[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:43

Heb ook even gespiekt.. Fijne stal zeg! :j

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:47

Ja superfijne stal :j
Genoeg trainers ook :D Ik vergeet altijd een les af te spreken maar vaak zijn ze er toch wel dus kan je het ter plekke doen.
Er is ook een solarium, dus als ze hard gewerkt hebben even lekker onder de douche en onder het solarium :) En zelf erbij gaan staan natuurlijk! Lekker voor de spieren haha.

Afbeelding

Ohja ik weet dat die touwen eigenlijk niet zo horen maar meneertje gaat wel eens hangen als je ze gewoon aan de zijkanten van z'n halster vast maakt, dus z'n eigenaresse heeft liever dat ik het zo doe :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:48

Oh!!! Dat lijkt mij heerlijk!!!
Dat halster heb ik ook. :D

Afbeelding

Warboel

Re: [Centraal]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:52

Die is nog mooi schoon _O- Wat een klein koppie heeft Woody trouwens!

Ik heb een heel vet spijkerstof halster, maar vind het een beetje raar om die mee te nemen aangezien z'n eigenaresse echt vet veel halsters heeft :') Nouja, misschien als ik 'm wat langer doe. Denk wel dat het hem heel erg gaaf staat.
Deze is dat, hier nog op m'n vorige verzorgpoown!
Afbeelding

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:52

Ahh paardje staat heerlijk te genieten.. Professionele stal! Fijn dat er eentje bij je in de buurt zit..

Zijn het ook relaxte mensen op stal? :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:57

Ja hele aardige mensen!
Soms is het wel een beetje awkward hoor. Het is allemaal best wel hoog niveau wat er rijdt...
Fritz z'n eigenaresse rijdt ook wedstrijden en ook niet geheel onverdienstelijk..
En ik zit enorm te kloten af en toe :') Dus soms moeten ze daar wel een beetje om lachen. Fritz is echt een clown ook en probeert mij echt enorm uit. Hij houdt er echt van om mijn been tegen de bakrand te pletten! Maar dat doet hij bij z'n eigenaresse ook vaak gelukkig haha.
Maargoed we gaan best wel vooruit! Vind het soms ook heel lastig om met al die trainers te rijden. De eerste keer dat ik 'm echt alleen reed was ik net 10 minuten bezig toen Peggy de Kraa de bak in kwam met haar paard.
En ik... ik dacht... Ik kan echt niet rijden _O-

Maar iedereen is super behulpzaam. Toen Fritz van de week z'n ijzers los had kwamen er ook een paar even naar kijken, ik heb nog nooit een paard met ijzers verzorgd dus ik wist niet zo goed wat ik ermee moest.
En laatst was liep hij niet helemaal zuiver, dan helpen ze ook goed. En als ik iets niet weet vinden ze ook niks raar ofzo!
Degene van wie de stal is ken ik al wel heel erg lang, want die reed vroeger bij mij op de manege. Dus dat is ook wel fijn :)
Ik ben namelijk enorm verlegen haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:10

Dat halster is gaaf!!! :oo
Zou Woody ook vast goed staan.
En zijn hoofd lijkt kleiner dan het is hoor. :=

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:18

Hahaha ja dat herken ik wel.. Maar dan denk ik ach; iedereen is ooit een keer begonnen haha
Fijn dat ze je zo goed helpen als er iets is :)

Vind het altijd fijn als er een goede sfeer op stal hangt, niet zo'n sfeer waar sommige achter je rug om praten of 'arrogant' kijkt en nooit gedag zegt..
Heb ik bij 1 stal gehad, iedereen praatte over elkaar. Daar was ik snel weer weg
Laatst bijgewerkt door Cowgirl_K op 10-05-14 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:18

Ik zie zowat nooit iemand op stal dus of ik dan van sfeer kan spreken... :+

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:19

Hahaha ja dan ben je zelf de sfeermaker.. Kan ook gezellig zijn!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:22

Ik vind het erg jammer dat ik bijna nooit iemand zie...het is een kleine stal en er zijn een handvol paarden die nooit meer gereden worden. Eigenaren komen dan vaak tegen binnen zet tijd om de stal te doen en voer klaar te zetten. Heb sinds oktober 1x met iemand in de bak gereden. :+ Ik kom doordweeks om 10.00 en dan is er eigenlijk nooit iemand. In het weekend ga ik vaak in de middag maar dan zijn ze al buiten aan het rijden ofzo. En ik ben de enige westernruiter...

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:27

Ja dat maakt het wel saai inderdaad. Zou leuker zijn als je iemand hebt waar je mee kan rijden/trainen.
Hoeft natuurlijk ook niet elke dag, maar paar keer per maand zou wel leuk zijn.
Maar je vind het nog niet zo ongezellig dat je een andere stal zou willen zoeken? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:33

Woody is mijn paard niet. -O-
De moeder van de eigenaresse betaald de stal maar omdat ze er zelf niets mee heeft en doet wil ze hem niet op een stal van 300 euro zetten. Dit is half pension en dus vrij goedkoop. Hij staat overdag in zijn eigen weitje en er is een mega buitenbak. Meer niet. Ik zou hem graag ergens anders stallen maar dat gaat helaas dus niet. Er is ook niet echt een bos om in te rijden ofzo. Met 45 min stappen ben ik er door. :\

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:39

Ohh sorry dat wist ik niet.. Klinkt niet echt super dan nee!
Ik rij regelmatig buiten, dat is nog geen half uur stappen.. En dat vind ik al lang haha

Is wel heel relaxed als je zo iets in de buurt hebt, elke dag in de bak wordt ook zo saai..

Waarom doet de eigenaresse niets met Woody? :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:47

Woody staat op de naam van mijn bazin. (ik werk voor een schoonmaakbedrijf) De dochter van mijn bazin rijdt Woody en mag hem zien als haar eigen paard. Ik rij hem 2/3 keer per week bij. Zelf rijdt/longeert/gooit los ze de overige dagen. Dus ze doet er wel wat mee. :j

Elke keer in de bak is ook niet leuk, ik heb nu wel huiswerk en durf weer te galopperen dus ik rij gelukkig nu weer vaker. Als het weer mooi is of iig droog met weinig wind doe ik het rondje bos wel eens tussendoor maar het is altijd hetzelfde...er is verder geen natuurgebied of wat in de buurt om te rijden.

En hij is niet te laden en dan nog hebben we geen trailer/auto/chauffeur. -O-

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:57

Oohh jaa op zo'n manier.. Ik snap m!

Fijn, goed dat je weer durft te galopperen. Haha ja de rondjes ken je op een gegeven moment wel.
Ooit een ongeluk gehad met laden? Of woody heeft er gewoon een afkeer tegen?
Anders kon je indd nog een keer ergens heen, voor de afwisseling. Als iemand met de trailer kan rijden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:06

Ik ben juist altijd blij met bakwerk... Ik hoef niet zo nodig naar buiten. Gelukkig maar, hier zijn niet echt uitrijmogelijkheden.
Af en toe een ritje vind ik leuk maar dan ga ik net zo lief naar de Mill Ranch ofzo voor een lekkere lange buitenrit :D

Fijn dat je weer durft te galopperen Bella, las je topic toen ook. Is er een keer iets gebeurd dat je het eng vind?
Ik ben ook echt geen held met rijden hoor, maar Fritz voelde gelukkig direct heel vertrouwd.

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:08

Dat scheelt dan wel! Ik wil het liefst allebei.. Bak en buiten voor de afwisseling.
Vind buiten rijden heerlijk, maar dan wel met een fijn paard.
In de bak trainen vind ik ook super..

Ja is er indd iets gebeurd, was ook wel benieuwd :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:15

Hij heeft gewoon te weinig op de trailer gestaan denk ik. Ik heb het nooit nagevraagd waarom maar zoiets zal het zijn denk ik.

Warboel: ja hij bokte altijd bij het aanspringen. Later ook gewoon als ik in draf been gaf. En ik ben niet meer zo'n held als vroeger en ben dus sneller bang in het zadel.

En ik wil eigenlijk ook allebei...idd voor de afwisseling. Is voor het paard ook wel prettig.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:27

Ohh ja dat snap ik wel Bellatrix! Bokken is altijd lastig vind ik. De eerste paar keer denk je nog "ach een klein bokje..." Maar op een gegeven moment sluipt die angst er toch wel in.
Ben een paar keer flink hard gelanceerd vroeger, keer heel naar m'n elleboog gebroken en die is nooit meer helemaal goed geworden... Dus ik ben ook wel voorzichtig hoor!

Fritz maakt hooguit een paar herten huppeltjes... :') heel aandoenlijk om te zien <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:29

Leuke foto's van jou en Fritz in je profiel. :D

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:43

Ja inderdaad.. Hoe vaker het gebeurd, hoe meer je dit toch mee gaat nemen in je rijden. Sluipt er in!
Wel super goed dat je het dan weer probeert..

Hahaha doe mij maar de huppeltjes dan..
Mijn verzorgpaardje is gelukkig geen bokker, alleen is die soms alleen bang van een rozenstruik ergens of een vogel die ergens op duikt.
Snap je ook geen drol van.. Eerst 5 x normaal langs die struik rijden en voor de 6e keer 'schrik je er maar van' haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:45

_O-

Woody wordt wel braver nu ik ook weer meer met hem doe...dat is wel fijn. :)
Hij kan ook nooit stilstaan als ik hem aan het poetsen ben buiten. (hij staat vast aan de muur)
Dan blijft ie maar draaien en zijn neus bij mij overal in steken... *zucht*

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:15

hihihi dat doet muppet ook bij mij

ze moet nog leren dat ik van tutten hou :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:16

Ja, ik vind dat ook leuk maar Woody blijkbaar niet. :=