Als dat niet het geval is, zou ik het gewoon blijven proberen zoals hierboven al gesuggeerd werd. Ik zou persoonlijk de schouders voor de achterhand plaatsen, omdat de achterhand de balans moet zijn/worden (je zei dat het nog een jong paardje was
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
BitchyWitchy schreef:Tijdens het aanspringen klein tikje met de zweep op de buitenschouder
.
BitchyWitchy schreef:Ik doe het juist wel, omdat het bij mijn paard wel werkt........
Mijn paard is nog jong, moet nog veel leren, en ik heb een aantal van bovenstaande dingen geprobeerd. Die werken dus niet, tenminste niet bij mijn paard....
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden
des te beter dan voor haar
.
maar in de juiste galop zouden we nog niet zitten
.
). XoNo schreef:Maar kun je ook even uitleggen wat de rijtechnische onderbouwing is van een tik tegen de buitenschouder?
Bolieke schreef:Ik veronderstel dat je deze vraag aan BitchyWitchy stelt?
XoNo schreef:Maar kun je ook even uitleggen wat de rijtechnische onderbouwing is van een tik tegen de buitenschouder?
Voordat ik mijn uitleg ga geven en mijn instructrice het anders bedoeld
Heb er namelijk niet naar gevraagd. Het werkt en daar ging het mij op dat moment even om

(mbt onderschrift
)
BitchyWitchy schreef:Thanks(mbt onderschrift
)
Is goed, heb maandag weer les en zal eens even de preciese technische uitleg vragen
chery schreef:BitchyWitchy schreef:Thanks(mbt onderschrift
)
Is goed, heb maandag weer les en zal eens even de preciese technische uitleg vragen
Heel off topic.....
He, daar is Martina!!!!
Hier Sharon van voorheen wildervank.....
Wat leuk je hier te vinden!!!!
sjuutje schreef:Mijn paard springt sinds ongeveer 1,5 maand ineens rechts aan in de galop terwijl we linksom gaan..
Mijn instructie gooit het op disbalans omdat hij nog jong is.
sjuutje schreef:Hij doet het alleen ook aan de longe, zelfs als ik hem bijzet met wat stelling naar binnen.

sjuutje schreef:Zover zijn we nog niet maar heb ik gisteravond wel geprobeerd. Weet niet of dat travers heet want ik ken die engelse benamingen niet voor oefeningen. Het paard moet dan op 2 of 3 hoefslagen lopen waarbij hij met de voorkant op de buitenhoefslag loopt en de achterhand op de binnenhoefslag, zoiets...
Ik heb ook nog wat wijken voor het been gedaan om hem wat rechterop te krijgen, hij vindt het in cirkels namelijk erg makkelijk om "plat door de bocht" te gaan in galop.... ook dat wijst meestal op een onbalans probleem.
Romkabouter schreef:Laat haar niet tegen je binnenbeen aan vallen daarin en zorg dat je zelf goed vooruit kijkt en niet naar het binnen voorbeen (dit laatste doel verreweg de meeste mensen als het fout gaat dus let daar op! Misschien ben je het niet eens van jezelf bewust)

Sonja schreef:Apart
Nog nooit van gehoord. Zo leer je nog eens wat op een regenachtige doordeweekse woensdag.
sjuutje schreef:Ik dacht, ik meld het toch nog even;
2 weken terug is mijn paard behandeld door de osteopaath, eigenlijk vooral voor de controle en nu blijkt dat hij toch iets niet goed had in zijn rug/lendenen. Dat verklaarde ook het verkeerde en gehaaste aanspringen! Het is nu weer zoals vanouds, beide kanten weer makkelijk om en netjes zonder geren en gevlieg! Perfect dus!