Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
quarterH schreef:tja storrum of e zijn manier n wel/niet goed vind..... feit is.... dat hij 99% wint van wat hij rijd met steeds weer andere paarden ook. dan doen ze toch iets goed wat de jury wil zien.
quarterH schreef:de pleasure dus. dan weet ik al wie jij oa hebt gezien. de meneer die heeft gewonnen met die onwijs mooie hengst!
dit gaat zo in detail dat jij het verschil idd niet gezien zal hebben. maar het was er zeker wel.
pleasure is meer dan gewoon stap/draf/galop. het gaat om het gangwerk en rustig en gelijkmatig ed.
deze meneer wint internationaal zo'n beetje alles wat er te winnen valt op het gebied van pleasure dus trust me, het rukken en plukken maakt zeker een verschil
quarterH schreef:ook daar, dat jij niks ZIET in verschil als iemand plukt wil niet zeggen dat er geen verschil is. vaak is het een lichtheid in de schouder ofzo die ze missen. en ja als die er niet is heb je een probleem met je spin of stop bv. dus dat moet eerst los zijn. en soms werkt dat zo.
er zijn mensen die rukken en plukken en weten wanneer/waarom/hoe en het dus wel degelijk een effect heeft (of je het nu een goede methode vind of niet dat laat ik in het midden) en er zijn er ook die geen benul hebben wat ze doen, zien dat anderen het doen en het ook maar gaan doen alleen niet op juiste moment, niet fair zijn tegen het paard enz en dan heeft het geen (positief) effect.
zonder te weten wie het was kan ik ook niet bepalen in welke cathegorie die persoon imo valt
Paintlinger schreef:quarterH......... Het kan best zijn dat rukken en plukken soms helpt, maar het zal nooit mijn manier worden
Dit is een discussie zonder einde..... Je houdt ervan, of niet.
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden.