.^=