[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Galathil

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:28

Ik zoek juist een western bijrijdpaard , niks hier :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:29

Waar woon je ook alweer Metaxa?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:38

joyce2 schreef:

Amsterdam

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:41

Ik zoek ook al een tijdje iemand die structureel mee wil helpen mijn paarden beweging te geven. En dat houdt dan vooral in samen het bos in, liefst minstens 2x per week, woensdag en een weekenddag. Ik rijd op Westernzadels, één van mijn paarden heeft een aantal maanden basistraining gehad, en voor de rest 'rommel ik maar wat'. Je zult mij dus niet horen zeggen dat ik Western rijd, want dat doe ik dus niet. Maar "dressuurprikken" op een Engels zadel is al helemaal niet mijn ding.

Een bijrijder die met één van mijn paarden les zou willen nemen zou super zijn, bij voorkeur dan wel les aan huis hier, want ik heb zelf gewoon ook wat stimulans nodig om zelf ook weer wat meer in die richting te doen. Ik heb wel al wat namen van instructeurs die aan huis zouden willen komen trouwens.

Het zijn wel een paar pittige tantes waar het om gaat, halfbloed Arab, dus ook nog een gewichtseis van max 70 kg. Tel daarbij op dat ik ver van openbaar vervoer afzit, in in het buitengebied van Voorthuizen, dus eigen vervoer is ook wel handig. En dan wordt het dus idd lastig. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:42

Zo jammer dat ik alleen tijd voor Nik heb, vind jou paarden erg tof en je zit ook nog es dichtbij. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:29

Metaxa schreef:
joyce2 schreef:

Amsterdam

Oja, jammer... Ik twijfelde even of je in de buurt van Utrecht/Amersfoort woonde!

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 19:12

Branca schreef:
Een bijrijder vinden is gewoon lastig.. Velen zoeken het op een stal (voorzieningen enz) en ook dichtbij.
Toen ik een bijrijdpaard had, was je stikblij en deed je er veel voor en had een verantwoordelijkheid. Sorry, maar dat is tegenwoordig schaars te vinden. Men komt een aantal keer en is het weer over, geen drive of echte feeling...

Dat soort bijrijders zijn verschrikkelijk denk ik, heb zelf geen paard maar wel een verzorgpaard. Ik doe álles met en voor hem, kan nu even niet rijden dus lekker bezig met vrijheidsdressuur en wandelen, heeeerlijk. Sommige doen het voor het rijden maar dan kunnen ze lekker naar een manege toch

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:13

Branca schreef:
Een bijrijder vinden is gewoon lastig.. Velen zoeken het op een stal (voorzieningen enz) en ook dichtbij.
Toen ik een bijrijdpaard had, was je stikblij en deed je er veel voor en had een verantwoordelijkheid. Sorry, maar dat is tegenwoordig schaars te vinden. Men komt een aantal keer en is het weer over, geen drive of echte feeling...

Klopt helemaal, ik ben al een poosje opzoek naar iemand maar of ze zijn gewoon echt niet geschikt of ik denk dit kan wel wat worden en ze doet zelf ook heel enthousiast maar komt vervolgens niet meer opdagen.
Dan denk ik wees gewoon eerlijk en zeg het als je het niet zit zitten, dan had ik opzoek kunnen gaan naar een ander.

Mocht iemand dit lezen die een bijrijd/verzorg paard zoekt.
Paard is 6 jaar, staat in Vriescheloo. Het hele jaar begaanbare buitenbak aanwezig.
In eerste instantie hoofdzakelijk grondwerk en rijden tijdens les als dit goed gaat ook vrij rijden.
Staat tevens een 26 jarige bij waarmee grondwerk gedaan mag worden.
Ik vraag er niks voor wel verwacht ik dat je in de winter ook uitmest, water bijvult en hooinet bijvult.
Minimaal 16 jaar, in goed overleg is er veel mogelijk als het goed gaat.
Dagen: Donderdag en Zondag en eventueel extra dagen wanneer ik voor mijn werk weg ben, om grondwerk te doen mag je inprincipe dagelijks komen als je dit wilt.

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:53

Dat van niet meer op komen dagen ken ik ook, dacht dat ik een leuke had gevonden dol enthousiast en vervolgens hoor je niets meer.

Dus bij deze voor mijn paint merrie zoek ik een betrouwbare western bijrijder/ster >18 jaar voor 2 of 3 dagen in overleg.

Charlie is een makkelijk paard die niet gauw een stap verkeerd zal doen, ze staat in Laag Soeren tegen het bos aan voor fijne buitenritjes ze kan alleen of met meerdere paarden en er is een verlichte buitenbak.
Zelf probeer ik wel voor afwisseling te zorgen tussen grondwerk, buitenritjes en bak zodat alles leuk voor haar blijft.
De paarden staan overdag buiten en s'avonds gaan ze naar binnen, stal mesten en voeren wordt door de paarden eigenaren zelf gedaan dat zou dus ook bij het verzorgen horen op de dagen dat je er bent.

Ik vraag een vergoeding van 50 euro per maand voor twee dagen in de week.

Voor verdere info/interesse kun je mailen :)

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:51

Paint-horses schreef:
Dat van niet meer op komen dagen ken ik ook, dacht dat ik een leuke had gevonden dol enthousiast en vervolgens hoor je niets meer.

Dus bij deze voor mijn paint merrie zoek ik een betrouwbare western bijrijder/ster >18 jaar voor 2 of 3 dagen in overleg.

Charlie is een makkelijk paard die niet gauw een stap verkeerd zal doen, ze staat in Laag Soeren tegen het bos aan voor fijne buitenritjes ze kan alleen of met meerdere paarden en er is een verlichte buitenbak.
Zelf probeer ik wel voor afwisseling te zorgen tussen grondwerk, buitenritjes en bak zodat alles leuk voor haar blijft.
De paarden staan overdag buiten en s'avonds gaan ze naar binnen, stal mesten en voeren wordt door de paarden eigenaren zelf gedaan dat zou dus ook bij het verzorgen horen op de dagen dat je er bent.

Hej heej, ik ben al voorzien hoor, maar wat fijn dat er ook nog redelijke bijdragen worden gevraagd :)

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 19:41

MarlonNaldo schreef:
Paint-horses schreef:

Hej heej, ik ben al voorzien hoor, maar wat fijn dat er ook nog redelijke bijdragen worden gevraagd :)

Nu nog iemand vinden die dat ook vindt ;)

roodkapje666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 04:47

Teigertje32 schreef:
Heb Mill ranch al benaderd maar geven aan vol te zitten

Beau Dandy is een fijne kleineschalige western manege!

heb er zelf wat jaartjes plezier beleeft!

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 22:45

Ik ben door toegenomen gezondheidsproblemen helaas niet altijd meer in de gelegenheid om mijn paard de beweging te geven die hij nodig heeft.
Zoek dus ook een betrouwbare bijrijder voor een 6 jarige quarter ruin, allround getraind. Nog niet 100% wedstrijdklaar maar wel een heel stuk in de richting.
Wij trainen showmanship, horsemanship, pleasure en trail.

Ik zoek een allround ERVAREN ruiter aangezien hij niet altijd de makkelijkste is om te rijden. Het is een paard met karakter en humor, zit absoluut geen kwaad in, soms overenthousiast en een tikkeltje vermoeiend, in zijn hoofd af en toe nog een grote kleuter maar dat maakt het wel weer leuk.

Op wedstrijd gaat is geen probleem, lessen nemen is ook geen probleem, eigen trainer in overleg welkom, of bij mijn trainer. In overleg is veel mogelijk. Ik vraag geen bijdrage in de kosten, lessen etc uiteraard wel voor eigen rekenig. Ik zoek iemand die eerlijk is naar mijn paard, zorgvuldig met onze spullen omgaat, het waardeert om een goed paard te mogen rijden en ook afspraken nakomt. Leeftijd minimaal 20 jaar.

Paard staat in regio Sittard (Limburg) in volpension, hoeven geen stallen gemest te worden

Bij interesse graag privebericht :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:10

Hi!
Ibbel, ik stuur je een pb, wie weet, wie weet...

wildwestwill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:01

hallo allen , zijn er western ruiters of die willen omscholen, die bijrijdpaarden zoeken regio breda/zundert voor recreatief buiten rijden .
18+ eigen vervoer en kleine bijdrage voor meer info stuur mailtje westwill@kpnplanet.nl pb van bokt word niet veel gelezen

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 15:52

Nog steeds op zoek naar bijrijdster Western pony in Badhoevedorp staat op kleine privestal met buitenbak
Ik vraag wel kleine bijdrage Afbeelding

Sperziemone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 16:34

boogiezero1 schreef:
Nog steeds op zoek naar bijrijdster Western pony in Badhoevedorp staat op kleine privestal met buitenbak
Ik vraag wel kleine bijdrage [ [url=m/RMn0YG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hou jullie nog altijd in mijn achterhoofd hoor, als ik komend jaar eindelijk de tijd krijg om weer te beginnen met paardrijden en westernles te nemen :Y)

boogiezero1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 18:49

Sperziemone schreef:
boogiezero1 schreef:
Ik vraag wel kleine bijdrage [ [url=m/RMn0YG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hou jullie nog altijd in mijn achterhoofd hoor, als ik komend jaar eindelijk de tijd krijg om weer te beginnen met paardrijden en westernles te nemen :Y)

Gezellig kom gauw is bakkie halen

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 23:18

Hoi iedereen,

Ik ben zelf ook nog op zoek naar een western bijrijdpaard omgeving schiedam (zuid-holland). Is niet erg gemakkelijk om er hier 1 in de buurt te vinden.
Mocht iemand iets weten, hoor ik het graag!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:37

Mocht er iemand zijn omgeving Nijmegen met redelijke ervaring in Reining hebben wij nog een leuk leergierig maar braaf 3 jarige merrie staan voor enkele dagen per week (in overleg). Is basis Reining ingereden en zal van het voorjaar na een wel verdiende vakantie door gereden worden. Beheerst alle gangen, basis stops, rollback en spins. Kan ook op de koeien.
Tegen kleine vergoeding. Max gewicht ruiter 80 kilo ivm grootte van de pony.
Meer info per pb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:19

Iemand interesse in een western bereden verzorgpaard in Delft? PB voor meer info :)

evapony12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 21:55

Ik zoek een bijrijd paardje.
Het liefst in de omgeving Drachten .
Ik ben gewend om Engels te rijden maar ben berijd om op eigen kosten les te nemen.
Je kunt me altijd een pbtje sturen als je geïnteresseerd bent of voor meer info.
Vriendelijke groetjes Eva :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:09

Dit topic wérkt wel :+
Ik heb ondertussen mijn bijrijder gevonden. En volgens mij klikt het aardig, zowel met het paard als met mij. Als het weer mee blijft werken, gaan we voorlopig 2x per week samen de Veluwe onveilig maken.
Af en toe is bokt best wel nuttig :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:29

Fijn Ingrid! :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 09:58

Jaaa :-) Ik ben ook heel blij dat ik Ibbel zo heb leren kennen.
Ik kijk al uit naar het volgende ritje!